wiatrak2 Napisano 10 Października Udostępnij Napisano 10 Października Cześć! Korzystając z promocji na koniec sezonu, chciałbym kupić dla siebie nowego gravela. Do tej pory używałem szosy, jednak doskwierało mi ograniczenie w wyborze tras i konieczność używania ruchliwych dróg w mojej okolicy. Chciałbym więc znaleźć rower, który pozwoli mi na sportową jazdę, w miarę możliwości na dowolnym terenie (choć głównie asfalt/utwardzone ścieżki, czasami jednak drogi leśne, nienajlepszy szuter, błoto itp.). Przyznam, że ostateczny wachlarz zastosowań roweru nie jest mi jeszcze znany - może wchodząc w świat gravel zapragnę wypraw bikepackingowych, albo jazdy po trudniejszym terenie chciałbym więc ten nieistniejący rower "do wszystkiego", a realistycznie - taki, który w razie czego pozwoli mi w przystępny sposób realizować różne wyzwania. Wciąż waham się, czy iść w napęd 2x, czy 1x, choć ten pierwszy wydaje mi się lepiej dopasowany do moich szosowych zapędów. Jako osoba o wzroście 198 cm i przekroku 95 cm, muszę celować w największe rozmiary. Bardzo podoba mi się Canyon Grail CF SL 7 - co myślicie o tym modelu w moim kontekście? Martwi mnie w nim jednak ten jednolity kokpit, czy nie odbiłby mi się czkawką. Do tego patrząc na rozmiarówkę Canyona widzę, że rozmiar 2XL to aż 64,8 cm górnej rury - zacząłem się zastanawiać, czy nie byłby to wręcz rower za duży Chętnie przyjmę Wasze opinie na temat odpowiedniej dla mnie maszyny - jeśli macie jakieś uwagi co do tego konkretnego Canyona, lub znacie coś, co lepiej się sprawdzi - dajcie znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 10 Października Udostępnij Napisano 10 Października (edytowane) Nie patrz na górną rurę, bo Grail nie ma proporcji jak typowa szosa. Górna rura długa, a ekwiwalent mostka 80 mm, gdzie w szosie miałbyś ze 120. Zintegrowany kokpit niestety ogranicza możliwość modyfikacji pozycji bez wydawania znacznych kwot na nowe części. Pod tym względem Canyon Grizl jest bezpieczniejszy. Popatrz sobie na parametry Stack+ i Reach+ na stronie Canyona a potem zmierz je w ten sam sposób w swoim obecnym rowerze, będziesz miał jakiś punkt odniesienia. Nie na zwykły Stack i Reach, bo te nie uwzględniają kokpitu. Edytowane 10 Października przez some1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 10 Października Udostępnij Napisano 10 Października @wiatrak2 Pożycz sobie gravela w Decathlonie - zobaczysz jak mocno taki rower potrafi wytelepać w stosunkowo łatwym terenie 😉 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiatrak2 Napisano 10 Października Autor Udostępnij Napisano 10 Października Mój obecny rower nie nadaje się niestety do porównań rozmiaru, bo kupiłem go 100 lat temu, jak miałem z 15 cm mniej także w zakupie gravela upatruję upgrade'u na wielu płaszczyznach, nie chciałbym natomiast się wrypać w za duży egzemplarz - wg rozpiski od Canyona mój wzrost definitywnie przypisuje rozmiar 2XL, ale po innych postach na forum widzę, że Canyon należy do producentów z raczej zaniżoną rozmiarówką. A co do telepania Gravelem - wiem, że cudów nie ma, mam znajomych gravelarzy, z którymi planuję wreszcie jeździć na wspólne ustawki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 10 Października Udostępnij Napisano 10 Października Cytat widzę, że Canyon należy do producentów z raczej zaniżoną rozmiarówką A jaka jest "standardowa"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 10 Października Mod Team Udostępnij Napisano 10 Października Nie wiem na jakim etapie produkcji, czy wdrożenia do sprzedaży jest nowy standard 750 d (zdaje się dwóch producentów rowerów i jeden opon póki co), ale przy takich warunkach chyba bym się zastanawiał, bo duże rozmiary szos i graweli wyglądają podobnie jak MTB na kołach 26" pod kimś wysokim, czyli nieco karykaturalnie Tu przykład 750 d : https://meritbikes.com/jumbo-750d-gravel-bike/ (deklarowana dostępność październik/styczeń), tyle że cena x 2... