Skocz do zawartości

[4k-5k] Jaki Hardtrail ?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
Postanowiłem zmienić rower z giant xtc alliance 2008 na coś nowszego. Zwracam się do was z prośbą o pomoc w wyborze nowego roweru. Rower planuje zakupić w przeciągu jesieni/zimy, natomiast już teraz mam kilka wątpliwości/pytań odnośnie zakupu hardtraila.
Aktualnie zastanawiam się nad dwoma modelami, są to:
Trek Roscoe 7
https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/roscoe/roscoe-7/p/35116/

Giant p
hantom 2
https://www.giant-bicycles.com/pl/fathom-29-2

Rower miałby słu
żyć do okazjonalnych dojazdów do pracy, wycieczek wokół komina w granicach 50km i raz na jakiś czas wypadu na single tracki. Pytanie jakie mnie nurtują to:
1. Czy rower tego typu da się użytkować na co dzień ? Wspomniane dojazdy do pracy (12km w jedną stronę) i wycieczki w granicach 50km. (chodzi głównie o komfort jazdy na zwykłych leśnych dróżkach/asfaltach)
2. Zauważyłem, że w tych rowerach są montowane dość szerokie opony 2.5/2.6. Czy w przypadku chęci zmiany opony na coś węższego powiedzmy 2.2, rower nie będzie wyglądał karykaturalnie  i czy obręcze na taką zmianę w ogóle pozwolą ?
Aktualnie skłaniam się bardziej ku Trekowi, natomiast ciekawi mnie bardzo kiedy najlepiej jest ten rower kupić ? Nie ukrywam że poluje na wyprzedaże i nie chciałbym przegapić momentu kiedy ceny zaczną się zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort jazdy na zwykłych ścieżkach/dróżkach będzie znacznie lepszy niż na typowym rowerze XC, ze względu na wygodną pozycję, szerokie opony i większy skok. Gorzej z wydajnością takiej jazdy. Da się zmienić opony na węższe, da się użytkować taki rower na co dzień. Dość ważne jeszcze jest to jaki masz teren "wokół komina" i czego Ci brakuje w obecnym rowerze. Starą 26 zawsze warto sobie zostawić, właśnie na dojazdy do pracy czy na co dzień.

Jeśli planujesz bardziej ambitną jazdę w terenie to trailówka wydaje się sensownym rozwiązaniem, jeśli jednak to ma być głównie łatwy teren to lepiej rozejrzeć się za czymś bardziej uniwersalnym. 

Natomiast w wypadku wybranych modeli, moim zdaniem, nie ma sensu ich w ogóle kupować. W ambitniejszy teren mają zbyt podstawowy osprzęt ( w Giancie podstawowe hamulce, podstawowy napęd 1x10, w Treku stosunkowo wiotki widelec, też podstawowe hamulce, w obu przypadkach bardzo ciężkie koła), a do jazdy na prostych singlach i łatwym terenie lepiej się sprawdzi rower XC. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...