MacqNDW Napisano 22 Października Udostępnij Napisano 22 Października Cześć, zaczynam rozglądać się za rowerem dla siebie. Jeżdżę przede wszystkim raczej rekreacyjnie po leśnych ścieżkach, ale ze względu na to, że na terenie po którym się poruszam jest sporo podjazdów chciałbym spróbować z elektrykiem. Pożyczyłem jakiś z Decathlona, żeby zobaczyć czy to mi pasuje i faktycznie jest to mega opcja, bo regulując siłą wspomagania reguluję też sobie jak daleko dojadę Z modeli które rzuciły mi się w oczy to: Gepida Ruga Pro - https://electofun.pl/pozostale/5337-17969-rower-elektryczny-gepida-ruga-pro-29-m12s-int.html#/2-rozmiar-m/11-kolor-czarny Dartmoor e-Sparrow - https://velo.pl/rowery/elektryczne/elektryczne-mtb-29275/e-sparrow-mullet Czy mniej więcej w tym budżecie bylibyście w stanie polecić coś jeszcze, albo może zasugerować coś kompletnie innego? Sekcja dla wytrwałych: Gepidą miałem przyjemność pojeździć chwilę na parkingu przed sklepiem i jeździła całkiem przyjemnie. Fajnie, że ma osprzęt Deore i hamulce MT420, zdaję sobie sprawę z tego, że amor to kowadło i pewnie na wiosnę byłaby wymiana. Bardzo podoba mi się, że jest tam Bosch - z tego co wyczytałem CX mają bardzo dobrą opinię, sensnowną żywotność, a przede wszystkim są serwisowalne Nie wiem dlaczego Ale Dartmoor po prostu mi się spodobał. Na pewno wymieniłbym w nim hamulce na coś sensowniejszego, ale pytanie jak ten Advent X. Ma całkiem sensowny zakres przełożeń, a przy elektryku 1x10 myślę, że w zupełności wystarczy. Bateria jest nie za wielka, ale też raczej nie planuję długich tras i wspomaganie z założenia ma być wykorzystywane przede wszystkim na podjazdach. No i kolejna kwestia - co to za amor, czy się do czegoś nadaje? PS. Mam 178 cm wzrostu i 77 kg wagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 22 Października Udostępnij Napisano 22 Października Zerknij na ten https://allegro.pl/oferta/kellys-tygon-r50-magic-green-29-rama-m-540-14059498829 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MacqNDW Napisano 23 Października Autor Udostępnij Napisano 23 Października Oglądałem, i porównywałem sobie z Gepidą: + lepszy amor (ale pytanie na ile faktycznie nie będzie też wymagał za jakiś czas wymiany) - hamulce +/- 10 rzędowa kaseta - mniejsza elastyczność, ale z drugiej strony przy elektryku nie powinno mieć to takiego znaczenia, a nawet poprawić żywotność napędy +/- Silnik Panasonica - nie ma o nim zbyt wiele informacji na rodzimym rynku, nie jest taki popularny, chociaż podobno trym Auto robi robotę. Bosch jak dla mnie wygrywa tutaj serwisem, który w ogóle istnieje, a silniki są naprawialne - chociażby ze względu na dostęp do części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października Jeśli nie wybierasz się w ekstremalne góry to napęd 12 rzędowy z silnikiem Boscha jest trochę bez sensu - nie sądzę że będziesz używał większych zębatek. Ja miałem fabrycznie 9 x 11-36, przy zmianie założyłem 11-32 i i tak chyba dwóch największych nie używam wcale. Gdyby dało się kupić dobry napęd 8x to bym się zastanowił przy kolejnej wymianie - od 12 jest zdecydowanie bardziej trwały i tańszy w wymianie. Na pewno na 9x zrobisz dwa razy większy dystans niż na 12x i regulacja jest o wiele prostsza. Ostatecznie może być 10x ale pewnie będziesz miał że 3 największe zębatki całkiem nie używane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xzc Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października Mogę dorzucić z perspektywy osoby jeżdżącej analogiem z napędem 1x12 używającym roweru w górach o naprawdę sporych nachyleniach, tych najlżejszych zębatek i tak nie wykorzystuje, wole już wypchać rower niż pedałować na tym młynku, jak dla mnie jest to mega niewygodne a efekt jest taki, że ten napęd strasznie szybko