Skocz do zawartości

[Cannondale] gwarancja w innym kraju.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Z warunków gwarancji cannondale:

 

Cytat

For any warranty claim to be considered, the bicycle must be brought in to an Authorized Cannondale Retailer on the same continent on which the bicycle was purchased.

Zatem będziesz musiał dostarczyć rower do sprzedawcy w Niemczech.

Napisano (edytowane)

Nie wiedziałem, że Niemcy są na innym kontynencie 🤔

A z kolei na polskiej stronie jest

Cytat

W przypadku każdej reklamacji gwarancyjnej należy dostarczyć rower do sprzedawcy detalicznego gdzie został on zakupiony.

 

Edytowane przez nctrns
Napisano

To nawet zabawne, że rower kupiony w Niemczech podlega normalnej gwarancji Cannondale'a także w Polsce:

Um Garantieansprüche geltend machen zu können, muss das Fahrrad zu einem autorisierten Cannondale-Händler auf demselben Kontinent gebracht werden, auf dem das Fahrrad gekauft wurde.

A ten kupiony przez polskiego dystrybutora - co ciekawe jest nim czeska chyba firma Aspire - dystrybutor w Bośni, Chorwacji, Czechach, Estonii, Węgrzech, Łotwie, Litwie, Czarnogórze, Serbii, Słowacji oraz Słowenii - poza Polską już nie...

W przypadku każdej reklamacji gwarancyjnej należy dostarczyć rower do sprzedawcy detalicznego gdzie został on zakupiony

Zakładam też, że realizacja tej "kontynentalnej" gwarancji Cannondale'a w Polsce będzie utrudniona z racji odrębnych przyzwyczajeń dystrybutora, ale pewnie z jakimś wsparciem samego producenta powinno się udać. Inna sprawa, że warto wiedzieć, że gwarancja na rower w sumie dotyczy samej ramy i elementów brantowanych przez cannondale'a i to z włączeniami, więc warto się z jej warunkami dokładnie zapoznać

  • +1 pomógł 1
Napisano

No właśnie takie sprzeczne informacje uzyskałem. Sklep w Niemczech mówi, że bez problemu mogę realizować gwarancję w Polsce, a sklepy w Polsce i dystrybutor Aspire twierdzi, że musiałbym odesłać rower do Niemiec.

Napisano

Napisz bezpośrednio do centrali, bo tak myśląc logicznie, nie wiem czy sklep w Polsce weźmie na siebie grzebanie  przy tym rowerze albo przekładanie ramy jeśli Cannondale nie pokryje im kosztów.

Napisano

To jest jakby zabawne ale jednak żałosne jak działa sieć dealerska w Polsce. Mam niestety złe doświadczenia, akurat z autami, ale podejście jest jedno. W moim przypadku, dwa auta, służbowy Ford i prywatne BMW, oba kupione w salonie w DE. Miałem w obu przypadki gwarancyjne, polska sieć całkowicie umyła ręce (tak ford jak i bmw), zgłaszanie zażalenia do centrali nic nie dało. Musiałem pojechać do DE, załatwili z pocałowaniem w rękę.

Napisano

To napisz do centrali. Kolega wyżej pisał do centrali już po zakupie i skoro centrala nic nie mogła zrobić to znaczy, że polski dealer nie musi się podejmować napraw produktu kupionego w innej niż polska sieć dealerska. 

Co ja rozumiem, bo bo to ktoś dealuje, żeby zarabiać i na sprzedaży i serwisie. Takie kwestie lepiej sprawdzić wcześniej.

Bo Ty chcesz kupić taniej, co zrozumiałe, ale dealer nie musi tego rozumieć, bo on sprzedaje za swoją cenę. I tak jak on sprzedaży po niskiej cenie hiszpanom czy niemcom nie może zabronić tak samo jemu nikt nie może nakazać potem bujać się z gwarancją na coś, czego nie sprzedał :) 

Napisano

Tu nie chodzi tylko o cenę, ale też o to, że za granica jest większy wybór modeli, kolorów i rozmiarów ram. Po drugie z tego co zauważyłem, to rzeczy kupowane na zachodzie wydają mi się lepszej jakości, jakby do szły bardziej wadliwe sztuki. Dodam, że nie kupuje części gdzies na OLX od prywatnych sprzedawców, tylko w znanych polskich sklepach internetowych i wiele razy mi się zdarzało dostać wadliwy sprzęt.

Napisano
2 godziny temu, przemeg napisał:

No skoro kupiłeś w DE to naprawiasz w DE. Następnym razem sprawdź w Czechach albo Francji, czy zrobią czy Cię odeślą do DE.

Błądzisz.

Dokumentacja dostarczana z umową zakupu jasno stwierdza, że gwarancja jak i obsługa serwisowa obowiązuje na terenie UE.

Napisano
11 godzin temu, marcesco napisał:

Błądzisz.

Dokumentacja dostarczana z umową zakupu jasno stwierdza, że gwarancja jak i obsługa serwisowa obowiązuje na terenie UE.

Obowiązuje na terenie UE, ale nie zobowiązuje firm trzecich (bo każdy dealer to niezależny przedsiębiorca) do czegokolwiek. Odpowiedzialny jest sprzedawca na terenie całej UE.

Napisano (edytowane)

@przemeg @KSikorski otrzymałem po fakcie pismo, że owszem, mam rację i polski dealer ma obowiązek przyjąć zgłoszenie gwarancyjne. Natomiast tak jak pisałem, załatwiłem to wcześniej w DE. Z kolei na początku tego roku zgniła mi wiązka w kolejnym Fordzie (notabene roczne auto) i dealer w Szczecinie wykonał wymianę bez jakichkolwiek problemów 🤷‍♂️

Koniec OT z mojej strony. ✌️

Edytowane przez marcesco

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...