rajbakow Napisano 6 Października Udostępnij Napisano 6 Października (edytowane) Cześć, w wielkim skrócie, kupiłem jakiś czas temu szosę Cube Attain, cały Sora 2x9, kaseta 11-34, tarczowe hamulce TRP Spyre MD-C610C, a niedawno przeprowadziłem się do Austrii pomiędzy Alpy i zwyczajnie na tutejszych podjazdach brakuje mi lżejszych przełożeń, (forma może mogła by być lepsza, ale już taka jest )i się zastanwiam co zrobić: - założyć kasetę 11-36 liczyć że przerzutka to jeszcze ogarnie - kupić przerzutkę tył np Alivio 9s lub Deore 9s i dorzucić większą kasetę 11-36 lub może z 38/40 by dało radę? - ogólnie to chciałem też zrobić z niego 1x9, mialem tak w poprzednim trekkingowym. Mam nawet korbę jak ze zdjęcia z blatem 40T i chętnie bym ją założył (miała być do trekkinga na odchudzenie ale go sprzedałem na rzecz szosy) Ale czy bedzie z tym działać? I wydaje mi się, że wtedy bym musiał mniejszy blat założyć żeby zachować bardziej lekkie przełożenie np. 36T - Całej grupy bym nie chciał zmieniać, ale natrafiłem na coś takiego na aliexpres na promocji https://tiny.pl/w39gf3xg ? Ktoś zna jakieś opinie o takim zestawie? A może macie jakieś inne względnie tanie i nie jakoś inwazyjne rozwiązanie na podniesienie tych przełożeń? Edytowane 6 Października przez rajbakow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRMOCAAD Napisano 6 Października Udostępnij Napisano 6 Października Ta korba będzie spoko, ogólnie rzeczy z ali są naprawdę spoko, miałem inne korby z ali i były spoko a ta korba ze zdjęcia taż mnie kusi 😛 Co do napędu, testowałem przerzutkę xt m772 na kasecie 42t i działała (tylko wymieniłem śrubę b gap na dłuższą) i ta przerzutka jest pod 9s. innych nie testowałem, ale podobne konstrukcje z deorki też powinny dać radę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 6 Października Udostępnij Napisano 6 Października 4 zęby na kasecie bądź przedniej zębatce dają Ci dodatkowy 1% na podjazdach. Jeżeli podjeżdżałeś na tym napędzie który masz np. 8% to zmieniając kasetę z 11-34 na 11-36 tak jak chciałeś będziesz mógł podjechać 8.5%. Wydaje się że to strasznie mały zysk ale taki wychodzi realnie. Czyli jak podjeżdżałeś 8% a chciałbyś 12% to musiałbyś dołożyć z tyłu aż 16 zębów czyli potrzebowałbyś kasety 11-50 bez zmiany korby. Zresztą możesz sam policzyć korzystając z tych dwóch stron: http://www.gear-calculator.com http://bikecalculator.com/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 7 Października Udostępnij Napisano 7 Października Bo do jazdy po górach to są napędy 3x. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 7 Października Udostępnij Napisano 7 Października 7 godzin temu, rajbakow napisał: ogólnie to chciałem też zrobić z niego 1x9, mialem tak w poprzednim trekkingowym. Mam nawet korbę jak ze zdjęcia z blatem 40T i chętnie bym ją założył (miała być do trekkinga na odchudzenie ale go sprzedałem na rzecz szosy) Ale czy bedzie z tym działać? I wydaje mi się, że wtedy bym musiał mniejszy blat założyć żeby zachować bardziej lekkie przełożenie np. 36T Masz problemy z podjazdami, a chcesz założyć większą zębatkę niż masz obecnie małą w korbie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 7 Października Udostępnij Napisano 7 Października Jakie zębatki siedzą w korbie? według mnie to jakieś rozmiary gravelowe powinny wjechać np 30-46T. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 7 Października Udostępnij Napisano 7 Października Na 99% kolega ma 34/50. Jak zamieniłby na gravelowe 30/46 pozostawiając kasetę bez zmian to uzyska tylko dodatkowe 1% na podjazdach. Podjeżdżał 8% - będzie mógł podjeżdżać 9% z tą samą mocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rajbakow Napisano 7 Października Autor Udostępnij Napisano 7 Października 9 godzin temu, chrismel napisał: 4 zęby na kasecie bądź przedniej zębatce dają Ci dodatkowy 1% na podjazdach. Jeżeli podjeżdżałeś na tym napędzie który masz np. 8% to zmieniając kasetę z 11-34 na 11-36 tak jak chciałeś będziesz mógł podjechać 8.5%. Wydaje się że to strasznie mały zysk ale taki wychodzi realnie. Czyli jak podjeżdżałeś 8% a chciałbyś 12% to musiałbyś dołożyć z tyłu aż 16 zębów czyli potrzebowałbyś kasety 11-50 bez zmiany korby. Zresztą możesz sam policzyć korzystając z tych dwóch stron: http://www.gear-calculator.com http://bikecalculator.com/ Tak po okolicy gdzie bym się nie wybrał to spotykam podjazdy po 10% i wyżej, to na początek myślę że wymienie jak kolega wyżej radzi, przerzutkę z większą pojemnością i wrzucę kasete 11-40/42 i zobaczę jak się będzie z tym jeździło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 7 Października Udostępnij Napisano 7 Października Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 7 Października Udostępnij Napisano 7 Października 