Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

@NerfMe czyli niema żadnego sposobu by wstawić przekładnie umożliwiającą szybszą jazdę, do tego jakiegoś "naciągu" by łańcuch się nie ślizgał ? Widziałem różne patenty w necie, czy to były samoróbki🤨

  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Najpierw musisz mi wyjaśnić co masz na myśli pisząc o ślizganiu łańcucha, bo ja może błędnie założyłem że chodzi Ci o jego wyciągniecie.

Nie wstawisz żadnej "przekładni" co najwyżej większą zębatkę do korby i tutaj pewnie Spark byłby najlepszy bo jeśli dobrze pamiętam to wchodzi tam zębatka nawet 38 z. Natomiast spowoduje to pewnie bardzo szybkie zajechanie małych koronek kasety.

Edytowane przez NerfMe
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, NerfMe napisał:

więc zębatka i łańcuch będą się "ślizgały zbyt szybko"...

@NerfMe: "Najpierw musisz mi wyjaśnić co masz na myśli pisząc o ślizganiu łańcucha, bo ja może błędnie założyłem że chodzi Ci o jego wyciągniecie."

Autor wątku po prostu zacytował Twój wpis... czyli to Ty powinienieś mu wyjaśnić co miałeś na myśli pisząc: zębatka i łańcuch będą się "ślizgały zbyt szybko"...

Edytowane przez Jendrass
  • Zmieszany 1
  • Mod Team
Napisano

A tak z ciekawości, to jakie prędkości przelotowe są w planie ?  To, że gdzieś przez chwilę pojedziesz 5 dych (prawdopodobnie z górki) w ogóle nie powinno być kryterium :no:

Jeżeli po płaskim masz średnio 25 -30 km/h, to nie zawracaj sobie głowy napędem, a jeśli koniecznie musi być twardszy, to trzeba sprawdzać dane ramy pod kątem maksymalnej wielkości blatu korby jaki przyjmie.

Dla przykładu (tak trochę pod temat, ale nie wiem czy nie za wolno :rolleyes:) : 2 km serwisówki przy sensownej kadencji na przełożeniu 36 x 14 dało średnią 33 km/h - tyle, że dość lekki HT na oponach 2.25" z niskim ciśnieniem (żwawo, ale bez zarzynania, na upartego zrzuciłbym z 10 na 11 -tkę i dokręcił). 

Napisano

Średnia 34 km/h w mieście? Coś mi sie nie wydaje...

W tym Sparku nie zmieni najmniejszych zębatek kasety, bo ma kasetę SX, a zmiana kasety na lepszą będzie wymagać zmiany bębenka. Zresztą kasety NX i GX też nie mają możliwości zmiany poszczególnych koronek.

  • Mod Team
Napisano

Pisałem ogólnie - w Shimano jest taka możliwość. Specyfikacji Spark'a nie znam :rolleyes:

Co do tych 34 km/h średniej, to podejrzewam, że to jednak przelotowa na jakichś odcinkach, zwłaszcza że na zjazdach tylko 44... ;) Był tu kiedyś niejaki "kosmonauta" jeżdżący ponad 4 dychy po DDR, a potem się okazało, że z lekkiej górki i średnia 20... :icon_wink: A jeżeli faktycznie 34 średniej po mieście, to nie wiem czy gratulować, czy powiedzieć "zwolnij, szkoda życia !" :icon_lol:

  • +1 pomógł 2
Napisano
1 godzinę temu, KrissDeValnor napisał:

Pisałem ogólnie - w Shimano jest taka możliwość. Specyfikacji Spark'a nie znam :rolleyes:

Co do tych 34 km/h średniej, to podejrzewam, że to jednak przelotowa na jakichś odcinkach, zwłaszcza że na zjazdach tylko 44... ;) Był tu kiedyś niejaki "kosmonauta" jeżdżący ponad 4 dychy po DDR, a potem się okazało, że z lekkiej górki i średnia 20... :icon_wink: A jeżeli faktycznie 34 średniej po mieście, to nie wiem czy gratulować, czy powiedzieć "zwolnij, szkoda życia !" :icon_lol:

