Joker86 Napisano 17 Października Udostępnij Napisano 17 Października Witam szanowne grono . Mam poważny problem - za chwilę ,, chrześniak " kończy 18 lat , rodzina doszła do wspólnego porozumienia , dokonując składki na nowy rower dla młodego. Czasu coraz mniej trzeba coś wybrać - Gravel do 7 tysięcy (cena katalogowa) , targowanko zostawcie dla mnie 😃. Preferencji pratycznie żadnych - po prostu chcemy zakupić możliwie najlepszy model do tej kwoty. Dziekuję za pomoc .... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 17 Października Udostępnij Napisano 17 Października Gravel powinien mieć trzy rzeczy: - gravelowa grupa napędowa czyli Shimano GRX lub SRAM Apex (najlepiej pełna, często producenci wkładają np. korby innych firm żeby było taniej - oczywiście dla nich nie dla klienta) - hamulce hydrauliczne - sztywne osie kół W tej kwocie te wszystkie rzeczy są już spokojnie do kupienia. Jak tego nie ma to nie kupuj. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 17 Października Udostępnij Napisano 17 Października Chrześniak jeździ na jakimś rowerze? Skąd wiecie, że grawel będzie dla niego odpowiedni? Jeśli jeździ to gdzie? Jaki napęd preferuje, 2xx czy 1xx? Z napędem 2xx: Romet Aspre 2, Kellys Soot 50, Kross Esker 6.0, Giant Revolt 1, Romet Boreas 2 GRX (jest też wersja z napędem 1x11 SRAM APEX). Napęd 1xx: Kross Esker 7.0 (karbonowa rama), Romet NYK, Cube Nuroad EX, Kross Esker 5.0. Pewnie są też inne, tym bardziej, że zaczynają się jakieś wyprzedaże na koniec roku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 17 Października Udostępnij Napisano 17 Października To nie jest typ roweru jaki się dla kogoś "obcego" kupuje na pałę, każdy centymetr długości rury ma być dopasowany 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 19 Października Udostępnij Napisano 19 Października Tak jest, w rowerach z płaską kierownicą, można kombinować po zakupie z długością mostka czy gięciem samej kierownicy dla dopasowania. W baranku jest z tym trudniej. Druga rzecz, kombinują z takimi rzeczami ludzie trochę bardziej wkręceni w rowerowanie, większość zwykłych rowerzystów nawet siodełka nie przesunie na szynach, a co tu mówić o wymianie mostka, jego długości czy kącie wzniosu. No i jeżdżą niedopasowani. Jak nie ma preferencji, to zakup prawdopodobnie będzie od czapy, tylko ofiarodawcy będą zadowoleni z siebie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joker86 Napisano Środa o 16:11 Autor Udostępnij Napisano Środa o 16:11 Coś już wiadomo 😀, Odpada kross esker 5.0 , młodemu nie podoba się widelec , Romet NYK jest całkiem spoko - gorzej z budżetem. Romet aspre 2 jest jak najbardziej w typie małolata. Jest jeszcze jedna ciekawa maszyna , mianowicie jest to SUPERIOR X ROAD COMP GR , ktoś może coś więcej o tej marce , konkretnie o tym modelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radoo Napisano Środa o 17:41 Udostępnij Napisano Środa o 17:41 nyk jest do kupienia w budżecie, jeśli rozmiar pasuje https://prorowery.pl/pl/p/Rower-gravelowy-ROMET-NYK-2023/1009308 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano Środa o 22:42 Udostępnij Napisano Środa o 22:42 Superior to czeska marka i robi przyzwoite rowery. Ten konkretny model wizualnie wygląda bardzo dobrze, szczególnie w tym oliwkowym kolorze. Ma wszystko co potrzeba - sztywne osie, hamulce hydrauliczne, karbonowy widdlec. Na minus napęd 1x10 (niemniej jednak sporo ludzi na takim jeździ i sobie chwali), co prawda jest to Shimano GRX i jest to na plus ale wersja 1x10 ma dość spore "dziury" w kasecie, tzn. różnice między wielkościami sąsiednich zębatek i może się okazać, że na jednym biegu będzie za ciężko a na niższym już będzie się kręciło jak chomik w kołowrotku, ciężko dobrać dobrą kadencję. Drugi minus to suport pressfit, który potrafi skrzypieć i jest upierdliwy w wymianie bo trzeba mieć praskę, lepszy byłby wkręcany. Wolałbym chyba Aspre 2 ze względu na napęd 2x10 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joker86 Napisano Czwartek o 13:45 Autor Udostępnij Napisano Czwartek o 13:45 (edytowane) Sztywna oś jest , Hydraulika siedzi , wideł fantastic plastic . Co do przełożenia 1x10 spokojnie mazowieckie obsłuży 🙂. A w kwestii suportu to BSA w oryginale jest. Minusem na pewno jest waga 11.5 kg - to trochę sporo , podejrzewam że rama Swoje waży ..... Edytowane Czwartek o 14:05 przez Joker86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.