szybszy Napisano 21 Października Udostępnij Napisano 21 Października (edytowane) Budżet określony za nowy rower. Aktualny model kosztuje 5999 pln: www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-100-s-29-eagle/_/R-p-304208 W sieci jest trochę poprzednich ładniej wyglądających modeli, z tego co widać na tym samym osprzęcie: https://katalog.bikeworld.pl/2021/web/produkt/rowery_gorskie/trail_all_mountain/rockrider/70190/xc_100_s_29 https://katalog.bikeworld.pl/2022/web/produkt/rowery_gorskie/trail_all_mountain/rockrider/82351/xc_100_s_29_eagle Zaletą rama wielkości S z TT o długości 580 mm i znośnej wadze 13,4 kg. Podobne inne wątki w tym temacie, mój: www.forumrowerowe.org/topic/269084-6000-8000-mtb-full-275-29-kr%C3%B3tka-rama-do-przemieszczania-si%C4%99-po-g%C3%B3rach-i-ich-okolicach/ www.forumrowerowe.org/topic/269084-6000-8000-mtb-full-275-29-kr%C3%B3tka-rama-do-przemieszczania-si%C4%99-po-g%C3%B3rach-i-ich-okolicach/?do=findComment&comment=2479589 żeby ograniczyć nic nie wnoszące wpisy, serdecznie proszę doczytać jakie mam oczekiwania. i inny kogoś o podobnych potrzebach zwłaszcza niechęci do leżącej pozycji :): www.forumrowerowe.org/topic/263434-6000-mtb-rockrider-xc100-vs-xc500/?do=findComment&comment=2420928 Podpowiecie jakieś alternatywy? Tylko znane w sensie popularności marki, chodzi o późniejszy dostęp do części, łatwość zakupu i odsprzedaży. Wystarczy sprzęt ze średniej półki o skoku 120 mm i osprzęcie klasy Deore lub niżej. Amortyzacja raczej RS niż FOX, łatwiejszy i tańszy serwis. Może: Radon, Orbea... ? z jak najmniejsza ramą (górna rura o dług ok 550 mm i nie więcej niż 600 mm). Zdecydowanie nie modele do DH i Enduro. Priorytet i główne zastosowanie GÓRY od schronu do schronu i MOŻE ale tylko od czasu jako drugi rower na niewielkie nierówności na Mazowszu przez ¾ sezonu. Aha zakup roweru ma nie być lekiem na kompleksy i próbą udowadniania otoczeniu czegoś.. Proszę bez kąśliwych wpisów i nietrafnych domysłów, co niestety na tym forum ma często miejsce. Stawiam na merytorykę. Edytowane 21 Października przez szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 21 Października Udostępnij Napisano 21 Października 1500€ , nowy . XS albo S .Spełnia wszystkie warunki 😛 https://bike-angebot.de/cube-stereo-one22-race-black-anodized-2023-29-diamant/ba-0031411-002 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 21 Października Autor Udostępnij Napisano 21 Października (edytowane) Dzięki, spoko, ale 1 kg cięższy od Rockidera.. styknie nawet 8-9 rzędowa kaseta Przy okazji jakoś bardziej trafia do mnie i bardziej podoba się, częściej widzę tylni amortyzator umieszczony niemal w poziomie pod górną rurą, a nie w pionie . Zastanawia jaka jest różnica w pracy, wady lub zalety ? Edytowane 21 Października przez szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luker7 Napisano 21 Października Udostępnij Napisano 21 Października https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-500s-29-karbonowa-i-aluminiowa-rama/_/R-p-325050 tego rozważałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 21 Października Autor Udostępnij Napisano 21 Października (edytowane) dzięki, jak pisałem karbon odpada, no i 500s ma nieco większą ramę TT 595 mm. Wiem, że na Rockiderowym XC 100 trochę osób jeździ, przydałaby się od nich opinia. Są jeszcze starsze XC530 (S 15,4 kg) i XC540 (S ok 14,3 kg) w obu przypadkach rama bez tylniego amortyzatora ok 2,7 kg kontra XC100 S 2,58 kg: www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-st-530-s-27-5/_/R-p-311716?srsltid=AfmBOoqaoIMbpNXpoYCA_wqCSJ6F_LBPxYO5SYrWEOb8wmJ5kvSt-_f3 