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiatrak2 Napisano 11 Października Autor Udostępnij Napisano 11 Października @Mihau_ jasne, nie ma standaryzacji w rozmiarówce (w sumie szkoda), ale widziałem na jakimś wątku, że ktoś przy wzroście 184cm pisał, że rozmiar L był dla niego za duży - jak dla mnie było to zaskoczeniem @KrissDeValnor ale alternatywka, chyba nie jestem na to gotowy takie uroki bycia wysokim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiatrak2 Napisano 12 Października Autor Udostępnij Napisano 12 Października Pomierzyłem dzisiaj trochę graveli i porównując do Canyona wydaje mi się, że jednak XL byłby lepszym wyborem, pewnie spróbuję jeszcze porozmawiać z suportem Canyona. Pozostaje mi w sumie kwestia decyzji, czy iść w Graila, czy w Grizla. Z tego, co rozumiem, Grizle są bardziej wszechstronne, dostosowane do bikepackingu i lepiej radzą sobie w trudniejszym terenie, jednak odbija się to na ich masie i sportowym charakterze. Biorąc pod uwagę fakt, że zamierzam rower używać często również na szosie, wydaje mi się, że pójście w Graila będzie jednak odpowiedniejsze. Może jednak ktoś przechodził już przez ten dylemat i chciałby podzielić się przemyśleniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 13 Października Udostępnij Napisano 13 Października Problem jest taki, że każdy inaczej definiuje rower gravelowy Dla mnie gravel musi mieć prześwit na opony 50 mm - wtedy komfort jazdy w terenie jest jako taki Ja jeżdżę głównie po leśnych ścieżkach, drogach gruntowych, drogach pożarowych, itp. - czyli ok 80 % to drogi gruntowe a pozostałe 20 % to asfalt Nie ścigam się, nie jeżdżę wypraw całodniowych - dla mnie priorytetem jest komfort jazdy. Bieżnik moich opon przypomina ten z rowerów górskich (Specialized Rhombus Pro) i wtedy trakcja w mokrych warunkach (i na śniegu) jest całkiem fajna. Mam też semi slicki (na lato) ale to jest fajne tylko w suchych warunkach Ale to jest moja definicja gravela a każdy może mieć swoją wizję takiego roweru i nic mi do tego - nie będę pisał, że moja racja jest najmojsza i przekonywał Cię za wszelką ceną, że gravel to musie mieć "to" i "to" bo inaczej nie pojedzie - takie podejście jest bez sensu. Wybierz to co Ci się najbardziej podoba i ciesz się jazdą 😉 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 14 Października Udostępnij Napisano 14 Października W dniu 12.10.2024 o 14:48, wiatrak2 napisał: Pomierzyłem dzisiaj trochę graveli i porównując do Canyona wydaje mi się, że jednak XL byłby lepszym wyborem, pewnie spróbuję jeszcze porozmawiać z suportem Canyona. Biorąc XL zawsze masz możliwość "wydłużenia" roweru poprzez zastosowanie dłuższego kokpitu. Jeśli 2XL okazałby się za duży to przy kokpicie 80mm nie ma już go z czego skrócić 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiatrak2 Napisano 14 Października Autor Udostępnij Napisano 14 Października @locomotiv12 no właśnie jak myślę sobie o tym, gdzie zamierzam jeździć, to mi wychodzi gravel możliwie bliski szosie (niemal endurance :P), stąd stawiam na Graila. Moje obawy budzi natomiast wizja, że stanę u progu jakiejś leśnej ścieżki i się okaże, że nie mam na czym tego przejechać stąd ten Grizl też mi chodzi trochę po głowie. Pewnie zestaw idealny to Grizl + szosa @Mihau_ - też zakładam, że łatwiej będzie kombinować przy XL niż 2XL, natomiast wolałbym uniknąć wymiany kokpitu na start pisałem dzisiaj chwilę z suportem Canyona, tylko coś im się nie pokrywają informacje, bo dziewczyna napisała mi, że jeśli tabelki pokazują, że jestem pomiędzy dwoma rozmiarami, to lepiej wziąć większy, natomiast na stronie Graila jest napisane na odwrót Powiedziała mi też, że jest możliwość jazdy testowej po odebraniu roweru z opcją darmowego zwrotu, gdyby rozmiar był nieodpowiedni, ale pewnie ciężko by to było tak na szybko ocenić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 14 Października Udostępnij Napisano 14 Października (edytowane) @wiatrak2 Zaczęła się promocja na stronie Canyona - można kupić rowery troszkę taniej "...