Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć

Mam możliwość kupienia mojej drugiej szosy Scott Foil RC 30 2023 w cenie 12 00 zł nowy. 

Obecnie jeżdżę na aluminiowym Scott Speedster 30 z 2018 roku. Toporny sprzęt :) 

Chciałbym podpytać co myślicie o tym sprzęcie? Może ktoś ma i jeździ? Ja jeżdżę tylko po płaskim terenie, nie ścigam się, od kolejnej szosy oczekuje żeby była przede wszystkim lżejsza, szybsza i w miarę komfortowa. 

Wiem że w tej cenie mógłbym kupić TCR, Defy, Sculture, itd. Ale porównując Foila do powyższych pod względem ceny i osprzętu, mam wrażenie że to lepszy wybór. Ale mogę się mylić. 

Dzieki za opinie 

Specka Folia 


FOIL RC Disc HMX, Geometria Road Race / Wymienny hak przerzutki, wewnętrzne prowadzenie przewodów
Widelec:
FOIL Disc HMX, 1” Mimośrodowa karbonowa rura sterowa
Przerzutka (Tył):
Shimano 105 Di2 RD-R7150,
24 biegi, Elektroniczny system zmiany biegów
Przerzutka (Przód):
Shimano 105 Di2 FD-R7150, Elektroniczny system zmiany biegów
Manetki:
Shimano 105 Di2 ST-R7170, 24 biegi, Elektroniczny system zmiany biegów
Korbowód:
Shimano 105 FC-R7100, Hollowtech II 50x34 T
Oś korbowodu:
Shimano BB-RS500-PB
Łańcuch:
Shimano CN-M6100-12
Mostek:
Syncros RR 1.5 Aero
Kaseta:
Shimano CS-R7100, 11-34
Hamulce:
Shimano BR-R7170 Hydrauliczne, tarczowe, tarcze Shimano SM-RT70 CL 160/F i 160/R
Kierownica:
Syncros Creston 2.0 Aero
Sztyca:
Syncros Duncan SL Aero CFT
Siodło:
Syncros Belcarra V-Concept 2.0
Stery:
Acros AIF-1138
Zestaw kołowy:
Syncros RR2.0 Disc, 28 przód / 28 tył, Oś Syncros SL.
Opona (przód):
Schwalbe ONE Race-Guard Fold, 700x25C
Opona (tył):
Schwalbe ONE Race-Guard Fold, 700x28C

 

IMG_0791.jpeg

Edytowane przez Arek_Perla
Napisano (edytowane)

Głównie interesuje mnie pozycja na nim, w recenzji czytałem że niby w miarę komfortowa. A jak w realu? Typowa leżanka typu race? Pytam bo po rower mam 200 km :) 

Edytowane przez Arek_Perla
Napisano (edytowane)

No kurde, zależy do czego porównać. Przy Addict RC wydaje się komfortowy, niemniej jednak nie jest to maszyna do turystyki. W serii jest 1000000 podkładek pod mostkiem, tak więc jest z czego schodzić. W RC30 jest chyba tradycyjny, aluminiowy mostek+kierownica, tak więc ewentualne korekty nie zrujnują portfela.

Od razu przygotuj sobie 1200zł, i zamów jednoelementową sztycę. Ta seryjna 3-elementowa od razu powinna wylądować w śmietniku. Skrzypi, trzeszczy i denerwuje.

Warto też wymienić montowane seryjnie badziewne Schwalbe ONE na coś pokroju P ZERO Race czy GP5000.

Edytowane przez KNKS
Napisano

Hej! Pojawia się pytanie :) o rozmiar. Czy w ramę 56 przy 183 cm wzrostu wceluje? Obecnie mam scotta też 56 ale czytam na forach,  że ludzie przy 190 maja Folia 56 , co jest dość zdumiewające . 

Napisano

Sam mam 181cm i jeżdże na 56. Mam w domu również rozmiar 54, i jest dla mnie za mały. To znaczy byłby dobry, przy sztycy wysuniętej na max. + dłuższy mostek. Niemniej jednak zdecydowanie lepiej czuje się na 56. To oczywiście kwestia osobistych preferencji. 

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Cześć,  KNKS

prośba o opinię odnośnie Scotta  Foila RC10/20/30

1.Co możesz powiedzieć o kulturze pracy 105 DI2 /ultegry DI2, czy poza wagą i przyciskami jest coś więcej do rozważenia.

