rrrrw2 Napisano 11 Października Udostępnij Napisano 11 Października Witam wszystkich na forum. Mam pewien problem z tylną piastą, otóż zauważyłem wyczuwalny luz i postanowiłem zdjąć koło aby go sprawdzić. Po złapaniu za ośkę od strony tarczy hamulcowej nie wyczułem żadnego luzu. Po złapaniu od strony napędu wyczułem luz. Jak należy taki luz skasować? Zawsze kasowałem luz od strony tarczy, co zrobić w takiej sytuacji, co taki luz może oznaczać? Kasować od strony napędu? Mam jeszcze jedno pytanie, a nie chce niepotrzebnie zakładać kolejnego tematu: Posiadam korbę SR Suntour XCM. Wiadomo, że to już stare modele, które wyszły z produkcji, a druga zębatka jest już niestety zużyta. Chciałbym ją wymienić, blaty są przykręcane, więc chyba się da... Jak się za to zabrać? Czy wymiana zębatki w tak starej korbie jest w ogóle możliwa? Ciężko coś dostać na internecie. Dziękuje i życzę miłego weekendu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 12 Października Udostępnij Napisano 12 Października Cytat Zawsze kasowałem luz od strony tarczy, co zrobić w takiej sytuacji, co taki luz może oznaczać? Kasować od strony napędu? Bez znaczenia z której strony to zrobisz. Jedyne co się może zmienić to przesunięcie wszystkiego na ośce i może być tak, że przerzutkę trzeba będzie podregulować na nowo. Cytat Chciałbym ją wymienić, blaty są przykręcane, więc chyba się da... Jak się za to zabrać? Czy wymiana zębatki w tak starej korbie jest w ogóle możliwa? Nic trudnego. Ważne żeby nowa zębatka miała ten sam rozstaw otworów montażowych i jeżeli nie chcesz zmian, to tyle samo ząbków. Rozumiem, że liczysz się z tym, że nowa zębatka na korbie może wymagać też nowego łańcucha i nowej kasety, jeżeli te są za mocno zużyte? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rrrrw2 Napisano 12 Października Autor Udostępnij Napisano 12 Października (edytowane) Cytat Rozumiem, że liczysz się z tym, że nowa zębatka na korbie może wymagać też nowego łańcucha i nowej kasety, jeżeli te są za mocno zużyte? Łańcuch jest już zużyty tak samo jak i kaseta, więc oczywiście, że tak. Czyli normalnie kasować od strony tarczy? Nie ukrywam, że jednak czuje lekki strach przed takim samodzielnym grzebaniem przy takich rzeczach, a aktualnie nie mam możliwości oddać koła do serwisu. Edit: Co do korby - znalazłem na jakiejś starej zagranicznej stronie informacje "BCD 104mm/64". Czy to o te wymiary własnie chodzi? Kupować zębatkę o rozstawie śrub 104mm? Edytowane 12 Października przez rrrrw2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.