Skocz do zawartości

[20-25k] full XC/maraton


oalan1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Szukam fulla w przedziale cenowym 20-25k. Jest to cena, którą maksymalnie mogę zapłacić, często dzisiaj jest tak, że rower o cenie bazowej 35k też idzie za tyle kupić lekką ręką.

Interesuje mnie tylko z AXS.

Co byście polecili? Na razie mocno skupiałem się na supercalibrze gen2 oraz Orbea Oiz. Ten drugi jest piękny ale widzę wiele negatywnych opinii w związku ze sterami, luzami itd itp i nowy model się nie zmienia, ponadto słabo podchodzą do gwarancji, więc odpada. Supercaliber jest jakąś opcją, a jestem ciekaw opinii kogoś kto obraca się dużo lepiej na tym rynku niż ja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jechałem na etapówce MTB – na oko 30% to Oiz, 20% Epicy, 10% Scalpele, 10% Supercalibry. Nie słyszałem, że są problemy z "nową" Oiz, mam model z 2020 i nic specjalnego się nie dzieje. Wiec obejrzyj jeszcze scalpela i np. Mondrakera F-Podium czy Canyon Lux. Ale przyznaję, nie szukałem czy faktycznie da się je kupić w tym przedziale cenowym...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, przejeździłem dwa sezony na nowym Oizie OMX i nic mi luzów nie złapało. :) No ale rowery trzeba umieć składać i serwisować, a nie tylko skręcać byle się wszystko kupy trzymało...:whistling:
Ma ta konstrukcja swoje wady, owszem, ale są one niczym w stosunku do frajdy, jaką ten rower daje.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ten sam, ale podobny. Wielu niestety kopiuje ten pomysł. Tyle, że tutaj skoku więcej niż w Supercalibrze. Ale nadal nie jest to do końca full - te konstrukcje określane są mianem "softail", na nasze to będzie chyba "miękkodupiec". ;)

Fajne na "sztuczne" single czy w bardziej płaskie rejony kraju, ale w górach nie zastąpi prawdziwego fulla.

Brain to fajna opcja (chociaż nie przez wszystkich lubiana), ale w połączeniu z tą konstrukcją koszt serwisów będzie bardzo wysoki, a to też należałoby brać pod uwagę przy zakupie roweru.

Masz teraz na przykład takiego Luxa za 20k:
https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-cross-country/lux/cf/lux-world-cup-cf-8/3441.html?dwvar_3441_pv_rahmenfarbe=M115_P04

A może...? https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-940s-karbonowa-rama/_/R-p-350265 ;)

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, oalan1 napisał:

może trafił Ci się dobry egzemplarz

Na tym wyścigu o którym wspomniałem dwóch kolegów też miało Oiz... Nic im się nie dzieje... Ale faktycznie trzeba dbać o zawieszenie. Nie wiem gdzie chcesz jeździć, ale ja też bym na poważniejsze góry brał raczej "pełnoprawnego" fulla. Najpopularniejsze modele już zostały wymienione.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KrzysiekCH Ja jestem z Trójmiasta więc niewiadomo jak wymagająco nie jest, ale nasze TPK jest momentami hardcorowe. Myślałem bardziej o mojej budowie. Bo jestem duży chlop 191cm i swoje ważę, powyżej 90kg, więc tutaj ten pełny full może być bardziej optymalny, a osoba 70kg może mogłaby pójść w coś takiego pomiędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co do Oiza (2023+), to największe problemy dotyczą ram aluminiowych. Tam się dzieją różne rzeczy, pękają śruby, wypadają łożyska z gniazd itp., Orbea chyba o tym wie. W OMR i OMX dotychczas największym i chyba jedynym powtarzającym się problemem było niszczenie przewodów przez pierścień redukcyjny sterów. Producent ten element poprawił, więc od dłuższego czasu powinny już wychodzić z poprawioną wersją. Starą można było samodzielnie spiłować, chociaż niektórzy pisali, że Orbea/dystrybutorzy dostarczają tę część za darmo. Dodatkowo dołożyli dodatkową rurkę chroniącą przewód blokady dampera. Ciebie interesują modele na AXS za 20-25k więc z automatu założyłem, że mówimy wyłącznie o karbonowej ramie. ;)

Co mogę powiedzieć o Oizie negatywnego, to że jest niewdzięczny w serwisie. Jeśli nie będziesz robił tego sam, to Cię to nie dotyczy. ;)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2024 o 00:53, s4bw napisał:

Niestety ale Orbea Oiz jest dość dużo negatywnych opinii części szybko mają luzy. Chyba że trafi się lepszy egzemplarz 😅

"Łapanie luzów" w rowerze typu FS XC to naturalna kolej rzeczy. Nie do uniknięcia jeśli użytkujesz rower zgodnie z przeznaczeniem. Decydując się na taką konstrukcję trzeba się z tym liczyć.Czy Orbea jest w tym temacie wyjątkiem ? Nie, nie jest.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w internecie to wszystko jest be, wejdź sobie na dowolną grupę motoryzacyjną to żadnego auta nie kupisz.