2. Druga sprawa to rozmiar i wygoda . Mam 181cm ale raczej krótki przekrok bo 81-82cm i bardziej celuje w M bo dotychczasowe L które miałem (Tarmac) musiałem korygować mostkiem bo byłem wyciągnięty. Jak Ci się jeździ na taki typie aero rowerze w kontekście nieco dłuższych dystansów , porównując to np do twoich innych rowerów /typów .

Dodam że jestem  raczej ambitniejszym piknikiem , nie ścigam się, 100-200g nie zrobi różnicy byle zmieścić się aw 8,3kg.

Na tapecie mam Foila RC20  (nowy) na 105 Di2 za 20k i kołach 60mm ( i to mi trochę nie pasuje ) bo w górach albo na wietrze będzie średnio. Nie ukrywam kupuje trochę oczami natomiast jako alternatywę mam  używkę czarnego  Foila RC10 z 2022r za 16k  na 105 di2 i kołach 50mm  czyli nieco lżejsza ,kulturalna, smukła wersja vs rc20 na sterydach. 

Napisz proszę swoje przemyślenia i rady w tym zakresie . Oglądałem już sporo na YouTube, czytałem artykuły ale chciałbym poznać opinie kogoś jeszcze.

Marcin  

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Cześć wszystkim,

Pozwolę się podpiąć pod temat z moimi wątpliwościami do rozmiaru ramy w Foil RC. Przymierzam się do zakupu tej szosy z rocznika 2025 i waham się między rozmiarem L/56 a XL/58.

Mam 184,5 cm wzrostu i przekrok aż 94 cm. Byłem na sizingu i fitter powiedział, że ze względu na długą nogę rozmiar L/56 będzie za mały (długość rury podsiodłowej + max. wysunięta sztyca będzie na 822,40 mm). Ja potrzebuję 840-850 mm wysokość siodła. Przy XL sztyca na max będzie na wysokości na 840 mm (pod warunkiem że montowane są sztyce 380 mm z minimalnym wymiarem osadzenia w rurze podsiodłowej 100mm).

Na fittingu wyszło, że jestem dobrze rozciągnięty. Nogi i ręce mam długie, korpus krótszy. Jeśli w XL wymienię mostek z seryjnie montowanego 120mm na 110 mm to według fittera będzie idealnie.

Gdzieś na forum wyczytałem, że Canyon Aeroad w rozmiarze ramy M odpowiada mniej więcej geometrii Foila L/56.

Jestem bardzo ciekawy Waszej opinii na ten temat.

Napisano

KNKS, nigdy na tej szosie nie siedziałem. W okolicznych sklepach nie ma ani jednego modelu w tym rozmiarze do którego mógłbym się przymierzyć.

Co innego przeniesienie wymiarów na JIG, a co innego wsiąść na prawdziwy rower. Po fittingu to była jedyna opcja, sklep z kolei był wyraźnie zszokowany że chcę XLkę, co trochę zbiło mnie z tropu. Próbowali podważyć fitting twierdząc, że sprzedawali rozmiar L na wzrost 190 cm i był ok.

Po prostu szukam potwierdzenia, że robię dobrze zamawiając XL. :)

Napisano (edytowane)

Sam mam 181/87 i jeżdżę na RC10 w rozmiarze L. Przy Twoich warunkach, brałbym XL.

Mam w garażu również rozmiar M i bardziej komfortowo czuje się na L.

Edytowane przez KNKS
Napisano

Jako osoba o podobnym wzroście (186, 87 przekroku) na pewno bym się na XL nie zdecydował, 586 poziomej to jest naprawdę baaaaaardzo dużo. Skoro podsiodłowej w L jest mało to poszukałbym po prostu innego roweru, z dłuższą rurą, nawet tego aeroad'a choć zerknąłbym w kierunku orca aero 57

 

Napisano

KNKS - dzięki za info.

Mihau_ - w XL rura pozioma ma 580mm, to jest 1,5 więcej niż w rozmiarze L. 

Dla przykładu - teraz w moim Treku Emondzie w rozmiarze 58 mam rurę długości 573mm + mostek 80mm. Załączam zdjęcia mojej pozycji na tym rowerze jako załącznik. Jak widać mam dosyć długie ręce - od górnej części ramienia do środka dłoni 68 cm. Korpus dosyć krótki. Jak go fittowałem to zrobiliśmy z nim max co się dało. Już tutaj powinienem mieć rozmiar większy.