się zajeżdża, wiem, że robię też bardzo dużo km i nie ma on łatwo przy mnie, natomiast 6 msc eksploatacji kasety i napęd jest w takim stanie, że łańcuch co chwile przeskakuje, do tego najmniejsze zębatki wytrzymują 2x krócej co prawda są zestawy regeneracyjne ale dokładanie 150 zł do kasety deore 10-51 żeby przedłużyć jej żywotność o kilka tygodni jest troche bezsensowne, skup się na zawieszeniu i hamulcach bo to ma realny wpływ na jazdę a napęd nie ma wcale aż tak dużego wpływu na odczucia z jazdy jak się wydaje, w sensie jeśli kupisz coś przyzwoitego na poziomie deore to praktycznie nie ma żadnych różnić względem wyższych grup. Jeździłem na XT, który sie rozsypał obecnie jeżdżę na deore, gdzie jedynie brakuje mi podwójnego zrzucania biegów, które było w manetce XT, ale kultura pracy jest jak dla mnie identyczna. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października @Xzc to chyba na jakiś kurs obsługi napędu do Shimano musisz się zapisać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MacqNDW Napisano 23 Października Autor Udostępnij Napisano 23 Października Dzięki wielkie za podpowiedzi! Tak też właśnie obstawiałem, że szczególnie w przypadku elektryka 1x12 to troche overkill U mnie teren jest dość pagórkowaty, ale też bez przesady (Trójmiejski Park Krajobrazowy). Na tą chwilę też nie planuję szaleć na zjazdach, bo dopiero wracam do roweru po dość długiej przerwie, ale może za jakiś czas mi się odmieni (chociaż wtedy będzie pretekst do zmiany roweru :D) A co możecie powiedzieć na temat osprzętu w e-Sparrow? Ciekawi mnie ten AdventX - niby ma całkiem niezłe opinie, pomijając kwestie sprzęgła które działa specyficznie. I tak samo nie mam pojęcia co to za amor - niby powietrze, ale raczej takie budżetowe. No i napęd Bafanga - fajnie bo produkcja w Polsce, podobno dobre uszczelnienie, łatwy serwis i dość duża dostępność części, ale też zbyt wiele o tych napędach nie ma.. A najgorsze, że nie wiem dlaczego, ale urzekł mnie ten rower sobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października (edytowane) Ja pitolę coraz lepsze tutaj akcje odchodzą i w zakładanych tematach (do tego nic nie mam) oraz odpowiedziach... Zaczynam podejrzewać sztuczną inteligencję bo to jest po prostu nie możliwe. Jasne, że czasem ma sens pocisnąć z buta kiedy jest zbyt stromo ale zasadniczo największe koronki to chyba po to są by jechać a nie łazić z rowem obok. Edytowane 23 Października przez Tyfon79 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MacqNDW Napisano 23 Października Autor Udostępnij Napisano 23 Października Rozumiem, że czasami jest po prostu szybciej wejść niż kręcić na najniższym biegu, ale sam też wychodzę z założenia, że wolę jechać niż pchać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października Pchac elektryka? To 20kg. Nie sadze ze bedzie szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MacqNDW Napisano 23 Października Autor Udostępnij Napisano 23 Października Bardziej myślałem o analogu - sorry za niedoprecyzowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października 28 minut temu, MacqNDW napisał: Rozumiem, że czasami jest po prostu szybciej wejść niż kręcić na najniższym biegu, ale sam też wychodzę z założenia, że wolę jechać niż pchać Zawsze ale to zawsze i wszędzie jadąc będzie się dużo szybciej w danym miejscu niż by robić to z buta nie ważne czy elektrykiem czy analogiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października Tu masz najtańszy z generacji 5 https://www.bike-discount.de/en/cube-reaction-hybrid-one-600-blackline i są do zmiany hamulce a później widelec chociaż nie koniecznie. A tu nic nie trzeba robić, oprócz jeżdżenia https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-hybrid-8.0-750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikbar1 Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października 3 godziny temu, MacqNDW napisał: Rozumiem, że czasami jest po prostu szybciej wejść niż kręcić na najniższym biegu, ale sam też wychodzę z założenia, że wolę jechać niż pchać Też tak mam i to na elektryku na którym mogę wyjechać na luźniej gumce pod strome górki, ale w terenie często wole się przejść . