Skocz do zawartości

[Gravel] Pierwszy gravel dla dziewczyny za 5000-6000


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Szukam dla żony roweru na start z gravelową przygodą. Moją uwagę przykuły rowery od Rometa, które wydają się być najatrakcyjniejsze w kwestii stosunku cena/jakość. Przyglądamy się więc głównie dwóm modelom:

- Romet Aspre 2

- Romet Boreas 2

Orientuje się ktoś może, czy poza osprzętem są jakieś wyraźne różnice między tymi dwoma modelami? Jak oceniacie te modele na pierwszy gravel dla dziewczyny - chciałbym, żeby rower był możliwie wygodny - będzie on używany głównie na szutrowych drogach / asfalcie (różnej jakości ;)). Zastanawiam się też, czy warto dopłacić do modelu Nyk - można go znaleźć za ~7000 zł, a startuje się już z karbonem - jeśli macie jakieś opinie o tym modelu, też chętnie je przeczytam :)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Moją uwagę przykuły rowery od Rometa, które wydają się być najatrakcyjniejsze w kwestii stosunku cena/jakość.

Jako rower dla mężczyzny może i tak, jako rower dla kobiety już niekoniecznie. Kobieta ma inne proporcje ciała niż mężczyzna i do tego trzeba zacząć temat doboru roweru - wzrost i przekrok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Livy wypadają strasznie biednie jeśli idzie o osprzęt, ale jasne - być może gdzieś trzeba będzie iść na ustępstwa. A orientujecie się może, czy Cube'y WS to też wersja damska? Na oko geometria nie różni się od modeli bez dopisku "WS", ale skądś on się wziął ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wiatrak2 napisał:

Pewnie, mam świadomość, że kobiety powinny mieć rower o innej geometrii, ale niestety rynek nie oferuje zbyt wielu takich modeli :( jeśli idzie o konkretne wymiary - wzrost 173 cm, przekrok 84 cm

Ten rynek nie oferuje zbyt wiele modeli dla kobiet(chyba ten trend nie załapał) Biorąc pod uwagę, że Twoja żona nie jest drobniutką dziewczyną, to smiało bym szukał wśród tych popularnych modeli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcesco napisał:

Skoro to ma być rower na start to osprzęt nie ma tu znaczenia. Amator tego i tak nie wyczuje. Istotne będzie natomiast czy rower będzie dobrany do proporcji ciała.

słuszna uwaga :) natomiast boli trochę perspektywa płacenia więcej za "mniej" ;) spróbujemy może gdzieś przymierzyć Rometa, żeby się przekonać na własnej skórze, jak to wygląda, chociaż kilka minut w sklepie pewnie nie da zbyt wielu odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie rację, trzeba tematowi geometrii poświęcić więcej uwagi - dzisiaj dla testu samej budowy gravela/szosy wypożyczyliśmy z Decathlonu ich gravel w rozmiarze M (mniejszych nie wypożyczają) i po 15 kilometrach żona skarżyła się na ból w odcinku lędźwiowym i łopatkach, a po 30 km już ledwo była w stanie się wyprostować zsiadając z roweru. Zauważyłem, że cały czas robi "koci grzbiet", miałem wrażenie, że kierownica jest za daleko i musi do niej nienaturalnie sięgać. Aż tak mocna reakcja na pozycję na rowerze mocno nas zaskoczyła - myślicie, że to tylko kwestia rozmiaru, czy może przejście na gravel/szosę nie jest rzeczą prostą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 Aż tak mocna reakcja na pozycję na rowerze mocno nas zaskoczyła - myślicie, że to tylko kwestia rozmiaru, 

Raczej żenująco słabego stopnia wytrenowania/rozciągnięcia bo decathlonowe M-ki (na czym dokładnie jeździła?) wcale "o wiele za duże" nie są 

Cytat

czy może przejście na gravel/szosę nie jest rzeczą prostą?

Wszystko zależy z czego się przesiadasz, jak z mieszczucha gdzie siedzisz wyprostowany jak na kiblu to wiadomo, że będzie szok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są rowery o bardzo łagodnej geometrii, np. Polygon Bend R7 czy Marin Four Corners. Tutaj możesz porównać geometrię ram: https://bikeinsights.com/ Ale jak ktoś w ogóle nie robi żadnych ćwiczeń rozciągających i żadnej gimnastyki choćby kilka minut dziennie to na każdym normalnym rowerze, nawet wybitnie nie sportowym będzie mu niewygodnie. Dlatego powinniście poświęcić uwagę na dwie rzeczy jednocześnie - czyli geometrię oraz kwestię rozciągnięcia.

I taki mały tip. Dobrze jest rower wybrać tak żeby były dostępne dwa chwyty czyli na łapach i dropach. Większość osób wybiera zbyt agresywną geometrię bo rower ładniej wygląda, sportowo i dropów nie używają. A takie zmiany pozycji wpływają korzystnie na wygodę siedzenia bo tyłek podpiera się na nieco innej części przy zmianie pozycji na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merida zmieniła niedawno geometrię tego modelu i nowy nie jest tak "wyluzowany" jak stary. Natomiast w starym nie można było założyć szerokich opon, z tego co kojarzę to 38C max, ale warto się upewnić gdyby ktoś rozważał zakup używanego.

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ewentualne problemy z rozciąganiem by mnie trochę zdziwiły, bo piletesy, yogi i inne takie powinny tu podziałać :P natomiast widzę, że sporo jest przypadków, gdy ludzie muszą się przyzwyczaić fizycznie do roweru z barankiem, więc może to trochę normalna sytuacja. Na pewno spojrzymy na rowery o łagodniejszej geometrii (i dobrze dobranym rozmiarze), widzę na przykład, że tegoroczne Krossy Eskery wyglądają na bardziej przystępne :) dzięki za rady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największy problem przy pochylonej pozycji sprawiają nierozciągnięte uda z tyłu. Jeżeli Twoja żona dotyka bez trudu palcami do podłogi na wyprostowanych kolanach to przyczyną bólu w przypadku tego roweru mogło być totalne niedopasowanie.

Możecie rozważyć bikefitting przed zakupem roweru który fachowo nazywa się bikesizing. Moim zdaniem jeżeli nie macie dużego albo wręcz żadnego doświadczenia to wyjdzie taniej niż nietrafiony zakup, sprzedaż już używanego a potem kupno następnego który też może okazać się nie do końca dopasowany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...