Jeśli dobrze rozumiem, w Scott Foil XL (rura 580 + mostek 110) w porównaniu do obecnej Emondy (rura 573 + mostek 80) moja pozycja będzie wysunięta do przodu raptem o 3,7 cm.

Ocenicie wizualnie pozycję z załącznika?

Aeroad fajny, ale odstrasza mnie forma jego dystrybucji i późniejsze problemy w razie reklamacji. Dodatkowo Scott ma dobry stosunek ceny do komponentów.

20250110_213543.png

20250110_213548.png

Napisano
19 godzin temu, Davitt87 napisał:

Jeśli dobrze rozumiem, w Scott Foil XL (rura 580 + mostek 110) w porównaniu do obecnej Emondy (rura 573 + mostek 80) moja pozycja będzie wysunięta do przodu raptem o 3,7 cm.

Chłopie, przecież te 3,7 cm to jest dwa rozmiary większy rower

Dobrze pisałem, że bym się nie pchał w tę XL, obecny rower masz mniejszy a i tak musiałeś go skracać

Napisano

@Davitt87 Nie ładują się załączniki które wstawiłeś.

Trochę mi się nie składa to co piszesz. Jeżeli masz wyjątkowo długie ręce i dobrą mobilność, to nie wiem jakim cudem potrzebujesz mostka 80mm w tej Emondzie. Podobną budowę do Twojej ma Mathieu van der Poel - 184cm wzrostu i bazując na wysokości siodełka, 90cm przekroku. W 2022 roku jeździł on na Aeroadzie z TTH 573mm i kokpitem CP0015 o długości 130mm. Porównując to z proponowanym XL Scotta (580mm TTH + kokpit 110mm) dostajemy coś trochę krótszego i wyraźnie wyższego, więc jeśli masz od niego dłuższe ręce, a przekrok na to wskazuje, ten setup nie wydaje się już taki ekstremalny.

Najlepiej by było jakbyś porozmawiał z fitterem na ten temat, bo to on Cię zmierzył i doszedł do wniosku, że będzie Ci na tym rowerze wygodnie. Rozumiem zdezorientowanie, ale pamiętaj, że ludzie z forum nie są w stanie doradzić Ci lepiej niż on.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

Panowie nie przesadzacie z rozmiarami tych rowerów?  Romain Bardet jeździł na ramie M i korygował pozycję dłuższym mostkiem, chyba 120 lub 130 mm a chłop ma przynajmniej oficjalnie 185 cm wzrostu. Mam folia RC30 z 2023 roku rozmiar M, mam 178 cm wzrostu i dość mały przekrok 81 cm. Dla mnie jest ok na pewno większego bym nie brał mniejszego też nie. Co do sztycy która ma zapewnić większy komfort: skrzypi ale tylko wtedy gdy się nie posmaruje. Trzeba regularnie smarować smarem silikonowym i jest ok. Też mnie to drażniło na początku ale napisałem do Scotta i dostałem instrukcje jak serwisować sztycę. Co do wagi mój z kołami Zipp 303S 45mm, Garmin varia + wahoo element roam, koszyki, bidony, pedały wahoo speedPlay czyli w pełnym rynsztunku bojowym waży 8,6 kg. Myślę że waga ok jak na typowy rower aero. Zmiana kiery na full carbon i 300 gram by poleciało ale za drogi temat jak dla mnie.

W dniu 10.01.2025 o 15:50, Davitt87 napisał:

KNKS, nigdy na tej szosie nie siedziałem. W okolicznych sklepach nie ma ani jednego modelu w tym rozmiarze do którego mógłbym się przymierzyć.

Co innego przeniesienie wymiarów na JIG, a co innego wsiąść na prawdziwy rower. Po fittingu to była jedyna opcja, sklep z kolei był wyraźnie zszokowany że chcę XLkę, co trochę zbiło mnie z tropu. Próbowali podważyć fitting twierdząc, że sprzedawali rozmiar L na wzrost 190 cm i był ok.

Po prostu szukam potwierdzenia, że robię dobrze zamawiając XL. :)

Przesadzasz z rozmiarem weź mniejsza ramę i koryguj mostkiem. Jak kupisz za dużą ramę wyjście jest jedno: szukanie klienta na OLX a na tak duży rozmiar może szybko się nie trafić.

