Burgi Napisano 21 Października 2024 Napisano 21 Października 2024 (edytowane) Cześć wam! Mam starszego aluminiowego mtb ze sztycą 27,2mm. Nie mogę okiełznać klikania sztycy w ramię. Wyjmuje sztyce, czyszcze ją i rurę, zakładam - na jakiś czas jest dobrze po czym znowu zaczyna klikać. Sztyca ma offset 20mm i siodełko jest wysunięte do tyłu. Zakładam że to przez taką skrajną pozycję występują jakieś naprężenia. Swoją drogą to już 3 sztycą - wszystkie klikają. Rama nie jest pęknięta. Zacisk nowy i dobry, piachu brak, wszystko czyste. Macie jakieś sprawdzone patenty? Edytowane 21 Października 2024 przez Burgi Cytuj
TheJW Napisano 21 Października 2024 Napisano 21 Października 2024 Średnice się na pewno zgadzają? Może się już podsiodłówka "wyrobiła" ze starości. Spróbuj może pastę montażową do karbonu, chociaż obawiam się, że w tym przypadku może tylko pogorszyć sprawę i do klikania dojdzie strzelanie. Cytuj
chudzinki Napisano 21 Października 2024 Napisano 21 Października 2024 14 minut temu, Burgi napisał: Macie jakieś sprawdzone patenty? Wykorzystać blachę z puszki po piwie. Cytuj
Mod Team bogus Napisano 22 Października 2024 Mod Team Napisano 22 Października 2024 Zastosuj Shimano Anti Seize i powinno pomóc. Cytuj
Burgi Napisano 22 Października 2024 Autor Napisano 22 Października 2024 Tyle że to smar, sztycy raczej się nie smaruje, chyba że smar do karbonu Cytuj
TheJW Napisano 22 Października 2024 Napisano 22 Października 2024 Anti Seize nie jest typowym smarem, do połączenia alu sztycy z alu ramą można go jak najbardziej stosować, ja nawet składając znajomym czy rodzinie nowe rowery smaruję sztyce profilaktycznie, żeby nie musieć w przyszłości walczyć z zapieczoną rurą. Cytuj
Mod Team bogus Napisano 22 Października 2024 Mod Team Napisano 22 Października 2024 Dokładnie tak jak @TheJW napisał. Anti Seize to nie jest zwykły smar. U mnie w kilku przypadkach załatwił temat różnych dźwięków. Cytuj
JWO Napisano 22 Października 2024 Napisano 22 Października 2024 Anti sieze to pasta przeciwzatarciowa. Zapobiega zapieczenia, zatarciu i korozji. Ale działa tez jako lubrykant, czyli smar. Carbon assembly paste - zapobiega ślizganiu się połączonych elementów. Ta służy do połączenia carbonu z carbonem lub aluminium. Chodzi o to żeby sztyca nie ześlizgiwała się do dołu. Cytuj
TheJW Napisano 22 Października 2024 Napisano 22 Października 2024 Uzupełniając wypowiedź @JWO, z którą oczywiście całkowicie się zgadzam - połączenie karbon-karbon lub karbon-alu wymaga użycia pasty przede wszystkim ze względu na mniejsze wartości, z jakimi można dokręcać śruby obejm, co może powodować obracanie lub osuwanie się części. Cytuj
Eathan Napisano 23 Października 2024 Napisano 23 Października 2024 Pewnie to nie to, ale w jednym ze starych rowerów miałem podobny problem. Okazało się, że winne jest łączenie jarzma z rurką. Wymiana sztycy na nową rozwiązała problem. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.