Skocz do zawartości

[eBIKE] Radon Rander 10 750 vs Yt Decoy 29 Core 4


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Proszę o opinię tych dwóch rowerów, który z nich będzie lepszy

1. https://www.bike-discount.de/de/radon-render-10.0-hd-750-ms

2. https://www.yt-industries.com/products/bikes/decoy-29/core-4/680/decoy-29-core-4/

ewentualnie polecić coś w podobnej cenie 

Edytowane przez tocusiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za Radonem:

1. Bosch

2. Magura

3. Damper

+ wygląd kashimy, ktrótki mostek  ( ładny) i kierownica ok. Skok zawieszenia all/ednuro.

minusy: 

krótka sztyca, dość drogi serwis amortyzatorów, którego nie unikniesz, 

Nie doczytałem nic o kołach/piastach

 

Za YT

Firma, ZEB Ultimate ale mniejszy skok, kierownica i mostek Renthala, nienajgłupsze hamulce

minusy ( w mojej ocenie)

silnik shimano jest ok ale wolałbym Boscha, nie ma miejsca na bidon, bateria custom, która na 90 % spowoduje wsześniej czy później blokadę całego systemu. Dzieje się to w wielu przypadkach niezależnie od marki producenta od Santy po Focusa, aczkolwiek nie jest to pewnik, mniejszy skok zawieszenia od poprzednika.

 

Przy okazji bateria Bosha jest minimalnie większa, ale  zasięgi w obydwu przypadkach to kwestia indywidualna użytkowników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanowiłbym się czy nie ma błędu w opisie YT, ZEB na chargerze 3 z tego co się orientuje nie występował ze skokiem 150 mm, a taki jest podany w opisie. Widelce z chargerem 2.1, które zresztą działają świetnie w obrębie 150 miałby 3 modele, natomiast nowa generacja wprowadziła rozróżnienia miedzy nimi aby nie powielać tej samej wielkości skoku. Zresztą dziwne było by wsadzenie 150 mm mega sztywnego ZEB. Sam używam liryka 150 mm i działa świetnie jest sztywniejszy niż fox 36, tym bardziej Zeb, który przy tak krótkim skoku raczej nie miałby sensu, choć mogę się mylić.

Hamulce to raczej porównywalny poziom Dominiony podobniej jak magury działają świetnie i tak naprawdę to już kwestia bardziej, kto jaką prace hamulca woli, ponieważ oba spełnią swoje zadanie.

Dampery też raczej podobnej klasy, może i foxy w kashimie bardziej rzucają się w oczy, ale z punktu użytkowego vivid również jest doskonałym damperem.

Geometrycznie te rowery również są mocno zbliżone do siebie. 

Minusem wg mnie YT jest zastosowanie Zeb-a jeśli nie ma tam błędu w opisie, na chargerze 3, który nie do końca udał się RS, natomiast prawdopodobnie zawieszenie RS będzie tańsze w serwisie i generalnie możliwe do zrobienia samemu, w przeciwieństwie do foxa.

Dodatkowo zależnie od tego ile masz wzrostu ale sztyca 150 mm w rozmiarze XL to zdecydowanie za mało, sam fabrycznie miałem 170mm i przeszedłem na 240mm, co jest przepaścią jeśli idzie o jazdę na technicznych ściankach i bardzo możliwe, że dość szybko będziesz chciał ją zmienić na dłuższa, dlatego mimo zastosowania wysokiej klasy sztycy w radionie to długość w YT zdecydowane przemawia za nią.

Edytowane przez Xzc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej podoba mi sie Radon. Bidon jest, ale malutki. Sam nie wiem.. :)) Czyli armor fox bedzie lepszy? a jakies informacje odnosnie ramy. Tutaj na forum wyczytałem, ze polecany jest system shimano 801

jeśli chodzi o mniejsze usterki ?  jakie sa koszty naprawy foxa?\

patrzylem tez na nowe modele z silnikiem Bosch gen.5 ale drogie sa - za podobne paramterny np Cube trzeba dac ponad 6 tys euro

Czy jak jest bateria bosh 625 to moge ja rozbudowac do 750 ? w sensie zakup nowej?

Edytowane przez tocusiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wyżej, nie wiem czy jest tam w ogóle poprawnie w opisie podane bo ZEB na chargerze 3 nie występował w wersji z 150 mm skoku, przynajmniej takiego nie da się kupić, może to jakaś wersja OEM, ale tego tez nie wiem. 