www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-st-540-s-27-5/_/R-p-301117?srsltid=AfmBOorF4WPNXJE3ibvz9T3u5lv-ghSNYnFIFoB_xWB6fGr4037r9ST4 które mają potencjał do odchudzenia o spokojnie 1,5-2 kg i zbliżenie się wagą do XC100, za to długość TT 555 mm, ale koła 27'5. Nie wiem czy główka taper, bo jeśli tak to słabo będzie z dokupieniem amortyzatora. Edytowane 21 Października przez szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 21 Października Udostępnij Napisano 21 Października (edytowane) https://www.rosebikes.pl/rose-ground-control-3-2702037?product_shape=Mocha+brown+metallic Ja bym dołożył, m.in. dla fajnych kół, sam takich używam. Waga podobna i to z dropperem, bez tego rozwiązania nie wyobrażam sobie już jazdy w górach. Kompletny rower. Geometria jeszcze z tych zachowawczych. Kwestia odsprzedaży pewnie podobnie jak wyroby z Decathlonu. Edytowane 21 Października przez NerfMe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 21 Października Udostępnij Napisano 21 Października 45 minut temu, szybszy napisał: Dzięki, spoko, ale 1 kg cięższy od Rockidera.. styknie nawet 8-9 rzędowa kaseta Przy okazji jakoś bardziej trafia do mnie i bardziej podoba się, częściej widzę tylni amortyzator umieszczony niemal w poziomie pod górną rurą, a nie w pionie . Zastanawia jaka jest różnica w pracy, wady lub zalety ? 1 kg więcej z powodu myk myka i opon . I tak tego będziesz potrzebował na góry Obecnie 8-9 rzedowe napędy w fulach to w muzeum . Umieszczenie dampera jest całkowicie obojętne . No i skupiłeś się tylko na wadze , zamiast na geometrii. Kąt głowki 69vs66 to jest przepaść w zachowaniu na zjazdach. Zdecydowanie wolałbym +1kg i -3stopnie 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 22 Października Autor Udostępnij Napisano 22 Października (edytowane) Rosebike wykonanie ramy LUX.. specyfikacja niemal jak na miarę, ale to zupełna nisza markowa. To też dokładnie wpasowuję się w grupę TRAIL. Myk Myk irytuje mnie już z samej nazwy, od razu to wyrzucę.. nie potrzebuje wodotrysków i komplikowania konstrukcji, kolejnych cięgien itp. Halo pisałem nie jeżdże na czas, epickie zjazdy to nie mój klimat. Jeżdże dla siebie, bo lubię. Nie mam insta i dużego zegarka, licznika ani stravy. Mój stary spec stumpjumer (zakładka) nie wiem ile miał stopni w główce, w zupełności wystarczał jesli chodzi o geometrię Co z Wheeler, Giant, Scott, Orbea, Kross i inna masówka ??? Chyba przejadę się na Słomczyn tam zawsze do wyboru do koloru. Edytowane 22 Października przez szybszy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 22 Października Udostępnij Napisano 22 Października (edytowane) Wheeler jeszcze istnieje w ogóle? W Giancie, Scott-cie i Orbei nie sądzę byś w tej cenie dostał sensowny rower. Piszesz, że nie potrzebujesz komplikacji, więc schowany damper i linki prowadzone przez stery w obecnych Sparkach raczej też Ci nie podpasują. To wyrzuć tego myk myka, to będziesz miał jeszcze lżejszy rower niż wszystkie wymienione. Zanim to zrobisz proponuje jednak spróbować. Epickie zjazdy nie mają nic do rzeczy. Po prostu w terenie opuszczasz siodło by Ci nie przeszkadzało i nagle trudny teren staje się łatwiejszy. Edytowane 22 Października przez NerfMe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 22 Października Udostępnij Napisano 22 Października Tu jest jeszcze coś od Cannondale https://www.sportmo.shop/en/mtb/9915-34878-cannondale-habit-4.html#/142-size-s/391-cannondale-candy_red_crd ale pewnie za nowoczesny 😛 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października 13 godzin temu, szybszy napisał: Co z Wheeler, Giant, Scott, Orbea, Kross i inna