Skocz do zawartości

[napęd] nowy napęd do leciwego crossa


braff

Rekomendowane odpowiedzi

hej Wszystkim :)

Potrzebuje wymienić zużyty napęd w starym crossie : http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/1404/Mongoose.Crossway.850/
czyli z przodu 3 blaty 28/38/48T, kaseta 11/32T, klasa deore

Niestety nie jestem dobrze obeznany z techniką rowerową, także może banalne te moje pytania - prośba o wyrozumiałość...

Nie korzystam z najmniejszego blatu z przodu. Chcialbym przejść na hollowtech.
Myslalem nad wymianą na grupę Cues 2x10. Ale nie wiem czy to dobry wybór? Bo czytam rozbieżne opinie. Jeśli tak to 4000 czy lepiej doplacic do serii 6000? czy też mozna pomieszać korbę 4000 z tylem na 6000 tak jak kiedyś się robiło w tanszych rowerach że tył był z wyższej grupy...
Czy przy wymianie na 2x10 nie bedzie problemu z właściwą linią łańcucha?

Druga opcja to pozostanie na 3x10:

suport sm-bb52 (czy moze cos lepszego?)
korba FC-T6010 48x36x26T
kaseta CS-HG500
lancuch HG95
manetki DEORE SL-M6000
przerzutka tyl DEORE RD-M6000 SGS 10rz (chce sprzeglo by nie telepało lancuchem? )
przerzutka przod FD-T6000

Co byście doradzili? Nie chce przesadzac z inwestycją w stary rower, niemniej chcialbym podobnej klasy napęd jak był oryginalnie.

zdroowka,

braFF

Edytowane przez braff
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie trudno powiedzieć, bo oba plany są niezłe ale skoro nie używasz małej zebatki to korba 3x mogłaby odpaść, biorąc pod uwagę,ze masz rower crossowy to ani się nie scigasz ani nie walczysz w trudnym terenie zatem nawet jeśli(sam nie sprawdzałem, ktoś tu wspominał) cues ma nieco gorszą kulture pracy czy to będzie Ci przeskzadzało w turystycznej jeździe?Przypuszczam,że nie a napęd jest nowy i ewentualne częsci będą dłużej łatwiej dostępne. Dodatkowo podobno jest bardziej odporny na niezbyt delikatne traktowanie. Ja zaproponowałbym Cuse z korbą o której pisałeś.

 

 

 

 

 

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2024 o 10:14, braff napisał:

Druga opcja to pozostanie na 3x10:

Jest jeszcze trzecia opcja, czyli pozostanie na 3x9 (bo taki napęd był w oryginale), ale zmiana kasety na 11-28 (może wtedy zaczniesz korzystać z najmniejszej tarczy w korbie). Pozwoli to nieco skrócić łańcuch, więc będzie on bardziej naprężony i może będzie mniej stukać. Nie sądzę, aby przerzutka tylna XT772 nadawała się już do wymiany. A zaoszczędzoną kasę wrzuć w lepsze opony itp. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

hej

Kupiłem nowy napęd pozostając w konfiguracji 3x9 (korba FC T6010 48x36x26 czyli takie tarcze jak były). Zmienił się tylko suport z Octalinka na Hollowtech. Nowa kaseta tak samo jest 11-32.

Teraz pytanie, możliwe że potrzebuje dłuższego łańcucha porównująć do starego wyciągniętego (stary 111ogniw). Jak założyłem nowy na 111 ogniw to przerzutka tył na dużej tarczy jest bardzo naciągnięta. 

Drugie pytanie - czy przerzutka przód powinna byc ustawiona wyżej przy przejściu z octalinka na hollowtech? mam wrażenie że teraz przy dużej tarczy łańcuch przebiega nie tam gdzie wcześniej przez przerzutkę. Czy w ogóle potrzebna zmiana przerzutki?

zdroowka, braFF

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...