Generalnie oba te amortyzatory są świetne i naprawdę ciężko oczekiwać lepszej pracy, zależy też do czego mają służyć, fox powinien być bardziej czuły, ale ma tendencje do przelatywania przez skok i jest mniej sztywny od liryka, który ma golenie 35 mm, więc w porównaniu z ZEBem na goleniach 38 mm to już w ogóle przepaść, co nie oznacza, że ta sztywność zawsze jest na plus, do powiedzmy to bardziej ścieżkowej jazdy czy nazwijmy AM fox prawdopodobniej byłby bardziej odpowiedni, ZEB to jednak widelec do ciężkiego enduro. Największa różnica chyba była by w serwisie tych zawieszeń, bo jednak fox do podtrzymania gwarancji wymaga zrobienia go w autoryzowanym serwisie, RS teoretycznie możesz sobie samemu zrobić, zresztą w większości serwisów koszty RS są zauważalnie niższe. Geometrycznie ramy są bardzo zbliżone i ogólnie te rowery wydają się być w pełni kompletne, także naprawdę ciężko spodziewać się, żeby po zakupie, któregoś z nich czuć jakieś braki, może poza według mnie zbyt krótka sztycą w Radionie, która z czasem może dać poczucie ograniczenia.

 Odnośnie silnika nie jestem w stanie się wypowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ścieżki polne,  las, który uwielbiam - skakał nie będę, taka jazda mtb po błotku :)  mieszkam blisko Bieszczad

Pytanie też, czy warto kupić już teraz, czy czekać do stycznia? Boję się, że nie będzie już tych rowerów - chociaż Radona obserwuje już z pół roku i cena taka sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można było by się zastanowić czy do takiego zastosowania to nie jest przerost formy nad treścią, mianowicie masz tutaj bardzo wysokiej klasy komponenty, których eksploatacja będzie kosztowna, zakup roweru to jedna sprawa, eksploatacja to drugie, nawet same opony zamontowane chociażby w tym radionie to typowo enduro/dh zestaw, który może nie do końca sprawdzić się w terenie, w którym chcesz jeździć, dodatkowo zastosowana mieszanka jest w miarę miękka więc będą szybko się zużywać na jakichś drogach dojazdowych. W obu modelach zamontowana jest kaseta GX, tak więc piasta jest już pod koło z bębenkiem XD więc jest to najniższy model kompatybilnej kasety, który i tak kosztuje te 600/700 zł i nic tańszego nie da się tam zamontować. Warto mieć świadomość, że po prostu eksploatacja tak wysokiej jakości  komponentów będzie kosztowna w przyszłości.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lubie miec dobre rzeczy, ale z drugiej strony jak tak piszesz to rzeczywiscie daje do myslenia. Moze takie cos wystary do mojego zastosowania? dla mnie wazny jest aby bateria wytrzymala duze zasiegi bo sporo podjazdow szutrowych pokonuje

https://www.bike-discount.de/de/radon-render-9.0-750-ms

jeszcze podoba mi sie https://www.bike-discount.de/de/radon-deft-9.0-750-2

Godzinę temu, Xzc napisał:

Który z tych wszystkich rowerów będzie najtańszy w eksploatacji ?

