Blaise_93 Napisano 14 Października Udostępnij Napisano 14 Października Witam. Moje pytanie dotyczy próby określenia możliwych przyczyn zmiany 'optymalnego' położenia mimośrodu suportu. Rower uczestniczy w kolizji drogowej. Zanim do niej doszło mimośród po lewej stronie chował się w mufie (około 2mm) i to było optymalne ustawienie dla bezproblemowej pracy paska. Jednakże, po wypadku w tym położeniu pasek haczył o zębatkę, dlatego całość musiałem przesunąć jak na załączonym zdjęciu (czerwona strzałka). 1. Jakieś wskazówki dlaczego mogło się tak stać? 2. Jeśli rower pracuje dobrze, to czy można tak jeździć czy powinienem coś z tym zrobić? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 14 Października Udostępnij Napisano 14 Października Czyli po wypadku musiałeś przesunąć suport o 4mm w lewo, bo inaczej pasek tarł prowadnicę na tylnym kole pasowym? Jeśli tak, to prawdopodobnie masz wygiętą ramę. Najprościej możesz to sprawdzić przy użyciu sznurka np: Zamiast miarki możesz po mazakiem zaznaczyć punkty gdzie sznurek przechodzi przez otwory w tylnych widełkach (po obu stronach) i na środku główki sterów (tej krótkiej rury z przodu). Po zdjęciu sznurka i złożeniu go na pół w miejscu znaczka na główce oba znaczki z tylnych końcach sznurka powinny być razem. Albo popatrz na rower od tyłu z pewnej odległości i zobacz, czy tylne koło jest w płaszczyźnie ramy (nie jest skręcone na bok, pokrywa się z osią rury podsiodłowej) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blaise_93 Napisano 14 Października Autor Udostępnij Napisano 14 Października (edytowane) Dziękuję za odpowiedź. Tak, musiałem przesunąć w lewo, ale pasek tarł na przedniej zębatce. Sprawdzę ten sposób. Oceniając 'na oko' wydaje się że jest w porządku. Jadąc na wprost pozostawia jeden ślad. Przyjrzę się dokładniej, zgodnie z radami. Edytowane 14 Października przez Blaise_93 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blaise_93 Napisano 17 Października Autor Udostępnij Napisano 17 Października Sprawdziłem ramę metodą ze sznurkiem i różnica pomiaru to 8mm (3.1mm po stronie napędowej, 3.9mm po przeciwnej), czyli coś jest nie tak. Oglądając ramę niczego jednak nie znalazłem. Sprawdzę jeszcze kolinearność haków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 17 Października Udostępnij Napisano 17 Października Czyli w nowym rowerze pewnie było po 3,5 mm z każdej strony. Co daje przesunięcie o 4mm w lewo. Czyli tyle, o ile musiałeś przesunąć suport. To ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.