izusek Napisano 19 Października Udostępnij Napisano 19 Października Hej 3 miesiące temu kupiłem Pike Select RC 29" DebonAir+ Tapered Boost 130mm na bike discount. Teraz pojawił się problem, regulacja od twardości nie działa(jeśli działa to tak znikomie, że to ledwo czuć), nie mogę również zblokowac amortyzatora. Przy próbie dopompowania powietrza od razu pokazuje 0psi nawet po lekkim użyciu pompki skacze dopiero do 50psi(wystarczą dwa pchnięcia zeby dobić 100psi, nie wiem czy to normalne bo pierwszy raz pompuję). Po wyjęciu końcówki z wentylka jest lekki syk, przy ponowym podpięciu pompki ten sam proces. Rower używałem w górach i było wszystko git ale bez jakiegoś skakania czy latania. Dziś dopiero to zauważyłem. Będę pisał email do bike biscount i zobaczymy co mi powiedzą, bo amor ledwo ma 3 miesiące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Października Udostępnij Napisano 19 Października To typowa przypadłość tych marnych tłumików. Do serwisu z nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebass52 Napisano 19 Października Udostępnij Napisano 19 Października @Dokumosa Co masz na myśli jako typową przypadłość tych tłumików? Mam Pike Select+, z Chargerem 3 - z regulacją wolnej i szybkiej kompresji, amor jest nowy, po zerowym przeglądzie ale faktycznie te regulacje niewiele zmieniają. Pod gumową zaślepką jest jakiś zaworek (wyrównujący?) po jego wciśnięciu, faktycznie coś się zmienia ale nie wiem cz za każdym razem po przekręceniu mam go naciskać? a jeśli nie to do czego on jest? Jest również na drugiej ladze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
izusek Napisano 19 Października Autor Udostępnij Napisano 19 Października (edytowane) "Znajomy" twierdzi, że cytuje " pike nie ma regulacji twardości 👌".(mówiąc twardość w moim języku czyli amatora, mam na myśli jak łatwo ugina sie pod moim ciężarem) To w takim razie od czego jest to pokrętło. Poza tym ten model ma z tego co pamiętam możliwość zblokowania amortyzatora na stałe, czy się mylę? Bo juz mi namieszał w głowie. Edytowane 19 Października przez izusek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Października Udostępnij Napisano 20 Października (edytowane) 13 godzin temu, sebass52 napisał: @Dokumosa Co masz na myśli jako typową przypadłość tych tłumików? Mam Pike Select+, z Chargerem 3 - z regulacją wolnej i szybkiej kompresji, amor jest nowy, po zerowym przeglądzie ale faktycznie te regulacje niewiele zmieniają. Pod gumową zaślepką jest jakiś zaworek (wyrównujący?) po jego wciśnięciu, faktycznie coś się zmienia ale nie wiem cz za każdym razem po przekręceniu mam go naciskać? a jeśli nie to do czego on jest? Jest również na drugiej ladze. W select+ jest kompletnie inny konstrukcyjnie tłumik kompresji niż w select. Nie, tam się nic nie naciska. Zapewne słabo odpowietrzony tłumik masz albo niewłaściwą lepkość oleju. Na przeglądzie zerowym się fo tego nie zagląda. @izusek to regulacja tłumienia kompresji wolnej. Edytowane 20 Października przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 20 Października Udostępnij Napisano 20 Października Skoro jest regulacja compresji czy to szybkiej czy wolnej to ma to chodzić i imitacja blokady też choć uginać się lekko amor powinien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XYZPV Napisano 20 Października Udostępnij Napisano 20 Października CO do pompki, wkręć pan ten wąż jak należy bo pewnie pompujesz samego węża skoro ci tak szybko ciśnienie rośnie na pompce, pompuj dopiero wtedy jak wkręcisz na tyle, żeby na pompce pokazało się cisnienie jakie jest w komorze. Co do tłumika, to jest regulacja kompresji a nie żadna blokada, to działa, tylko trzeba wiedzieć jak działa. Nie chce mi się rozpisywać do czego to służy, jesteś amatorem, nic ci po niej, do sklepu tez nie pisz bo nie masz o co, masz sprawny amor. A blokady w Pike nie uświadczysz, w żadnym jego dzisiejszym wydaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 20 Października Udostępnij Napisano 20 Października Znaczy się amator to ma używać amora nasermater bo się niby nie zna? Zarąbiste teorie tu czasem wychodzą. Regulacja wolnej kompresji to kwestia ile się waży, co się jeżdzi i czy w docisku na choćby bandach czy solidnym dohamowaniu amor nie zapada się w górnej fazie skoku. Jak tak jest to po liczbie kliknięć trzeba powoli domykać tłumienie kompresji. Z damperem pewne kwestie olać szczegółowo można ale amor jak ma opcję ustawień to trzeba choć spróbować co i jak. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.