matty Napisano 9 Października Udostępnij Napisano 9 Października Witam, Czy rower Cannondale kupiony za granicą(Niemcy) z wysyłką do PL będzie miał nadal dożywotnią gwarancję na ramę w Polsce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 10 Października Udostępnij Napisano 10 Października Z warunków gwarancji cannondale: Cytat For any warranty claim to be considered, the bicycle must be brought in to an Authorized Cannondale Retailer on the same continent on which the bicycle was purchased. Zatem będziesz musiał dostarczyć rower do sprzedawcy w Niemczech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 10 Października Udostępnij Napisano 10 Października (edytowane) Nie wiedziałem, że Niemcy są na innym kontynencie 🤔 A z kolei na polskiej stronie jest Cytat W przypadku każdej reklamacji gwarancyjnej należy dostarczyć rower do sprzedawcy detalicznego gdzie został on zakupiony. Edytowane 10 Października przez nctrns Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 10 Października Udostępnij Napisano 10 Października To nawet zabawne, że rower kupiony w Niemczech podlega normalnej gwarancji Cannondale'a także w Polsce: Um Garantieansprüche geltend machen zu können, muss das Fahrrad zu einem autorisierten Cannondale-Händler auf demselben Kontinent gebracht werden, auf dem das Fahrrad gekauft wurde. A ten kupiony przez polskiego dystrybutora - co ciekawe jest nim czeska chyba firma Aspire - dystrybutor w Bośni, Chorwacji, Czechach, Estonii, Węgrzech, Łotwie, Litwie, Czarnogórze, Serbii, Słowacji oraz Słowenii - poza Polską już nie... W przypadku każdej reklamacji gwarancyjnej należy dostarczyć rower do sprzedawcy detalicznego gdzie został on zakupiony Zakładam też, że realizacja tej "kontynentalnej" gwarancji Cannondale'a w Polsce będzie utrudniona z racji odrębnych przyzwyczajeń dystrybutora, ale pewnie z jakimś wsparciem samego producenta powinno się udać. Inna sprawa, że warto wiedzieć, że gwarancja na rower w sumie dotyczy samej ramy i elementów brantowanych przez cannondale'a i to z włączeniami, więc warto się z jej warunkami dokładnie zapoznać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matty Napisano 14 Października Autor Udostępnij Napisano 14 Października No właśnie takie sprzeczne informacje uzyskałem. Sklep w Niemczech mówi, że bez problemu mogę realizować gwarancję w Polsce, a sklepy w Polsce i dystrybutor Aspire twierdzi, że musiałbym odesłać rower do Niemiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 14 Października Udostępnij Napisano 14 Października Napisz bezpośrednio do centrali, bo tak myśląc logicznie, nie wiem czy sklep w Polsce weźmie na siebie grzebanie przy tym rowerze albo przekładanie ramy jeśli Cannondale nie pokryje im kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 14 Października Udostępnij Napisano 14 Października To jest jakby zabawne ale jednak żałosne jak działa sieć dealerska w Polsce. Mam niestety złe doświadczenia, akurat z autami, ale podejście jest jedno. W moim przypadku, dwa auta, służbowy Ford i prywatne BMW, oba kupione w salonie w DE. Miałem w obu przypadki gwarancyjne, polska sieć całkowicie umyła ręce (tak ford jak i bmw), zgłaszanie zażalenia do centrali nic nie dało. Musiałem pojechać do DE, załatwili z pocałowaniem w rękę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 14 Października Udostępnij Napisano 14 Października No skoro kupiłeś w DE to naprawiasz w DE. Następnym razem sprawdź w Czechach albo Francji, czy zrobią czy Cię odeślą do DE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matty Napisano 14 Października Autor Udostępnij Napisano 14 Października PS. Ja jeszcze nie kupiłem roweru. Mam na oku jeden Cannondlae z DE i sprawdzam co by było w przypadku reklamacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 14 Października Udostępnij Napisano 14 Października To napisz do centrali. Kolega wyżej pisał do centrali już po zakupie i skoro centrala nic nie mogła zrobić to znaczy, że polski dealer nie musi się podejmować napraw produktu kupionego w innej niż polska sieć dealerska. Co ja rozumiem, bo bo to ktoś dealuje, żeby zarabiać i na sprzedaży i serwisie. Takie kwestie lepiej sprawdzić wcześniej. Bo Ty chcesz kupić taniej, co zrozumiałe, ale dealer nie musi tego rozumieć, bo on sprzedaje za swoją cenę. I tak jak on sprzedaży po niskiej cenie hiszpanom czy niemcom nie może zabronić tak samo jemu nikt nie może nakazać potem bujać się z gwarancją na coś, czego nie sprzedał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matty Napisano 14 Października Autor Udostępnij Napisano 14 Października Tu nie chodzi tylko o cenę, ale też o to, że za granica jest większy wybór modeli, kolorów i rozmiarów ram. Po drugie z tego co zauważyłem, to rzeczy kupowane na zachodzie wydają mi się lepszej jakości, jakby do szły bardziej wadliwe sztuki. Dodam, że nie kupuje części gdzies na OLX od prywatnych sprzedawców, tylko w znanych polskich sklepach internetowych i wiele razy mi się zdarzało dostać wadliwy sprzęt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 14 Października Udostępnij Napisano 14 Października 2 godziny temu, przemeg napisał: No skoro kupiłeś w DE to naprawiasz w DE. Następnym razem sprawdź w Czechach albo Francji, czy zrobią czy Cię odeślą do DE. Błądzisz. Dokumentacja dostarczana z umową zakupu jasno stwierdza, że gwarancja jak i obsługa serwisowa obowiązuje na terenie UE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 14 Października Udostępnij Napisano 14 Października To czemu Polski dealer mógł odmówić, mimo tego, że napisałeś do centrali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 14 Października Udostępnij Napisano 14 Października 11 godzin temu, marcesco napisał: Błądzisz. Dokumentacja dostarczana z umową zakupu jasno stwierdza, że gwarancja jak i obsługa serwisowa obowiązuje na terenie UE. Obowiązuje na terenie UE, ale nie zobowiązuje firm trzecich (bo każdy dealer to niezależny przedsiębiorca) do czegokolwiek. Odpowiedzialny jest sprzedawca na terenie całej UE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 14 Października Udostępnij Napisano 14 Października Znajomy kupił Topstona ze sklepu z Hiszpanii w tym roku i jakiekolwiek gwarancyjne tematu musi załatwiać ze sklepem, w którym go kupił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 15 Października Udostępnij Napisano 15 Października (edytowane) @przemeg @KSikorski otrzymałem po fakcie pismo, że owszem, mam rację i polski dealer ma obowiązek przyjąć zgłoszenie gwarancyjne. Natomiast tak jak pisałem, załatwiłem to wcześniej w DE. Z kolei na początku tego roku zgniła mi wiązka w kolejnym Fordzie (notabene roczne auto) i dealer w Szczecinie wykonał wymianę bez jakichkolwiek problemów 🤷♂️ Koniec OT z mojej strony. ✌️ Edytowane 15 Października przez marcesco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.