braff Napisano 22 Października Udostępnij Napisano 22 Października (edytowane) hej Wszystkim Potrzebuje wymienić zużyty napęd w starym crossie : http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/1404/Mongoose.Crossway.850/ czyli z przodu 3 blaty 28/38/48T, kaseta 11/32T, klasa deore Niestety nie jestem dobrze obeznany z techniką rowerową, także może banalne te moje pytania - prośba o wyrozumiałość... Nie korzystam z najmniejszego blatu z przodu. Chcialbym przejść na hollowtech. Myslalem nad wymianą na grupę Cues 2x10. Ale nie wiem czy to dobry wybór? Bo czytam rozbieżne opinie. Jeśli tak to 4000 czy lepiej doplacic do serii 6000? czy też mozna pomieszać korbę 4000 z tylem na 6000 tak jak kiedyś się robiło w tanszych rowerach że tył był z wyższej grupy... Czy przy wymianie na 2x10 nie bedzie problemu z właściwą linią łańcucha? Druga opcja to pozostanie na 3x10: suport sm-bb52 (czy moze cos lepszego?) korba FC-T6010 48x36x26T kaseta CS-HG500 lancuch HG95 manetki DEORE SL-M6000 przerzutka tyl DEORE RD-M6000 SGS 10rz (chce sprzeglo by nie telepało lancuchem? ) przerzutka przod FD-T6000 Co byście doradzili? Nie chce przesadzac z inwestycją w stary rower, niemniej chcialbym podobnej klasy napęd jak był oryginalnie. zdroowka, braFF Edytowane 22 Października przez braff Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Października Udostępnij Napisano 22 Października CUES można mieszać. Korbę z linią 49-50mm powinieneś brać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 22 Października Udostępnij Napisano 22 Października W sumie trudno powiedzieć, bo oba plany są niezłe ale skoro nie używasz małej zebatki to korba 3x mogłaby odpaść, biorąc pod uwagę,ze masz rower crossowy to ani się nie scigasz ani nie walczysz w trudnym terenie zatem nawet jeśli(sam nie sprawdzałem, ktoś tu wspominał) cues ma nieco gorszą kulture pracy czy to będzie Ci przeskzadzało w turystycznej jeździe?Przypuszczam,że nie a napęd jest nowy i ewentualne częsci będą dłużej łatwiej dostępne. Dodatkowo podobno jest bardziej odporny na niezbyt delikatne traktowanie. Ja zaproponowałbym Cuse z korbą o której pisałeś. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
braff Napisano 22 Października Autor Udostępnij Napisano 22 Października Czyli korba Cues FC-U4010-2 będzie OK? resztę dobiorę z 6000, dobry pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 22 Października Udostępnij Napisano 22 Października Jeśli spełni Twoje wymagania to pewnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
braff Napisano 23 Października Autor Udostępnij Napisano 23 Października @Przecietny no wlasnie nie wiem czy spełni. Nawet nie za bardzo wyłapuje różnice pomiędzy serią 4000 a 6000. Widzę też, że w 4000 są korby FC-U4000 oraz FC-U4010. Różnie je współpraca z kasetami >10, ale czy tylko? W 6000 chyba nie ma tego rozróżnienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października W dniu 22.10.2024 o 10:14, braff napisał: Druga opcja to pozostanie na 3x10: Jest jeszcze trzecia opcja, czyli pozostanie na 3x9 (bo taki napęd był w oryginale), ale zmiana kasety na 11-28 (może wtedy zaczniesz korzystać z najmniejszej tarczy w korbie). Pozwoli to nieco skrócić łańcuch, więc będzie on bardziej naprężony i może będzie mniej stukać. Nie sądzę, aby przerzutka tylna XT772 nadawała się już do wymiany. A zaoszczędzoną kasę wrzuć w lepsze opony itp. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
braff Napisano Poniedziałek o 11:56 Autor Udostępnij Napisano Poniedziałek o 11:56 hej Kupiłem nowy napęd pozostając w konfiguracji 3x9 (korba FC T6010 48x36x26 czyli takie tarcze jak były). Zmienił się tylko suport z Octalinka na Hollowtech. Nowa kaseta tak samo jest 11-32. Teraz pytanie, możliwe że potrzebuje dłuższego łańcucha porównująć do starego wyciągniętego (stary 111ogniw). Jak założyłem nowy na 111 ogniw to przerzutka tył na dużej tarczy jest bardzo naciągnięta. Drugie pytanie - czy przerzutka przód powinna byc ustawiona wyżej przy przejściu z octalinka na hollowtech? mam wrażenie że teraz przy dużej tarczy łańcuch przebiega nie tam gdzie wcześniej przez przerzutkę. Czy w ogóle potrzebna zmiana przerzutki? zdroowka, braFF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano Poniedziałek o 12:14 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 12:14 Musisz ustalić właściwą dł łańcucha taką metodą: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
braff Napisano Wtorek o 08:03 Autor Udostępnij Napisano Wtorek o 08:03 A odnośnie tej przedniej przerzutki? Coś się zmienia przy przejsciu z octalinka na hollowtech II? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.