Można było by się zastanowić czy do takiego zastosowania to nie jest przerost formy nad treścią, mianowicie masz tutaj bardzo wysokiej klasy komponenty, których eksploatacja będzie kosztowna, zakup roweru to jedna sprawa, eksploatacja to drugie, nawet same opony zamontowane chociażby w tym radionie to typowo enduro/dh zestaw, który może nie do końca sprawdzić się w terenie, w którym chcesz jeździć, dodatkowo zastosowana mieszanka jest w miarę miękka więc będą szybko się zużywać na jakichś drogach dojazdowych. W obu modelach zamontowana jest kaseta GX, tak więc piasta jest już pod koło z bębenkiem XD więc jest to najniższy model kompatybilnej kasety, który i tak kosztuje te 600/700 zł i nic tańszego nie da się tam zamontować. Warto mieć świadomość, że po prostu eksploatacja tak wysokiej jakości  komponentów będzie kosztowna w przyszłości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pisałeś chcesz jeździć po ścieżkach i lasach więc domyślam się, że to nie ma być jakaś ostra jazda nastawiona na zjazdy, fox 38 zastosowany w tym droższym modelu w takim wypadku wydaje się nie mieć większego sensu, według mnie na minus napęd srama GX, który jest po prostu droższy w eksploatacji, tak jak wcześniej pisałem około 2x droższa jest kaseta GX w stosunku do deore a zyskujesz tylko 1 dodatkowy ząbek. Jeździłem swojego czasu na kasecie NX 10-50 i po 2 msc  wyrwał się ząbek z koronki, natomiast od 2 lat używam tylko i wyłącznie kasety deore 10-51 ze względu na dobrą cenę i nigdy nie miałem z nią problemów, swoją droga cała jest zrobiona ze stali co powoduje, że jest cięższa natomiast i tak przy tak dużej masie roweru nie ma chyba to aż takiego znaczenia. Napęd XT w połączeniu z hamulcami XT to bardzo fajny zestaw, osobiście używam Magur ale to na pewno też będzie dobrze działać, zresztą klamki od shimano są o wiele bardziej wytrzymałe i przy jakiejś glebie nie ma obaw, że się rozwalą jak to bardzo często ma miejsce w przypadku wyrobu plastikopodobnych klamek Magury. Pojawia się jeszcze kwestia opon jest to naprawdę świetny zestaw z tym, że służący głownie do poruszania się w dół i to ze sporą prędkością. Assegai jest genialny pod kątem przyczepności, z tym, że są to ciężkie opony z olbrzymimi oporami toczenia, podobnie jak dh2 zastosowany z tyłu, który świetnie hamuje ale jako opona napędowa zwłaszcza w mniej wymagającym terenie może być mocno oporna, da się na tym jeździć bo sam używam takiego zestawu, z tym, że działa zauważalnie mniej efektywnie niż wcześniejsze połączenie DHF + Dissectora, jeśli mówimy o jeździe pod górę i po płaskim.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że kasety 10, 11, 12, biegowe mają głęboki sens i uzasadnienie dla analogów, wybór przełożenia pomaga. Dla elektryka "mocna 9s" sprawdza się znakomicie podczas jazdy "turystycznej" nawet w ciężkim terenie. Zestopniowanie 11-42z starczy, resztę załatwia silnik (podjazdy), po to przecież wozimy tego klamota i pasażerkę baterię😂. Ja fabrycznie miałem 11-34z, ale to dla mnie za mało i wymieniłem kasetę na 11-40z, i przedni blat też😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec co doradzicie ? szkoda wydawać mi ponad 20 000 skoro nie wykorzystam sprzetu, plus ta droga eksploatacja -  jesli tak mowicie to bardziej bylbymy za tymi rowerami:

https://www.bike-discount.de/de/radon-render-10.0-750-ms-black-edition

https://www.bike-discount.de/de/radon-render-10.0-750

lub https://www.bike-discount.de/de/radon-render-9.0-750-ms

zapis MS oznacza oznaczenie sezonu, pytalem 

 

Edytowane przez tocusiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że raczej nie jesteś obecnie kupić sprzętu dobrej klasy, który miałby napęd 9 s, przynajmniej tak myślę, wszystkie nowoczesne komponenty wysokiej klasy opierają się o napęd 1x12 i mogę przyznać rację choć to tez subiektywne moje odczucie, że koronki 50 t są średnio przydatne i mówię to z perspektywy roweru analogowego, po prostu młynek jaki już się robi przy tak małym obciążeniu powoduje przynajmniej u mnie chęć zejścia z roweru i wole pchać rower pod górę niż kręcić i jechać z 4km/h. Napęd 11 s wbrew pozorom miałby duży sens w kwestii ekonomicznej eksploatacji np deore na zwykłym bębenku ma zakres 11-51, więc  tak naprawdę tracimy jeden ząbek a kasetę spokojnie poniże 200 zł jesteśmy w stanie kupić. 

Wracając do tematu tego radiona z tego co widzę, różni się jedynie oponami te schwable już zdecydowanie bardziej by nadawały się do zastosowania takiego jak opisałeś, z tym, że ewentualna wymiana opon nie była by aż tak droga jak zmiana piasty do ewentualnego montażu bardziej ekonomicznych kaset shimano. W tym modelu zastosowano napęd srama GX, gdzie w kole również musi być bębenek XD dedykowany pod kasety 10-52 srama. Przerabiałem u siebie koło ze zwykłego bębenka na microspline pod shimano i taka operacja kosztowała mnie 1500 zł, licząc w tym szprychy obręcz i niezłej jakości piastę, więc warto mieć świadomość, że przejście z jednego systemu montowania kaset na drugi nie jest takie łatwe. 