2 godziny temu, rajbakow napisał: zobaczę jak się będzie z tym jeździło Zrób symulację czyli wybierz mniej stromy podjazd na tych przełożeniach które masz aktualnie i będziesz wiedział bez wydawania choćby 1 Euro. Linki do kalkulatorów podałem. Masz jeszcze filmik w gratisie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 7 Października Udostępnij Napisano 7 Października 2 godziny temu, rajbakow napisał: Tak po okolicy gdzie bym się nie wybrał to spotykam podjazdy po 10% i wyżej, to na początek myślę że wymienie jak kolega wyżej radzi, przerzutkę z większą pojemnością i wrzucę kasete 11-40/42 i zobaczę jak się będzie z tym jeździło. W zbyt miękki napęd bym nie szedł, bo poniżej pewnej prędkości jest walka o utrzymanie równowagi. Przełożenie 34/34 powinno dać możliwość bezproblemowego wyjechania nachylenia w okolicach 20% nie mówiąc już o 10. Jeżeli na 34/40 będziesz w stanie utrzymać te 6 km/h to wymiana kasety z zastosowaniem przedłużki do haka przerzutki. 11 godzin temu, marvelo napisał: Bo do jazdy po górach to są napędy 3x. Ale już w konkretnych górach zdecydowanie 1x z kaseta o dużej rozpiętości. Podjeżdżanie ściany 25% i próba manewrowania na korbie średnio się zazwyczaj dobrze kończy, zwłaszcza gdy na korbę idzie konkretna moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 7 Października Udostępnij Napisano 7 Października Da się jechać 25% bez konkretnej mocy? Zwykły emerycki napęd 50/34 - 11/32 pozwala jechać do tych 20%, chociaż powyżej 18% musze już się kłaść na kierownicę bo mam wrażenie, że lecę na plecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 7 Października Udostępnij Napisano 7 Października (edytowane) A do utrzymania równowagi na rowerze potrzebna jest w ogóle jakaś prędkość? Jak ktoś potrafi zrobić torową stójkę (a to wcale nie jest takie trudne - sam nigdy się tego świadomie nie uczyłem, a umiem), to te 5-6 km/h to aż nadto do bezproblemowego utrzymania równowagi. Ja w góry szosy nie zabieram, bo po prostu mam tam za mało lekkich biegów (napęd 53/39, 11-23), ale na rowerze crossowym z napędem 3x8 (44/32/22, 11-30) starcza na podjazdy nawet ponad 20% i wtedy prędkość spada mi do około 5-6 km/h przy jeszcze znośnej kadencji. Żadnego problemu z utrzymaniem wtedy równowagi nie zauważyłem. Edytowane 7 Października przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 7 Października Udostępnij Napisano 7 Października (edytowane) Ale poniżej tych 6 km/h jadąc ileś km pion już tak różowo to nie wygląda, zwłaszcza jak kładziesz się już nie kierze bo przód staje dęba i lepiej wtedy nie patrzeć jaką wartość pokazuje garmin , bo się jeszcze można z wrażenia samemu przewrócić. 12 minut temu, ernorator napisał: Da się jechać 25% bez konkretnej mocy? Jak jeszcze nie boli to znaczy, że musi być lekko Edytowane 7 Października przez kaido2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 7 Października Udostępnij Napisano 7 Października 47 minut temu, ernorator napisał: Zwykły emerycki napęd 50/34 - 11/32 pozwala jechać do tych 20% Żeby jechać pod taki podjazd z kadencją 60 na 34 przód 32 tył musisz generować prawie 400W. Jeżeli tak moc nie jest dla Ciebie problemem to gratuluję formy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 7 Października Udostępnij Napisano 7 Października Pytanie czy podjazd ma 300-400 m ,czy 30 kilometrów. Na krótkim odcinku pewne rzeczy są do wytrzymania, a wręcz nieodczuwalne, zwłaszcza dla osób mieszkających i dużo jeżdżących po górach I tak, pamiętam jak "trenowałem" do MPP Odcinek 400m o średnim nachyleniu 17% jechałem z blatu 52 i 33 z tyłu a zawrotna prędkość to uwaga 12km/h Tak, ze lepiej jeździć i nie patrzeć w Garmin, bo da się Ale na Rdzawce po 950 kilometrze przyszedł moment by wrzucić z przodu 42, bo tam na jakieś 2 km jest jakieś 15%, a noga już ubita dalej też już nie kozaczyłem a spokojnie do celu Gliczarów z tarczy 42, i tam nadszedł kres kiedy wrzuciłem ostatnią deskę ratunkową 48 z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rajbakow Napisano 28 Października Autor Udostępnij Napisano 28 Października Mały update, może komuś się przyda. Do korby którą posiadałem dokupiłem blaty 30/46 i kasete 11-40, koszt Aliexpress 45 euro. Z kasetą był też adapter/przedłużenie haka, więc korzystam dalej z Sory. Na razie byłem na jednej przejażdzce na 6km 600m przewyższenia i jest przyjemniej, prędkość podobna, ale kadencja wyższa. Jedynie co to napęd chodzi teraz głośniej, nie wiem czy ten adapter dobrze założyłem, ale w sumie inaczej się nie dało, może kwestia dodatkowej regulacji przerzutki i będzie dobrze. W ostateczności go wywale i kupię jakieś Deore XT 9s. A i zalet to minus 350g wagi w związku ze zmianą korby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.