sivesgaard Napisano 17 Października Udostępnij Napisano 17 Października Przemierzam się do zakupu pierwszego roweru do szybszej jazdy i będzie to enduro/cx/gravel. Niestety stan asfaltu w mojej okolicy raczej wyklucza szosę, a dodatkowo chcę jeździć casualowo i dla zdrowia i przyjemności. Więc mam pytanie jakie komponenty to taki must have żeby później nie żałować, że się nie dopłaciło? Karbonowa rama ponoć to za dużo i wystarczy aluminium, ale znowu sporo osób wymienia tublessy jako must. Jeśli mogę od razu prosić o jakiś przykład takiego roweru wartego swojej ceny to byłbym wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 17 Października Udostępnij Napisano 17 Października Tubeless - jeśli chcesz jeździć po trochę cięższym terenie niż przysłowiowa ścieżka w parku, czyli guma >35mm, ciśninie <3.5 bara, to tak, jest mile widziane. W związku z powyższym, warto rozglądać się też za rowerami, które przyjmą możliwie jak najszersze opony. Na pewno nie warto iść w hamulce tarczowe mechaniczne. Dobry napęd to podstawa, czyli unikać np miksu z przerzutką szosową z tyłu, jak to potrafią zrobić niektórzy. Jeśli chodzi o polecajki, to najpierw określ budżet. No i to enduro wygląda dziwnie w tym zestawieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 17 Października Udostępnij Napisano 17 Października Szerokość opony 45 - zdecydowanie na plus względem 40. Hamulce hydrauliczny - zdecydowanie warte dopłaty, nie ma sensu iść w mechaniczne tarczówki, Korba - unikać korb pozagrupowych/pozakatalogowych. Będzie problem z ewentualną zmianą tarczy. Kupujesz GRX to korba GRX, Śruby na górnej rurce - dla mnie duży plus. Płetwa bez pasków to mega wygoda. Siodło - nadal jeżdżę na alu sztycy ale siodło zrobiło robotę, sztyce pewnie zmienię, ale to już fanaberia, Gruba owijka + żelowe pady - można wymienić przy pierwszej okazji, warto. SPD - wiadomo, że warto tubelessy - wiadomo, warto, ale jak będziesz mało jeździ i jeszcze pauzował w zimie to warto zamiast mleka wsadzić dętki tpu, bike fitting - warte dopłaty i zrobienie. Chyba, że sam ogarniasz tematy i wiesz co i jak. Jako posiadacz fulla i gravela w tym drugim cenię sobie prostotę konstrukcji i niskie koszty serwisowe. Przez chwilę miałem zajawkę na wewnętrze prowadzenie kabli, ale zobaczyłem kilka filmów np. z serwisem sterów. Już mi przeszło wewnętrzne prowadzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivesgaard Napisano 17 Października Autor Udostępnij Napisano 17 Października 22 minuty temu, nctrns napisał: Tubeless - jeśli chcesz jeździć po trochę cięższym terenie niż przysłowiowa ścieżka w parku, czyli guma >35mm, ciśninie <3.5 bara, to tak, jest mile widziane. W związku z powyższym, warto rozglądać się też za rowerami, które przyjmą możliwie jak najszersze opony. Na pewno nie warto iść w hamulce tarczowe mechaniczne. Dobry napęd to podstawa, czyli unikać np miksu z przerzutką szosową z tyłu, jak to potrafią zrobić niektórzy. Jeśli chodzi o polecajki, to najpierw określ budżet. No i to enduro wygląda dziwnie w tym zestawieniu. Jeśli chodzi o budżet to nie wiem. Może być 4K, może być 6k ale i jak muszę dać 10k żeby to miało sens to też może tyle znajdę. Bardziej chodzi mi o wstępne rozeznanie bo jestem totalnie zielony w tym temacie. Jedynie co wiem to że jest mnóstwo bardzo sprzecznych opinii i tak naprawdę chciałbym rower jak najbardziej budżetowy ale jednocześnie bez biedy i nędzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 17 Października Udostępnij Napisano 17 Października 4k na dobrego gravela to ciężko, 6k to takie minimum raczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 17 Października Udostępnij Napisano 17 Października 12 minut temu, sivesgaard napisał: Bardziej chodzi mi o wstępne rozeznanie bo jestem totalnie zielony w tym temacie. I to jest punkt, który bardzo ogranicza wiele możliwości , bo jakby popatrzeć na wschód to można mieć konkretny sprzęt za naprawdę rozsądne pieniądze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 17 Października Udostępnij Napisano 17 Października 16 