Skocz do zawartości

[Napęd] Wibracje na korbie


zomos

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry Wszystkim,

 

niedawno kupiłem nowy rower - Ghost Asket Esential. Link do specyfikacji: https://alltheway.pl/-rowery-gravel/5295-rower-ghost-asket-essential-al.html

Oddałem rower na przegląd po 150 km i jedną z uwag jakie zgłosiłem były odczuwalne wibracje na korbie przy szybszej jeździe - duży blat z przodu, wysoki bieg na kasecie z tyłu, prędkość 32 km/h+. Serwisant powiedział mi, że oczywiście wszystko sprawdzą ale na jego oko te wibracje są spowodowane przez to, że cały napęd poza łańcuchem jest na GRXie a łańcuch jest bardzo niskiej jakości bo jest od KMC. On twierdzi, że te wibracje mogą być z łańcucha.

I tu pytanie do Was. Czy tak może być w rzeczywistości, czy jest to jakaś próba naciągnięcia na kupno łańcucha od Shimano albo Srama co mi sugerował? Nie znam się jeszcze na rowerach, bo wracam do rowerownia po wieloletniej przerwie i nie mam rozeznania co do jakości podzespołów. 

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Cytat

łańcuch jest bardzo niskiej jakości bo jest od KMC.

Bzdura. KMC robi bardzo dobre łańcuchy (seria X) jak i kiepskie (seria Z). Shimano też ma w ofercie i dobre łańcuchy i takie z "plasteliny".

Ja używam łańcuchów KMC X z napędem Shimano od dawna (8,9 i teraz 10sp) i żadnych problemów z wibracjami nie miałem.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jedziesz z tyłu na zębatce 13 zębów lub mniejszej, to wibracje mogą występować ze względu na geometrię i specyfikę przekładni łańcuchowych. Poniżej 13 zębów "przybliżenie" do okręgu jest zbyt "zgrubne" i ze względu na rozkład sił mogą pojawiać się wibracje.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wszystkim za odpowiedzi.

Niestety w ciągu tygodnia nie miałem kiedy odpisać ze względu na ilośc obowiązków w pracy. 

Rower został już odebrany z serwisu. Wibracje ustały - serwisant powiedział, że łańcuch na tylnej koronce (tym kółeczku prowadzącym łańcuch) był trochę nie w osi i stąd przy wyższych prędkościach były wibracje. 

Zamiast wibracji pojawiło się natomiast "chrupanie" łańcucha w sytuacji gdy łańcuch jest z przodu na dużym blacie, a z tyłu na małych koronkach. Rozumiem, że chrupanie mogłoby się pojawiać gdy z tyłu byłby wrzucony jakiś niski bieg ale słychać to przy wysokich biegach. Czy coś mogło się rozregulować w ustawieniach przedniej przerzutki? Serwisant mówił też coś o jeździe na półbiegach. Ja tego określenia nie znałem bo nigdy na szosie albo gravelu nie jeździłem. Pokazał mi co i jak i po jego regulacjach jest tak, że jak wrzucam duży blat z przodu to zawsze musze delikatnie pacnąć w przednią manetkę żeby prowadnica przerzutki się trochę przestawiła w kierunku małego blatu (tak jakbym chciał zbić bieg). Ale potem jak wrzucam coraz szybsze biegi z tyłu i przednią manetką też wciskam do oporu na wyższy bieg to mam wrażenie, że nic się nie dzieje z prowadnicą przerzutki a łańcuch zaczyna chrupać. To się da jakoś wyregulować lepiej czy ten typ tak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...