Skocz do zawartości

[20-25k] full XC/maraton


oalan1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Szukam fulla w przedziale cenowym 20-25k. Jest to cena, którą maksymalnie mogę zapłacić, często dzisiaj jest tak, że rower o cenie bazowej 35k też idzie za tyle kupić lekką ręką.

Interesuje mnie tylko z AXS.

Co byście polecili? Na razie mocno skupiałem się na supercalibrze gen2 oraz Orbea Oiz. Ten drugi jest piękny ale widzę wiele negatywnych opinii w związku ze sterami, luzami itd itp i nowy model się nie zmienia, ponadto słabo podchodzą do gwarancji, więc odpada. Supercaliber jest jakąś opcją, a jestem ciekaw opinii kogoś kto obraca się dużo lepiej na tym rynku niż ja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jechałem na etapówce MTB – na oko 30% to Oiz, 20% Epicy, 10% Scalpele, 10% Supercalibry. Nie słyszałem, że są problemy z "nową" Oiz, mam model z 2020 i nic specjalnego się nie dzieje. Wiec obejrzyj jeszcze scalpela i np. Mondrakera F-Podium czy Canyon Lux. Ale przyznaję, nie szukałem czy faktycznie da się je kupić w tym przedziale cenowym...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, przejeździłem dwa sezony na nowym Oizie OMX i nic mi luzów nie złapało. :) No ale rowery trzeba umieć składać i serwisować, a nie tylko skręcać byle się wszystko kupy trzymało...:whistling:
Ma ta konstrukcja swoje wady, owszem, ale są one niczym w stosunku do frajdy, jaką ten rower daje.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ten sam, ale podobny. Wielu niestety kopiuje ten pomysł. Tyle, że tutaj skoku więcej niż w Supercalibrze. Ale nadal nie jest to do końca full - te konstrukcje określane są mianem "softail", na nasze to będzie chyba "miękkodupiec". ;)

Fajne na "sztuczne" single czy w bardziej płaskie rejony kraju, ale w górach nie zastąpi prawdziwego fulla.

Brain to fajna opcja (chociaż nie przez wszystkich lubiana), ale w połączeniu z tą konstrukcją koszt serwisów będzie bardzo wysoki, a to też należałoby brać pod uwagę przy zakupie roweru.

Masz teraz na przykład takiego Luxa za 20k:
https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-cross-country/lux/cf/lux-world-cup-cf-8/3441.html?dwvar_3441_pv_rahmenfarbe=M115_P04

A może...? https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-940s-karbonowa-rama/_/R-p-350265 ;)

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, oalan1 napisał:

może trafił Ci się dobry egzemplarz

Na tym wyścigu o którym wspomniałem dwóch kolegów też miało Oiz... Nic im się nie dzieje... Ale faktycznie trzeba dbać o zawieszenie. Nie wiem gdzie chcesz jeździć, ale ja też bym na poważniejsze góry brał raczej "pełnoprawnego" fulla. Najpopularniejsze modele już zostały wymienione.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KrzysiekCH Ja jestem z Trójmiasta więc niewiadomo jak wymagająco nie jest, ale nasze TPK jest momentami hardcorowe. Myślałem bardziej o mojej budowie. Bo jestem duży chlop 191cm i swoje ważę, powyżej 90kg, więc tutaj ten pełny full może być bardziej optymalny, a osoba 70kg może mogłaby pójść w coś takiego pomiędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co do Oiza (2023+), to największe problemy dotyczą ram aluminiowych. Tam się dzieją różne rzeczy, pękają śruby, wypadają łożyska z gniazd itp., Orbea chyba o tym wie. W OMR i OMX dotychczas największym i chyba jedynym powtarzającym się problemem było niszczenie przewodów przez pierścień redukcyjny sterów. Producent ten element poprawił, więc od dłuższego czasu powinny już wychodzić z poprawioną wersją. Starą można było samodzielnie spiłować, chociaż niektórzy pisali, że Orbea/dystrybutorzy dostarczają tę część za darmo. Dodatkowo dołożyli dodatkową rurkę chroniącą przewód blokady dampera. Ciebie interesują modele na AXS za 20-25k więc z automatu założyłem, że mówimy wyłącznie o karbonowej ramie. ;)

Co mogę powiedzieć o Oizie negatywnego, to że jest niewdzięczny w serwisie. Jeśli nie będziesz robił tego sam, to Cię to nie dotyczy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...