że stanę u progu jakiejś leśnej ścieżki i się okaże, że nie mam na czym tego przejechać" - Grail ma prześwit na opony 42 mm więc spokojnie pozwoli przejechać leśne ścieżki ale Grizl ma prześwit na opony 50 mm i to już daje zauważalnie większy komfort. Zwróć też uwagę na geometrię tych rowerów: Grail to model sportowy - zapewnia bardziej wyciągniętą pozycję a Grizl to model rekreacyjny - ma bardziej wyprostowaną pozycję. Nie wiem jaką szosę masz teraz: endurance czy race? Patrząc na Twoje rozważania to myślę, że szukasz czegoś co można nazwać rowerem "road +" czyli takim na gorsze asfalty i niewielkie ilości szutrów W temacie rozmiaru zrobiłbym tak jak pisze Mihau_ czyli wziąłbym XL Ewentualna wymiana kokpitu na dłuższy/krótszy jest dość kosztowna (ok. 1.600 zł) ze względu na mostek zintegrowany z kierownicą ale trzeba brać to pod uwagę, żeby dopasować rower pod siebie. Edytowane 14 Października przez locomotiv12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiatrak2 Napisano 15 Października Autor Udostępnij Napisano 15 Października @locomotiv12 moja obecna szosa nie będzie dobrym wyznacznikiem, to 15 letnia Merida Road Race 903, którą kupiłem, jak jeszcze wierzyłem, że zostanę zawodowym kolarzem potem spędziła z 8 lat w piwnicy, ale w ostatnich sezonach zatęskniłem już za mocno za porządną jazdą i parę razy wziąłem ją na przejażdżkę. Natomiast rower jest na mnie za mały (miałem chyba 14 lat, jak go kupowałem :D), po każdej jeździe miałem wrażenie, że zaraz się złamie na pół, do tego musiałem bardzo ostrożnie dobierać trasy na jazdy, bo każda nierówność to ryzyko utraty sprzętu Patrząc na to, że planuję nowy rower w dużej mierze eksploatować na asfalcie i mam nadzieję pojeździć na nim w górach, to dwa blaty się kłaniają. Natomiast jako, że głównie będę śmigał z kumplami na gravelach, to nie szedłbym w "czystą" szosę, bo na pewno wpadną trasy bardziej piaszczyste Stąd Grail CF SL 7 wydaje się takim no-brainerem. Szkoda tylko, że jako jedyny nie jest na promocji, jeszcze cierpliwie czekam W dobrej cenie pojawił się też Ridley Grifn, tylko tu rozmiarówka jest bardzo ubogo opisana i nie wiem, czy w ogóle jest sens patrzeć na XL z tego modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 15 Października Udostępnij Napisano 15 Października 13 godzin temu, locomotiv12 napisał: Grizl to model rekreacyjny - ma bardziej wyprostowaną pozycję Nie ma. Pozycja na Grizlu jest bardzo podobna jak na Grailu, a właściwie to w Grizlu chwyt kierownicy jest kilka mm dalej od siodełka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 15 Października Udostępnij Napisano 15 Października @some1 Odległość chwytu kierownicy od siodełka nie jest miarodajnym wyznacznikiem geometrii roweru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 15 Października Udostępnij Napisano 15 Października A co jest? Grizl ma też niższy stack, stack+ oraz główkę ramy. To na podstawie czego sobie wymyśliłeś bardziej wyprostowaną pozycję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 15 Października Udostępnij Napisano 15 Października 22 godziny temu, locomotiv12 napisał: Grail to model sportowy - zapewnia bardziej wyciągniętą pozycję a Grizl to model rekreacyjny - ma