Koledzy mają i nie narzekają, zawodnicy amatorzy jeżdżą, zawodowcy śmigają, rama znana i lubiana, firma ma 100 lat historii i własne fabryki, ale w internecie...

W necie to jak poczytasz Eskera nie kupisz, ale pół polski gravelowej na tym jeździ i cieszy miche. 

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wadliwą sztukę zawsze można trafić. I to o takich ludzie piszą w sieci. Jak coś działa, to mało kto będzie zakładał na forum wątek wychwalający.
Co do komentarzy pod filmem, to niestety nie rozumiem hiszpańskiego, a tłumacz google średnio sobie z jego tłumaczeniem na nasze radzi, więc czasem ciężko wyłapać, komu o co chodzi. Po "przeleceniu" kilkunastu zauważyłem, że powtarza się to, o czym już pisałem - pierścień redukcyjny i problemy z luzami w zawieszeniu i wypadającymi śrubami. Ale to są problemy znane od dawna i użytkownikom, i producentowi, które mają swoje rozwiązania. Problemy z zawieszeniem, jak też już wspomniałem, dotyczą głównie ram aluminiowych. W karbonowych zdarzały się luzowania lub pęknięcia śruby mocującej damper do linku zawieszenia. Jestem chyba na trzech czy czterech grupach dotyczących Oiza i większość postów wygląda jak kopiuj-wklej. Ludzie nie czytają, nie stosują gotowych rozwiązań, nie używają podręcznika, a potem piszą z problemem, który każdy już zna na pamięć. A Orbea naprawdę sprawnie reaguje na problemy, poprawia konstrukcje, modyfikuje problematyczne części i aktualizuje podręczniki. Dla OMX np. zmieniły się wartości dokręcenia śrub dampera po zgłoszeniach problemów z nim związanych.

Co natomiast mogę im zarzucić, to że ich suport totalnie nie ogarnia swoich produktów. Ale pewnie siedzi tam jakiś stażysta z zadaniem odpisywania na wiadomości, który nawet nie widział roweru w sprawie którego ktoś do niego pisze. ;) Polski dystrybutor też średnio ogarnięty w kwestiach technicznych...

A co do tych grup i wychwalania...to tam w sumie pojawia się mnóstwo postów, w których ludzie pieją z zachwytu jak ten rower jeździ.,

@oalan1 jeśli ten rower Ci się podoba, to go kup, bo naprawdę warto.
Przerobiłem już kilka rowerów i to jest naprawdę bardzo ważne, żeby rower się podobał, szczególnie jeśli jest tak drogi, płacisz za niego z własnej kieszeni i ma z Tobą zostać na dłużej.
W razie czego mogę Ci pomóc i podpowiedzieć, na co zwrócić uwagę, co zmienić, co sprawdzić, co i jak dokręcić. Rozbierałem ten rower na części pierwsze więc nie ma przede mną żadnych tajemnic. ;)

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TheJW

Dzięki za informacje i propozycje wsparcia :)

Zastanowię sie ponownie nad tym rowerem, aczkolwiek mnie interesuje model Team AXS który cenę bazową ma 33 tys. Bardzo poważnie rozważę tę opcję, ale musi mi ktoś dać conajmniej 20-25% zniżki, wiem że jest to do zrobienia i na koniec każdy będzie zadowolony. Ciekawi mnie też sprawa rozmiaru bo mam 191cm i pewnie najlepiej by pasował rozmiar XL, ale szcerze to wolałbym L ze względu na zwrotność, pytanie czy potem dopasuję np. sztycę opuszczaną do siebie i do roweru.

Jeśli chodzi o sprawy techniczne to na pewno na początku trzeba będzie zwrócić uwagę na pewne detale, ale potem to już mój mechanik będzie się tym zajmować bo ja mam 2 lewe ręce haha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...