masówka ??? Chyba przejadę się na Słomczyn tam zawsze do wyboru do koloru. Jedz to jest bardzo dobry pomysł dla takich ludzi jak ty o takich poglądach i prechistorycznych oczekiwaniach. Tu za chwilę będziesz miał na palcach jednej ręki ludzi, którzy w ogóle połapią się czego ty chcesz. Kross to ścierwo, Giant nie to usytuowanie dampera, Wheeeler to wykopaliska, Scott to nie ten budżet, Orbea... proszę; https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-orbea-oiz-h30-pd33817/?v_Id=228451 . Mały skok, mała rama, geo powinno podejść nie ma śmiecia w postaci myk myka, damper się zgadza tylko jest nowocześnie czyli linki lecą już przez stery no i tysiaka trzeba dać więcej. Pasi czy nadal mamy ci szukać igły w stogu siana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 23 Października Udostępnij Napisano 23 Października 14 godzin temu, szybszy napisał: Chyba przejadę się na Słomczyn tam zawsze do wyboru do koloru. To po zakupie wstaw zdjęcie, może znajdzie się właściciel... :))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 24 Października Autor Udostępnij Napisano 24 Października (edytowane) Dzięki, dzięki. Rosebike Ground Control 3 i Cannonndale Habit 4 są bardzo ok ! Pod wzgl. moich potrzeb szczególnie ten pierwszy. W obu eleganckie solidne spawy i wzmocnienia w miejscach połączeń. Schowane linki są na plus, bo hamulców nie zamierzam zmieniać Kolory straszna lipa, się obleci spray-em Cena za ten drugi 1379 eur / ok 5900 pln "bardzo akceptowalna" w odniesieniu do innych rowerów i jak za nowy produkt. Jako ROWER dużo za dużo, no ale jest rynek wtórny, a i ja daleki jestemod dowartościowywania się logami/gadżetami. Trochę nie rozumiem stadopędu za Kross-em / Meridą, które jednak nie ma doświadczeń/sukcesów jak znane marki, a cenowo jest identyczny jak nie droższy. A Polska pozostała jedynie nazwa. Edytowane 24 Października przez szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 28 Października Autor Udostępnij Napisano 28 Października Jednak lipa przekrok dla rozmirów S: Rose 743 mm i Cannondale 737 mm. Dla komfortu i jako takiego bezpieczeństwa to narzuca wzrost > 175 cm. Zależy też od długości "torby", czyli wieku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 28 Października Udostępnij Napisano 28 Października To chyba faktycznie zostają Ci rowery na 26 calowych kołach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 28 Października Udostępnij Napisano 28 Października Na małej kiszce to jest milion x mniej bezpiecznie z jajcami włącznie niż na jakiejkolwiek sensownej współczesnej ramie. No ale cóż nauka u niektórych jest mega oporna a potem jak już się dojdzie do ładu i składu boli jak fix: "czemu tak póżno ...". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 26 Listopada Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada (edytowane) NerfMe, jest jeszcze standard 27,5" Tyfon79, myślę, że wielkość ramy ma znaczenie głównie przy zjeździe.. mmm? Edytowane 26 Listopada przez szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 27 Listopada Udostępnij Napisano 27 Listopada W dniu 24.10.2024 o 14:04, szybszy napisał: Trochę nie rozumiem stadopędu za Kross-em / Meridą, które jednak nie ma doświadczeń/sukcesów jak znane marki, a cenowo jest identyczny jak nie droższy. A Polska pozostała jedynie nazwa. Kross się mogę częściowo zgodzić - często toporne klocowate ramy, ale Merida twoim zdaniem nie ma doświadczeń i sukcesów ? To jeden z największych producentów na Świecie, wydaje mi się, że drugi producent po Giant. Sukcesów sporo i podium niejednokrotnie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.