minut temu, sivesgaard napisał: Jeśli chodzi o budżet to nie wiem. Może być 4K, może być 6k ale i jak muszę dać 10k żeby to miało sens to też może tyle znajdę. Skoro budżety nie ma znaczenia to masz tutaj propozycje. Gravel kompletny w moim odczuciu => https://www.rosebikes.pl/bikes/gravel/adventure/backroad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 17 Października Udostępnij Napisano 17 Października (edytowane) No właśnie ale jak dobrze pamiętam, to będziesz latał tym rowerem po asfalcie i to nie najgorszym. W innym wątku proponowano Ci Road+. Ja mam gravela na grupie szosowej (Tiagra) i z korbą 50/34 i na żadne szutry go nie brałem - latał po asfalcie i finalnie dostał opony szosowe, co prawda trochę szersze ale tylko 32. Do szutrów mam drugi rower, też na Tiagrze ale już z bardziej miękką korbą bo 46/36. Ten jeździ coraz więcej po szutrach i tu włożyłbym oponę 45 bo 40 to trochę mało ale na więcej widełki nie pozwalają. Czy to szybki rower? No nie bardzo, drugi gravel jest szybszy na asfalcie a na dziurach - full. Ale fakt, wolałbym tu GRX ze sprzęgłem - to lepszy wybór na szutry czy dziurawe asfalty. Nie mam nic przeciwko typowym gravelom, tylko zwracam Twoją uwagę, że gravel to bardzo niejednorodne pojęcie, każdy producent ma swój pomysł a taki Marin ma chyba z 5 typów graveli Edytowane 17 Października przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelxyz Napisano 17 Października Udostępnij Napisano 17 Października Jeśli masz w pobliżu Decathlon, (ew. jakąś wypożyczalnie albo sklep który ogarnia wypozyczanie) to wypożycz rower np. gravela na 1 dzień. Musisz tylko wcześniej wiedzieć w jaki rozmiar celujesz i znać swoje podstawowe parametry takie jak choćby przekrok. To po to żeby w miarę prawidłowo ustawić rower czyli przynajmniej wysokość siodła. Potem wyrusz w drogę i przejedź się po różnych nawierzchniach. Dobrze żebys miał np dostęp do pompki z manometrem i pobawił się ciśnieniem w oponach tylko nie przesadz w dół:).Komfort w tego typu rowerach w większości bierze się z opon tj ich szerokości i tego jak są nabite. Po takiej wycieczce będziesz wiedział już dużo więcej i zobaczysz co cię w rowerze wkurza a co ci się podoba. Wtedy zrodzi ci się jeszcze więcej pytań to wrócisz na forum i będziesz drążył temat:). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 17 Października Udostępnij Napisano 17 Października 4 godziny temu, sivesgaard napisał: Przemierzam się do zakupu pierwszego roweru do szybszej jazdy i będzie to enduro/cx/gravel Pewnie miało być "endurance/cx/gravel". W innym wątku pisałeś, że chcesz coś szybszego od crossa i że masz też mtb więc nie ma sensu kupowanie grawela, który mieści jakieś nie wiadomo jakie szerokie opony bo w terenie będziesz jeździł mtb. Jak już Ci pisałem w tym drugim wątku na Twoim miejscu kupiłbym szosę road+ z szybkimi oponami 35c i napędem szosowym, np. Tiagra (żeby tylna przerzutka nie "latała" na wybojach można ją wymienić na GRX). Opony 45c są dla tych co jeżdżą grawelem w terenie. Na asfalt to trochę overkill. Ake wracając do pytania, niezbędne minimum w takim rowerze to: - hamulce hydrauliczne - napęd minimum 2x10 lub 2x11 (napęd 2xx jest lepszy jak chcesz jeździć szybciej). Dobrze, żeby napęd był cały z jednej grupy, razem z korbą, producenci często oszczędzają na tym elemencie i wsadzają jakieś tańsze korby - karbonowy widelec - sztywne osie nie są must have w rowerach typu szosa czy grawel ale stają się już standardem i lepiej mieć niż nie - korba w standardzie ht2 - rama karbonowa nie jest must have - tubless nie jest must have, ja jeżdżę we wszystkich swoich rowerach na dętkach, przez ostatnich kilka lat złapałem dwa kapcie, dwa "snejki" więc teoretycznie na mleku bym ich nie miał. Są już rowery grawelowe za niewiele ponad 5 tys. zł, które to wszystko mają, np. Romet Aspre 2 czy Kellys Soot 50. W podobnej cenie można też znaleźć coś z rowerów road+, np. Giant Contend AR2, trochę ponad 6k zł Canyon Endurance AL 6.0 Disc czy Trek Domane AL 4 Disc. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.