Na zjazdach tylko 44, bo nie ma jak dokręcić :D  stąd pewnie ten temat :D 

Napisano
W dniu 27.10.2024 o 15:37, mateorpg napisał:

Przeważnie z tego co kojarzę to ze zjazdowymi fragmentami trasy max był w okolicach 44km/h a średnia koło 34, tyle że jeżdżę po Ww, światła itp

Pokaż na Stravie którędy jeździsz, chętnie się podłączę żeby zwiększyć wydolność ;)

Napisano

Przy kadencji 90 obr./min, obecna konfiguracja (32T z przodu i 11T z tyłu, tak to wygląda w jednym z rowerów ktorego mam na liścieżyczeń) daje prędkość około 36,13 km/h. Po zmianie na większą przednią zębatkę 36T i tylną 10T(taką mialem w poprzednim rowerze)prędkość wzrośnie do 44,71 km/h. Oznacza to wzrost o okoto 8,6 km/h przy tej samej kadencj.

  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Taka sama kadencja nie oznacza takiej samej rozwijanej mocy - jak masz nadwyżkę mocy to podnieś kadencję i  pojedziesz również szybciej.

Gdyby założyć 48 zębów to prędkość by  wzrosła jeszcze bardziej - po co się ograniczać....   :)

Edytowane przez Pablo59
Napisano
16 minut temu, mateorpg napisał:

Przy kadencji 90 obr./min, obecna konfiguracja (32T z przodu i 11T z tyłu, tak to wygląda w jednym z rowerów ktorego mam na liścieżyczeń) daje prędkość około 36,13 km/h. Po zmianie na większą przednią zębatkę 36T i tylną 10T(taką mialem w poprzednim rowerze)prędkość wzrośnie do 44,71 km/h. Oznacza to wzrost o okoto 8,6 km/h przy tej samej kadencj.

A gdzie w tych twoich rozważaniach moc? Żeby zamiast 36kmh jechać 45kmh musisz generować praktycznie 2x więcej mocy

  • +1 pomógł 4
Napisano
21 minut temu, mateorpg napisał:

Przy kadencji 90 obr./min, obecna konfiguracja (32T z przodu i 11T z tyłu, tak to wygląda w jednym z rowerów ktorego mam na liścieżyczeń) daje prędkość około 36,13 km/h. Po zmianie na większą przednią zębatkę 36T i tylną 10T(taką mialem w poprzednim rowerze)prędkość wzrośnie do 44,71 km/h. Oznacza to wzrost o okoto 8,6 km/h przy tej samej kadencj.

No to chyba mało, nie? Przecież w pierwszym poście chciałeś 50, a nie nędzne 44,71. Musisz dopierdzielić większą zębatkę na przód ;)

  • Haha 1
Napisano
21 minut temu, mateorpg napisał:

Przy kadencji 90 obr./min, obecna konfiguracja (32T z przodu i 11T z tyłu, tak to wygląda w jednym z rowerów ktorego mam na liścieżyczeń) daje prędkość około 36,13 km/h. Po zmianie na większą przednią zębatkę 36T i tylną 10T(taką mialem w poprzednim rowerze)prędkość wzrośnie do 44,71 km/h. Oznacza to wzrost o okoto 8,6 km/h przy tej samej kadencj.

Moi przedmówcy mają rację. Zabawa kalkulatorami to jedno a realna jazda to drugie. Trzeba mieć sporo dodatkowej mocy w nogach aby lecieć z tą samą kadencją na takich przełożeniach.  Akurat mam w XC HT owalną 36T i nawet z 11 z tyłu jest już czym kręcić przy większych prędkościach...

Napisano

Jeśli nie macie co niektórzy siły w nogach, to nie porównujcie się do innych, bo równanie kogoś w dół to domena wiadomo kogo. Widocznie nie macie nic do napisania, oczywiście nie wszyscy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...