Skocz do zawartości

[rower/rama] zimowa/treningowa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

Potrzebuje pomocy w doborze roweru/ramy szosowej.

Ogólnie przez większość roku jeżdżę na Kross Esker 4.0 i jest to dla mnie rower idealny pod prawie każdym względem. Jednak z racji tego, że jest wykonany ze stali to nie pojeżdżę sobie nim zimą. Do tego dla odmiany w przyszłym roku chciałem zrobić kilka ultra wyścigów w formacie szosowym.

Na prawdziwej szosie nie jeździłem/ nie miałem już ponad 5 lat, może i dłużej. Rower będzie wykorzystywany jako rower zimowy plus treningi latem typowo tempowe i te kilka wyścigów.

  • Zależy mi na hamulcach tarczowych - bardziej dla samego prześwitu na opony - przynajmniej 32mm - zimowe warunki.
  • suport MUSI być wkręcany
  • geometria bardziej endurance
  • wolałbym carbon, żeby było czuć różnicę względem głównego roweru, choć dobrego aluminium nie odrzucam (np. cannondale).

Nie chce wydać majątku i trochę się miotam między czymś naprawdę tanim np. Vento 4.0 dsc (dobre promocje), ale nie wiem czy będzie to zrywny rower. A czymś droższym np. Canyonem carbonowym - taka granica finansowa do 10k zł.

Może też być frameset - bo mam całą mase części... Nawet cała grupa Sora/Claris by się znalazła ;)

 

 

Napisano
  Cytat

Ogólnie przez większość roku jeżdżę na Kross Esker 4.0 i jest to dla mnie rower idealny pod prawie każdym względem. Jednak z racji tego, że jest wykonany ze stali to nie pojeżdżę sobie nim zimą. 

Rozwiń  

Czyli masz tani rower, którego ci szkoda do jazdy w zimie i chcesz kupić 3 razy droższy, którego ci nie będzie szkoda?

Daj spokój, katuj tego krossa a jak chcesz kupić szosę to sobie ją kup ale nie wymyślaj, że będziesz nią w zimie jeździł bo to rozwiązanie o wiele mniej efektywne niż gravel

Napisano
  Cytat

Czyli masz tani rower, którego ci szkoda do jazdy w zimie i chcesz kupić 3 razy droższy, którego ci nie będzie szkoda?

Daj spokój, katuj tego krossa a jak chcesz kupić szosę to sobie ją kup ale nie wymyślaj, że będziesz nią w zimie jeździł bo to rozwiązanie o wiele mniej efektywne niż gravel

Rozwiń  

Tak mam tani rower bo taki ma być. Rowerów tego typu (w pełni stalowych, ze sztywnym stalowym widelcem, i dużym miejscem na opony) jest bardzo mało - przynajmniej w PL. Na takim jeździ mi się najlepiej. Jeśli chodzi o gravele to mam porównanie tylko Divergem - którego połamałem a tani nie był...

Napisano
  Cytat

Rowerów tego typu (w pełni stalowych, ze sztywnym stalowym widelcem, i dużym miejscem na opony) jest bardzo mało - przynajmniej w PL

Rozwiń  

Nie ma bo nic w takich ramach (czyt stalowych w tym budżecie) nie ma ciekawego, kilka byle jakich rurek, które z właściwości stali stosowanej w rowerach mają tylko wysoką masę.

 

Napisano
  W dniu 22.10.2024 o 11:19, Mihau_ napisał:

Nie ma bo nic w takich ramach (czyt stalowych w tym budżecie) nie ma ciekawego, kilka byle jakich rurek, które z właściwości stali stosowanej w rowerach mają tylko wysoką masę.

 

Rozwiń  

I jak zwykle na każdym forum, jest pytanie i jest dyskusja pod spodem nie na temat lub obok tematu.

A potem żal i płacz że fora umierają

Powodzenia wszystkim...

 

Napisano

W takim razie przepraszam i dziękuję za uświadomienie...

Z tych właśnie powodów nie mam i nie używam FB itp.

  Cytat
Rozwiń  

ZajeFajny. Spełnia wszystkie wymagania. Dwie wady:

1. Nie ma mojego rozmiaru (173cm wzrostu) - do poszukania, ale
2. Ta sztyca, nietypowa. Boje się takich rozwiązań zwłaszcza z miejsca gdzie często są jakieś trzaski.

Napisano

Juz bardziej trzeba się bać w zimowce wklejonych gwintów niż pressfita...jak rama jest dobrze wykonana w suporcie, tj otwory trzymaja tolerancję i są wyosiowane - symetryczne ..to rozwiazanie takie jest lepsze niż jakis wklejany gwint.

Radze poogladać filmy hambiniego...zanim zacznie sie powielac bzdury na temat pressfita...chłop wyjaśnia dokladnie za i przeciw pf jak i porównuje do wkrecanych rozwiazań.

Napisano
  Cytat

Radze poogladać filmy hambiniego...zanim zacznie sie powielac bzdury na temat pressfita

Rozwiń  

@player123 Nie powielanie bzdur tylko warunki bazowe autora wątku:

  Cytat

suport MUSI być wkręcany

Rozwiń  

Więc zanim zaczniesz kogoś pouczać to sam najpierw poczytaj o co chodzi. No chyba, że czytanie ze zrozumieniem to problem i tylko oglądanie jutubowych "ekspertów" wchodzi w grę 😁

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Jak autor mysli ze wkrecany jest lepszy bo nie trzeszczy....to radze mu zeby zgłebil wiedze. Bo wklejany gwint w carbon to dopiero może okazać się syf.

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.