Skocz do zawartości

[napęd] Shimano Acera/inne wymiana


Kuder

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w Listopadzie oddaję mój rower na generalny remont. Jest to GT idrive 3.0 (wymiana Napędu, hamulców, dampera) napęd mam Shimano przód nie wiem jaki to model z tyło mam ACERA rower używam codziennie parę razy dziennie przełożenia to 3X9 zastanawiam się nad wymianą całości na 3x9 lub inne przełożenia. polecacie coś? dodam że od momentu wypadku komunikacyjnego (maj 2020) mam ciągłe problemy z ww. napędem (tylni wózek wymieniany ok. 6 razy w tym 2x hak) pomimo regulacji oraz prób smarowania łożysk problem się pojawia (brak możliwości zmiany przełożeń. manetka nie "chwyta") obstawiam że mogła się wytrzeć lub coś w niej pękło. polecacie jakieś napędy które wytrzymają wysokie obciążenia? oraz takie które będą bezawaryjne? 
wrzucam zdjęcia manetek i przerzutek zaznaczam że tylnia jest mocno poharowana przez częste wyjazdy do osp gdzie nie mam czasu odstawiać roweru na stojak. polecacie jakieś zabezpieczenie wózka?

Screenshot_20241024_134421_Gallery.jpg

Screenshot_20241024_134424_Gallery.jpg

Screenshot_20241024_134434_Gallery.jpg

Screenshot_20241024_134427_Gallery.jpg

Screenshot_20241024_134444_Gallery.jpg

Screenshot_20241024_134446_Gallery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim polecam zmienić serwis, skoro od 2020 roku nie potrafi zdiagnozować i rozwiązać problemu z biegami.

Po drugie - nie ma bezawaryjnych i niezniszczalnych komponentów.

Po trzecie - jeśli nie masz 3 sekund na wstawienie roweru w stojak i rzucasz nim jak popadnie, to w sumie na nic diagnozy i naprawy, jak co chwilę krzywisz hak i przerzutkę. W takiej sytuacji polecam rower z piastą biegową i obrotową manetką.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może od 2020 roku nie pamiętali co pacjentowi dolega :icon_wink: , no to może trzeba jednak spróbować samemu, zajrzeć do tych manetek, może się faktycznie przetarły, sprawdzić w jakim stanie są linki, może zardzewiały, pancerze też można przesmarować w środku. W ogóle chyba sporo zależy od stylu jazdy, a ten rower to chyba fajny do jazdy po lesie, albo do miejskiej dżungli, ma jakieś miękkie zawieszenie, to i napęd może dać jakiś miększy. Osłonę wózka przerzutki to pamiętam miały starsze rowery, jeszcze w czasach hamulców canterliver... cantilever... Ten ma aluminiową ramę, więc dorobić jakąś (stalową) osłonę chyba nie bardzo. Może właśnie warto zmienić napęd na tańszy, którego nie szkoda, a łatwy do obsługi i wymiany, prostszy, np. 1x8, 1x9? - teraz takie są... Zależy jak właściciel jeździ, do czego roweru używa, bo jeszcze co napęd wytrzyma, a co reszta konstrukcji roweru, a co jego kierowca  :icon_wink: , zainwestować w narzędzia, przyrząd do prostowania haka, itp.? Przerzutka w piaście to się chyba w tym przypadku nie sprawdzi, chyba że Shimano Alfiny, bo Rollhoff... Rohlloff... to podobno wychodzi bardzo drogo, jeśli ma wytrzymywać większe obciążenia, ale chyba płynność zmiany biegów i łatwość obsługi będzie lepsza na kasecie (nie trzeba wymieniać oleju - co 2000 km?), chociaż manetki obrotowe w terenie - być może - również zależy kto jaki styl jazdy preferuje. ...A tarcze hamulcowe Ci się nie pokrzywiły od byle czego?

Edytowane przez Stefcshg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...