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MacqNDW Napisano 23 Października Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2 godziny temu, XC100S napisał: Tu masz najtańszy z generacji 5 https://www.bike-discount.de/en/cube-reaction-hybrid-one-600-blackline i są do zmiany hamulce a później widelec chociaż nie koniecznie. A tu nic nie trzeba robić, oprócz jeżdżenia https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-hybrid-8.0-750 Oglądałem oba rowery, ale jakoś nie jestem pewien co do Cues'ów.. 18 minut temu, nikbar1 napisał: Też tak mam i to na elektryku na którym mogę wyjechać na luźniej gumce pod strome górki, ale w terenie często wole się przejść . No właśnie dlatego między innymi myślę o elektryku, żeby móc pojechać sobie dalej i nie szarpać się w górki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października Jeżeli boisz się nowej zmieniarki Shimano to szukaj bębenka na który założysz „każdą” kasetę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MacqNDW Napisano 23 Października Autor Udostępnij Napisano 23 Października No właśnie opinie widzę, że są mieszane i jakoś nie jestem do nich w 100% przekonany - chyba, ze jestem w błędzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października Ponieważ to nowe, to nikt nie wie, jak się zachowa po latach, ale Shimano obiecuje cuda w kwestii trwałości i nawet jak przesadza dwa razy to i tak jest lepiej. Cues jest ciężkie, ale ma być trwałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MacqNDW Napisano 23 Października Autor Udostępnij Napisano 23 Października Odnośnie trwałości słyszałem, ale bardziej martwi mnie opinia odnośnie kultury pracy - tutaj Deore w testach dość mocno prowadzi, a cena w sumie zbliżona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października Powyżej dałem ci linka do porządnego roweru z dobrym silnikiem, dużym akumulatorem i napędem x10, pod względem kultury i trwałości wręcz idealnym do elektryków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MacqNDW Napisano 23 Października Autor Udostępnij Napisano 23 Października @burz a wiesz jak wypada napęd Panasonica w porównaniu do Bosch? Chodzi mi przede wszystkim o awaryjność, serwisowanie i dostęp do części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października Przed zakupem szukałem trochę po zachodnich forach i opinie są raczej dobre dla obu, siłą rzeczy więcej jest o Boschu, bo popularniejszy. Panas z kolei miał już rowerowe silniki w czasach, gdy Bosch skupiał się na wiertarkach. O serwisie niech się wypowiedzą serwisanci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MacqNDW Napisano 23 Października Autor Udostępnij Napisano 23 Października To w sumie trafiałem na dokładnie te same informacje. No i właśnie też to mnie trochę martwi, że mimo dłuższej tradycji Panasonica to jednak Bosch jest popularniejszy, a o serwisach ciężko coś znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października Nie kombinuj, bierz Kellysa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 24 Października Udostępnij Napisano 24 Października (edytowane) I odrazu szukaj hamulców na wymianę. Czy w tych piastach są łożyska maszynowe, chyba nie ? Nie czepiam się roweru ale … tak jest. p.s. a, i jeszcze to „mrowienie” Edytowane 24 Października przez XC100S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.