Burgi Napisano 21 Października Udostępnij Napisano 21 Października (edytowane) Cześć wam! Mam starszego aluminiowego mtb ze sztycą 27,2mm. Nie mogę okiełznać klikania sztycy w ramię. Wyjmuje sztyce, czyszcze ją i rurę, zakładam - na jakiś czas jest dobrze po czym znowu zaczyna klikać. Sztyca ma offset 20mm i siodełko jest wysunięte do tyłu. Zakładam że to przez taką skrajną pozycję występują jakieś naprężenia. Swoją drogą to już 3 sztycą - wszystkie klikają. Rama nie jest pęknięta. Zacisk nowy i dobry, piachu brak, wszystko czyste. Macie jakieś sprawdzone patenty? Edytowane 21 Października przez Burgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 21 Października Udostępnij Napisano 21 Października Średnice się na pewno zgadzają? Może się już podsiodłówka "wyrobiła" ze starości. Spróbuj może pastę montażową do karbonu, chociaż obawiam się, że w tym przypadku może tylko pogorszyć sprawę i do klikania dojdzie strzelanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 21 Października Udostępnij Napisano 21 Października 14 minut temu, Burgi napisał: Macie jakieś sprawdzone patenty? Wykorzystać blachę z puszki po piwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 22 Października Mod Team Udostępnij Napisano 22 Października Zastosuj Shimano Anti Seize i powinno pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Burgi Napisano 22 Października Autor Udostępnij Napisano 22 Października Tyle że to smar, sztycy raczej się nie smaruje, chyba że smar do karbonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 22 Października Udostępnij Napisano 22 Października Anti Seize nie jest typowym smarem, do połączenia alu sztycy z alu ramą można go jak najbardziej stosować, ja nawet składając znajomym czy rodzinie nowe rowery smaruję sztyce profilaktycznie, żeby nie musieć w przyszłości walczyć z zapieczoną rurą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 22 Października Mod Team Udostępnij Napisano 22 Października Dokładnie tak jak @TheJW napisał. Anti Seize to nie jest zwykły smar. U mnie w kilku przypadkach załatwił temat różnych dźwięków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 22 Października Udostępnij Napisano 22 Października Anti sieze to pasta przeciwzatarciowa. Zapobiega zapieczenia, zatarciu i korozji. Ale działa tez jako lubrykant, czyli smar. Carbon assembly paste - zapobiega ślizganiu się połączonych elementów. Ta służy do połączenia carbonu z carbonem lub aluminium. Chodzi o to żeby sztyca nie ześlizgiwała się do dołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 22 Października Udostępnij Napisano 22 Października Uzupełniając wypowiedź @JWO, z którą oczywiście całkowicie się zgadzam - połączenie karbon-karbon lub karbon-alu wymaga użycia pasty przede wszystkim ze względu na mniejsze wartości, z jakimi można dokręcać śruby obejm, co może powodować obracanie lub osuwanie się części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października Pewnie to nie to, ale w jednym ze starych rowerów miałem podobny problem. Okazało się, że winne jest łączenie jarzma z rurką. Wymiana sztycy na nową rozwiązała problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.