Może też zbyt duża uwagę zwracam na koszty eksploatacji bo to zależne od intensywności z jaką jeździsz z tym, że u mnie roczne przebiegi fullem są w granicach 5k i w tym czasie pasowało by wymienić 2x kasetę, w tym sezonie już chyba 6x wymieniałem klocki ale to specyfika jazdy nastawiona na zjazdy, do tego 2x łańcuch plus jakieś  tam dodatkowe rzeczy typu suport czy stery i ta kwota robi się dosyć spora. Taki klasyczny serwis przygotowujący do sezonu czyli nowe opony, kaseta tarcze, klocki serwis zawieszenia (dodam, że używam RS w wersji ultimate) to wydatek rzędu ok 2k. 

Być może nie będziesz tak intensywnie używał sprzętu i te koszty nie będą aż tak wysokie, bo znam ludzi, którzy potrafią na 1 kasecie i 1 oponach przejeździć 3 sezony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, tocusiek napisał:

bardziej podoba mi sie Radon. Bidon jest, ale malutki. Sam nie wiem.. :)) Czyli armor fox bedzie lepszy? a jakies informacje odnosnie ramy. Tutaj na forum wyczytałem, ze polecany jest system shimano 801

jeśli chodzi o mniejsze usterki ?  jakie sa koszty naprawy foxa?\

patrzylem tez na nowe modele z silnikiem Bosch gen.5 ale drogie sa - za podobne paramterny np Cube trzeba dac ponad 6 tys euro

Czy jak jest bateria bosh 625 to moge ja rozbudowac do 750 ? w sensie zakup nowej?

... silnik Bosch gen.5 ? Warto poczekać! Brak jakiegokolwiek grzechotania. Dwa. Gen.5 "odłącza" niejako układ napędowy od roweru. Czyli cofanie pedałów, napięcie łańcucha i mikroruchy w wyniku kompresji konstrukcji roweru czy w wyniku obrotu korby nie powinny w sposób ciągły włączać i wyłączać silnika. Obudowa magnezowa. O osprzęcie jak np. rodzaje czujników i ich ilości - nie pisząc. Momentem nie przebija poprzedniej generacji, ale jakością już tak. Poczekałbym na oferty 2025. Zwłaszcza w takim portfelu jak twój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakier to naprawdę najmniejszy problem i obstawiam, że na początku okleisz go i tak jakąś folia, co zresztą polecam, bo przy jeździe w terenie rysy czy odpryski są nieuniknione, masa strzelających kamyczków spod kół czy otarcia o jakichś gałęzi potrafią skutecznie uszkodzić wizualnie rame, nie wspominając o tym, że może się przytrafić jakaś gleba.

Nie do końca widzę różnicę między modelem 10 a 10 MS, w sensie specyfikacja wygląda tak samo, no a jednak 500 euro taniej, więc jeśli tam nie ma róznicy to ten model za 4k wygląda naprawdę atrakcyjne, jakoś amortyzacji jest naprawdę świetna oczywiście jeśli liczysz się z dosyć drogą eksploatacja, gdybym osobiście miał brać to wolałbym ten model i nawet ewentualnie ściągnąć widelec jako nowy i go sprzedać, jednak ceny foxa w wersji factory potrafią być zaporowe, osobiście wole zawieszenie RS ale to ze względu na koszty utrzymania i samą cenę zakupu. Udało mi się skompletować zawieszenie za niecałe 4k (liryk ultimate, super delux ultimate coil), gdzie sam widelec foxa więcej kosztuje a pod względem jakości nie jest lepszy od liryka. Jeśli jednak liczysz się z tym, że potem ten rower może być kosztowny w utrzymaniu i to nie problem to na pewno będziesz zadowolony z jakości działania tak wysokiej klasy sprzętu.