bardziej wyprostowaną pozycję. Z jakich danych można wyciągnąć takie wnioski? Co jest "sportowego" w obecnym grail? Ten rower ma większą bazę kół i mniejszy kąt główki niż grizl a pozycja samego kierownika praktycznie 1:1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 16 Października Udostępnij Napisano 16 Października W dniu 14.10.2024 o 21:07, locomotiv12 napisał: Ewentualna wymiana kokpitu na dłuższy/krótszy jest dość kosztowna (ok. 1.600 zł) ze względu na mostek zintegrowany z kierownicą ale trzeba brać to pod uwagę, żeby dopasować rower pod siebie. Zdecydowanie taniej wyjdzie usługa "sizing" w jakimś veloarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 16 Października Udostępnij Napisano 16 Października Ale to nie oznacza braku konieczności wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 16 Października Udostępnij Napisano 16 Października Lepszą jedna, skuteczna wymiana niż trzy na ślepo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 16 Października Udostępnij Napisano 16 Października Umówmy się, 2XL na 100% będzie za duży i trzeba brać XL więc nie ma znaczenia czy zrobi bf przed (i wyda te ładnych kilka stów) czy po - o ile będą problemy bo jeśli nie to 600-800 do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiatrak2 Napisano 16 Października Autor Udostępnij Napisano 16 Października Też jestem tego zdania co @Mihau_, tym bardziej, że jestem już historycznie przyzwyczajony do jazdy na za małym rowerze patrząc też po kilku wątkach na redditcie, gdzie wypowiadają się właściciele rozmiarów 2XL, to większość z nich mówi, że dla osób <200cm lepiej wybrać XL. A fitting pewnie i tak prędzej czy później wjedzie, ale lepiej, aby był opcją, a nie koniecznością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 16 Października Udostępnij Napisano 16 Października W dniu 15.10.2024 o 19:13, Mihau_ napisał: Z jakich danych można wyciągnąć takie wnioski? Co jest "sportowego" w obecnym grail? Ten rower ma większą bazę kół i mniejszy kąt główki niż grizl a pozycja samego kierownika praktycznie 1:1 Cytując ze strony Canyona: "Grail - lekki, wytrzymały i gotowy do wyścigów rower szutrowy" Geometria Graila (XL) - stack/reach: 633 mm/435 mm, długość górnej rury: 623 mm "Grizl - stworzony do jazdy po gravelowych wybojach" Geometria Grizla (XL) - stack/reach: 626 mm/427 mm, długość górnej rury: 602 mm Oczywiście nie są to bardzo duże różnice ale wszystko się da dopasować pod siebie bikefittingiem ale jednak producent określił przeznaczenie konkretnych modeli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 16 Października Udostępnij Napisano 16 Października No i? Różnica stack 7 mm, pomijalna, niwelowana bez problemu podkładkami, które zresztą są tam fabrycznie. Różnica reach 8 mm pomijalna przy takich długościach poziomej. W poziomej różnica 23 mm ale za to kokpit dłuższy. Za to większa baza kół i płaski kąt główki ramy w grailu sprawia, że rower jest mniej dynamiczny, mniej responsywny i mniej zwrotny niż grizl, to chyba nie są cechy sportowego sprzętu. Cytat ale jednak producent określił przeznaczenie konkretnych modeli A trek pisał, że 9,15kg emonda to lekka szosówka, papier wszystko przyjmie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 16 Października Udostępnij Napisano 16 Października @Mihau_ Faktycznie jest tak jak piszesz co do kąta główki ramy i bazy kół - wychodzi na to, że Canyon wprowadza ludzi w błąd sugerując inne przeznaczenie roweru niż geometria na to wskazuje - to jest trochę dziwne Inna sprawa, że rozmiar XL w Grailu jest przeznaczony dla osób o wzroście 190-199 cm natomiast XL w Grizlu jest dla osób 189-194 cm - ciężko porównać te rozmiary 1:1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.