zomos Napisano 11 Października Udostępnij Napisano 11 Października Dzień dobry Wszystkim, niedawno kupiłem nowy rower - Ghost Asket Esential. Link do specyfikacji: https://alltheway.pl/-rowery-gravel/5295-rower-ghost-asket-essential-al.html Oddałem rower na przegląd po 150 km i jedną z uwag jakie zgłosiłem były odczuwalne wibracje na korbie przy szybszej jeździe - duży blat z przodu, wysoki bieg na kasecie z tyłu, prędkość 32 km/h+. Serwisant powiedział mi, że oczywiście wszystko sprawdzą ale na jego oko te wibracje są spowodowane przez to, że cały napęd poza łańcuchem jest na GRXie a łańcuch jest bardzo niskiej jakości bo jest od KMC. On twierdzi, że te wibracje mogą być z łańcucha. I tu pytanie do Was. Czy tak może być w rzeczywistości, czy jest to jakaś próba naciągnięcia na kupno łańcucha od Shimano albo Srama co mi sugerował? Nie znam się jeszcze na rowerach, bo wracam do rowerownia po wieloletniej przerwie i nie mam rozeznania co do jakości podzespołów. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 11 Października Mod Team Udostępnij Napisano 11 Października Cytat łańcuch jest bardzo niskiej jakości bo jest od KMC. Bzdura. KMC robi bardzo dobre łańcuchy (seria X) jak i kiepskie (seria Z). Shimano też ma w ofercie i dobre łańcuchy i takie z "plasteliny". Ja używam łańcuchów KMC X z napędem Shimano od dawna (8,9 i teraz 10sp) i żadnych problemów z wibracjami nie miałem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 11 Października Udostępnij Napisano 11 Października Jeśli jedziesz z tyłu na zębatce 13 zębów lub mniejszej, to wibracje mogą występować ze względu na geometrię i specyfikę przekładni łańcuchowych. Poniżej 13 zębów "przybliżenie" do okręgu jest zbyt "zgrubne" i ze względu na rozkład sił mogą pojawiać się wibracje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zomos Napisano 19 Października Autor Udostępnij Napisano 19 Października Dziękuję Wszystkim za odpowiedzi. Niestety w ciągu tygodnia nie miałem kiedy odpisać ze względu na ilośc obowiązków w pracy. Rower został już odebrany z serwisu. Wibracje ustały - serwisant powiedział, że łańcuch na tylnej koronce (tym kółeczku prowadzącym łańcuch) był trochę nie w osi i stąd przy wyższych prędkościach były wibracje. Zamiast wibracji pojawiło się natomiast "chrupanie" łańcucha w sytuacji gdy łańcuch jest z przodu na dużym blacie, a z tyłu na małych koronkach. Rozumiem, że chrupanie mogłoby się pojawiać gdy z tyłu byłby wrzucony jakiś niski bieg ale słychać to przy wysokich biegach. Czy coś mogło się rozregulować w ustawieniach przedniej przerzutki? Serwisant mówił też coś o jeździe na półbiegach. Ja tego określenia nie znałem bo nigdy na szosie albo gravelu nie jeździłem. Pokazał mi co i jak i po jego regulacjach jest tak, że jak wrzucam duży blat z przodu to zawsze musze delikatnie pacnąć w przednią manetkę żeby prowadnica przerzutki się trochę przestawiła w kierunku małego blatu (tak jakbym chciał zbić bieg). Ale potem jak wrzucam coraz szybsze biegi z tyłu i przednią manetką też wciskam do oporu na wyższy bieg to mam wrażenie, że nic się nie dzieje z prowadnicą przerzutki a łańcuch zaczyna chrupać. To się da jakoś wyregulować lepiej czy ten typ tak ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.