Blokada systemu w silnikach Shimano, to mechanizm ochronny mający na celu zapobieganie uszkodzeniom silnika i związanych z nim komponentów oraz zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania. Wprowadza ona stan, w którym niektóre lub wszystkie funkcje napędu elektrycznego są tymczasowo lub trwale wyłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technicznie poza silnikiem celuj w prosty zestaw typu coś typu Render 9.0 750 https://www.radon-bikes.de/en/e-bike/mountainbike/render/render-90-750-2024/. Co do reszty czy będą to świecidełka czy nie jak dbasz tak masz. Ludzie lubują się z zaliczaniu masy błotska w trakcie jazdy a to przyśpiesza radykalnie i zużycie i serwisowanie wszystkiego co się ugina od zawiechy, sztycy po amory. Za zaoszczędzoną kasę to warto pomyśleć gdyby trzeba było nad lepszymi kolami a nie czy golenie są ze złota czy czorne jak węgiel. 

Edytowane przez Tyfon79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie! Kup to co Ci się bardziej podoba! Nie patrz na ultra specyfikacje, one mają drugorzędne znaczenie. Kup najlepszy na jaki Cię stać - lepiej mieć zapas niż potem kombinować. Jeśli mieszkasz blisko Bieszczad - wcześniej czy później tam trafisz, a wtedy wszelkie słabe elementy roweru wyjdą na wierzch. Nowoczesny rower tak BTW to napęd 12s. W niektórych przepadkach powiedzmy że 11s. Ale w elektrycznym fullu z wysokiej półki 9? Żart. Należy całkowicie zmienić postrzeganie technologii - nie ma już "odchudzania" na siłę, po to jest wspomaganie, żeby móc mieć mocniejsze komponenty, w tym poważne zawieszenie. Obie te oferty są całkiem rozsądne. Do Twojej jazdy wybrałbym z nich nie wiem który tak naprawdę. A poważnie, ja wybrałem Kellysa i Orbeę. Sąsiad Focusa. Idź się gdzieś przejedź i będziesz wiedział więcej co Ci się podoba. O, ważna rzecz - serwis w okolicy jakiś jest? Importer na nasz kraj? Przedstawiciel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Xzc napisał:

koś amortyzacji jest naprawdę świetna oczywiście jeśli liczysz się z dosyć drogą eksploatacja, gdybym osobiście miał brać to wolałbym ten model i nawet ewentualnie ściągnąć widelec jako

https://www.bike-discount.de/de/cube-stereo-hybrid-one44-hpc-race-800-flashlime-n-blue  - jeszcze takie cos znalalzem,  Może macie jakieś swoje propozycje, patrzylem na Speca, Canyon nic w podobnych parametrach nie znalazlem, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tocusiek napisał:

https://www.bike-discount.de/de/cube-stereo-hybrid-one44-hpc-race-800-flashlime-n-blue  - jeszcze takie cos znalalzem,  Może macie jakieś swoje propozycje, patrzylem na Speca, Canyon nic w podobnych parametrach nie znalazlem, 

Dla mnie OK. Bateria mniejsza (600) - jeśli dobrze odczytałem. Choć silnik gen.5 i lepszy system zarządzania mogą tą mniejszą pojemność kompensować. Na amorach nie znam się, więc trudno mi je ocenić w tej cenie. Specyfikacja jest dobra. I oczywiście masz już silnik Bosch 5 generacji - co się chwali. I te 160 kg udźwigu też się chwali.

Edytowane przez leotdipl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Lassar71 napisał:

Nowoczesny rower tak BTW to napęd 12s. W niektórych przepadkach powiedzmy że 11s. Ale w elektrycznym fullu z wysokiej półki 9? Żart. 

Spokojnie nawet do wypasionego fulla z kat enduro dało by radę i z tą 9-ka 11-46 przy odpowiedniej korbie. Nie wymyślaj tylko dlatego, że te zy wszędzie pachają 12-kę czy za chwilę elektrykę. Tylko by to zagrało trzeba by było zrobić to po nowemu. Na 11-ce 11-51 to już nie uciągnie czy w czym jest problem, że są te niektóre przypadki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Xzc napisał:

koś amortyzacji jest naprawdę świetna oczywiście jeśli liczysz się z dosyć drogą eksploatacja, gdybym osobiście miał brać to wolałbym ten model i nawet ewentualnie ściągnąć widelec jako

pytanie czy nie lepiej wybrac EP801 aby ominąć takie sytuacje? czytalem ze ep8 jest delikatniejszy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...