Skocz do zawartości

[rower/rama] zimowa/treningowa


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Potrzebuje pomocy w doborze roweru/ramy szosowej.

Ogólnie przez większość roku jeżdżę na Kross Esker 4.0 i jest to dla mnie rower idealny pod prawie każdym względem. Jednak z racji tego, że jest wykonany ze stali to nie pojeżdżę sobie nim zimą. Do tego dla odmiany w przyszłym roku chciałem zrobić kilka ultra wyścigów w formacie szosowym.

Na prawdziwej szosie nie jeździłem/ nie miałem już ponad 5 lat, może i dłużej. Rower będzie wykorzystywany jako rower zimowy plus treningi latem typowo tempowe i te kilka wyścigów.

  • Zależy mi na hamulcach tarczowych - bardziej dla samego prześwitu na opony - przynajmniej 32mm - zimowe warunki.
  • suport MUSI być wkręcany
  • geometria bardziej endurance
  • wolałbym carbon, żeby było czuć różnicę względem głównego roweru, choć dobrego aluminium nie odrzucam (np. cannondale).

Nie chce wydać majątku i trochę się miotam między czymś naprawdę tanim np. Vento 4.0 dsc (dobre promocje), ale nie wiem czy będzie to zrywny rower. A czymś droższym np. Canyonem carbonowym - taka granica finansowa do 10k zł.

Może też być frameset - bo mam całą mase części... Nawet cała grupa Sora/Claris by się znalazła ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ogólnie przez większość roku jeżdżę na Kross Esker 4.0 i jest to dla mnie rower idealny pod prawie każdym względem. Jednak z racji tego, że jest wykonany ze stali to nie pojeżdżę sobie nim zimą. 

Czyli masz tani rower, którego ci szkoda do jazdy w zimie i chcesz kupić 3 razy droższy, którego ci nie będzie szkoda?

Daj spokój, katuj tego krossa a jak chcesz kupić szosę to sobie ją kup ale nie wymyślaj, że będziesz nią w zimie jeździł bo to rozwiązanie o wiele mniej efektywne niż gravel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czyli masz tani rower, którego ci szkoda do jazdy w zimie i chcesz kupić 3 razy droższy, którego ci nie będzie szkoda?

Daj spokój, katuj tego krossa a jak chcesz kupić szosę to sobie ją kup ale nie wymyślaj, że będziesz nią w zimie jeździł bo to rozwiązanie o wiele mniej efektywne niż gravel

Tak mam tani rower bo taki ma być. Rowerów tego typu (w pełni stalowych, ze sztywnym stalowym widelcem, i dużym miejscem na opony) jest bardzo mało - przynajmniej w PL. Na takim jeździ mi się najlepiej. Jeśli chodzi o gravele to mam porównanie tylko Divergem - którego połamałem a tani nie był...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Rowerów tego typu (w pełni stalowych, ze sztywnym stalowym widelcem, i dużym miejscem na opony) jest bardzo mało - przynajmniej w PL

Nie ma bo nic w takich ramach (czyt stalowych w tym budżecie) nie ma ciekawego, kilka byle jakich rurek, które z właściwości stali stosowanej w rowerach mają tylko wysoką masę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Mihau_ napisał:

Nie ma bo nic w takich ramach (czyt stalowych w tym budżecie) nie ma ciekawego, kilka byle jakich rurek, które z właściwości stali stosowanej w rowerach mają tylko wysoką masę.

 

I jak zwykle na każdym forum, jest pytanie i jest dyskusja pod spodem nie na temat lub obok tematu.

A potem żal i płacz że fora umierają

Powodzenia wszystkim...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum jest od tego żeby dyskutować, uświadamiać i odwodzić od robienia głupot. Ale spoko, możesz się przenieść na jakąś grupę fb to cię jakiś 14 letni, pryszczaty Maciek który na szosie jeździ już 3 miesiące poklepie po plecach i doradzi żebyś kupił to na czym sam jeździ 👍

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-team-elite-se-pd36745/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie przepraszam i dziękuję za uświadomienie...

Z tych właśnie powodów nie mam i nie używam FB itp.

Cytat

ZajeFajny. Spełnia wszystkie wymagania. Dwie wady:

1. Nie ma mojego rozmiaru (173cm wzrostu) - do poszukania, ale
2. Ta sztyca, nietypowa. Boje się takich rozwiązań zwłaszcza z miejsca gdzie często są jakieś trzaski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz bardziej trzeba się bać w zimowce wklejonych gwintów niż pressfita...jak rama jest dobrze wykonana w suporcie, tj otwory trzymaja tolerancję i są wyosiowane - symetryczne ..to rozwiazanie takie jest lepsze niż jakis wklejany gwint.

Radze poogladać filmy hambiniego...zanim zacznie sie powielac bzdury na temat pressfita...chłop wyjaśnia dokladnie za i przeciw pf jak i porównuje do wkrecanych rozwiazań.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Radze poogladać filmy hambiniego...zanim zacznie sie powielac bzdury na temat pressfita

@player123 Nie powielanie bzdur tylko warunki bazowe autora wątku:

Cytat

suport MUSI być wkręcany

Więc zanim zaczniesz kogoś pouczać to sam najpierw poczytaj o co chodzi. No chyba, że czytanie ze zrozumieniem to problem i tylko oglądanie jutubowych "ekspertów" wchodzi w grę 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...