Edytowane przez mati3
Napisano

@mati3Byłem dwa razy na sizingu i wspólnie z fitterem uzgodniliśmy rozmiar XL/58 z krótszym mostkiem (zamiast 120 zamówiłem 110mm). Przy moim dużym przekroku rower muszę dobierać do długości nogi. W rozmiarze L/56 rura podsiodłowa + sztyca byłyby za krótkie.

Ręce też mam dosyć długie więc pozycja na XLce będzie ok. Po przeniesieniu wymiarów na JIGa, moja pozycja nie była wyciągnięta - było komfortowo (oczywiście jak na szosę aero 😄)

Foil w rozmiarze XL odpowiada mniej więcej rozmiarowi L Canyona Aeroad CF SLX 8.

Rower mam już zamówiony i czekam na dostawę do sklepu. Oczywiście na miejscu jeszcze wykonam jazdę testową.

Moje jedyne wątpliwości budzi jedynie długość korby - w XLce jest 175mm. Na obecnym Treku jeżdżę na 172,5. Ostatnio widzę tendencję do skracania korby.

Napisano

@Davitt87 Krótsza korba przydaje się gdy ma się na rowerze mocno pochyloną pozycję, bo nie trzeba wtedy tak wysoko podnosić uda. To jest już kwestia Twoich preferencji, ale jak miałbyś zmieniać to od razu lepiej iść w 170mm albo nawet 165mm.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

@SpinOff Zdradzisz jaki zamysł przyświeca koncepcji stosowania korby 165mm w rowerze XL, przeznaczonym dla amatora ? Rozumiem że w podstawowym zamyśle chodzi o mniej ostry kąt bioder w górnym położeniu pedała. Tyle tylko, że to dotyczy ekstremalnie małych ram z Pro Tour (vide ostatnie technikalia roweru Vingegaarda), "ujemnych" mostków 14mm i dynamicznej jazdy w dolnym chwycie. Co miałoby to zmienić w kolumbrynie w rozmiarze 58 ?

Edytowane przez KNKS
Napisano

@KNKS Żeby zostać dobrze zrozumianym - nie twierdzę, że w tym przypadku korba 165mm będzie najlepszym rozwiązaniem, bo to kwestia indywidualna i biorąc pod uwagę długość nóg, może być trochę zbyt ekstremalna, no ale kto wie.

Sam rozmiar roweru nie ma tu raczej znaczenia, bo biodra mamy wszyscy te same i każde ułatwienie im życia wyjdzie na dobre. Kolega kupił jednak rower wyścigowy i za sprawą przekroku będzie miał na nim agresywną pozycję. Zawodowcy mają trochę trudniej, bo oprócz posiadania krótszych korb, muszą wykonywać ćwiczenia rozciągające.

Tak teraz myślę, że fitter musiał wziąć pod uwagę kąt uda w górnym położeniu korby i jeśli stwierdził że jest ok, to pewnie nie ma sensu jej zmieniać o ile w grę nie wchodzą osobiste preferencje, ale o tym już pisałem.

Napisano
W dniu 6.03.2025 o 10:56, Davitt87 napisał:

Ostatnio widzę tendencję do skracania korby.

Mam 80 cm przekroku. Zawsze jeździłem na 175 bo tak mi dawali w nowych rowerach. Przy wymianie napędu założyłem 172.5 i główną różnicą którą zauważyłem było zmniejszenie ucisku na tkanki miękkie pomimo że odrobinę podniosłem siodełko. Czyli lekka zmiana na plus. Od ponad 1000 km jeżdżę na 165 i jak dla mnie jest to rewelacja. Wiem że nie przesiądę się już nigdy na dłuższe ramiona. Problem w tym że w żaden sposób nie potrafię zdefiniować dlaczego tak dobrze mi się jeździ na tej długości. Wzrosła mi kadencja ale to wiem tylko z licznika bo tego nie odczuwam. Jak zwalniam np. przed światłami i nie zmienię przełożenia to bardzo łatwo wstaje mi się z siodełka żeby szybciej się rozpędzić. No ale to są detale a całej reszty nie umiem rozkminić. Jest mi dobrze i już a nie mam pojęcia dlaczego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...