Michal88ddz Napisano 6 Października 2024 Napisano 6 Października 2024 Cześć, dzisiaj pękła mi rama w rowerze, a dokładnie rura do której wsuwa się sztycę. Rower jest na gwarancji. Czy myślicie, że sprzedawca będzie wymagał w ogóle odesłania roweru, czy same zdjęcia wystarczą? Wydaje mi się, że takich ram się nie spawa, a odsyłanie to narażanie mnie na niepotrzebne koszty. Czy miał ktoś z was taką sytuację? Co jeśli zrobiłem w rowerze modyfikacje tj. wymiana hamulców, manetki, siodełka itp. ? Doradźcie bo załamałem się... Cytuj
Dokumosa Napisano 6 Października 2024 Napisano 6 Października 2024 Jeśli możesz to przywróć stan pierwotny żeby gwarant nie miał argumentów po swojej stronie. Gwarancja w 99% przypadków jest na rower jako całość więc modyfikacja na własną rękę zawsze będzie podstawą do wyłączeń. 1 Cytuj
KSikorski Napisano 6 Października 2024 Napisano 6 Października 2024 Z mojego doświadczenia - W przypadku firmy Marin po prostu dali nową ramę i za 300zł mechanik wszystko przerzucił, nie wnikając w modyfikacje. W przypadku Decathlon - wymiana całego roweru na nowy, stary zabierają. Mam jeden rower z decathlonu i nawet jeśli coś w nim modyfikuję, to zdjęte części chowam do szafy - właśnie po to, by w razie konieczności skorzystania z gwarancji oddać go takim, jaki był seryjnie. Cytuj
CoolBreezeOne Napisano 6 Października 2024 Napisano 6 Października 2024 @Michal88ddz, a gdzie brałeś Sense? Ja swoją brałem z CR. Ostatni zgłaszałem cieknący zacisk na gw. Do zgłoszenia wymagali tylko zdjęć. Później poprosili sam zacisk - przesyłka i ewentualny demontaż w serwisie na ich koszt. Tak, czy siak, zadzwoń najpierw do sprzedawcy i dopytaj jak wygląda procedura z ramą. Podejrzewam, że poproszą o zdjęcia i puszczą je dalej do producenta. On zdecyduje czy będzie chciał ramę/rower. Ale @Dokumosadobrzę radzi. Zredukuj rower do stanu w jakim go odebrałeś. Mogą cię poprosić o foto całego roweru, żeby się spróbować do czegoś przyczepić. Cytuj
Michal88ddz Napisano 6 Października 2024 Autor Napisano 6 Października 2024 @COOLBREEZEONE rower kupiłem w Centrum Rowerowym Cytuj
Jendrass Napisano 6 Października 2024 Napisano 6 Października 2024 (edytowane) 3 godziny temu, Michal88ddz napisał: modyfikacje tj. wymiana hamulców, manetki, siodełka. To nie ma ŻADNEGO wpływu na pęknięcie ruru posiodłowej. Co innego gdybyś wymienił sztycę i o tym tutaj napisał. Zawsze istnieje możliwość, że źle dobrałbyś średnicę. Tak jak @Dokumosa radzi - przywróć do stanu pierwotnego. Nigdy nie wiadomo, czy sprzedawca nie powie, że wymieniłeś hamulec na lepszy i za szybko zahamowałeś, no i sztyca pękła. To wprawdzie bzdura ale po co bawić się w sprawę w sądzie. A że czasy mamy dziwne, w tymże sądzie sprzedawca powie, że odwołuje swój podpis na gwarancji PS. Roszczenie wysuń korzystając z rękojmi - masz dużo większe prawa niż korzystając z gwarancji. Gwarancję dokumentnie olej. To BARDZO ważne. Mój kolega, który jest adwokatem, zawsze po zakupie nowej rzeczy wyrzuca gwarancję. Jak później mówi, żeby go nie kusiło... Edytowane 6 Października 2024 przez Jendrass 1 Cytuj
michalr75 Napisano 31 Października 2024 Napisano 31 Października 2024 W dniu 6.10.2024 o 13:45, Dokumosa napisał: Jeśli możesz to przywróć stan pierwotny żeby gwarant nie miał argumentów po swojej stronie. Gwarancja w 99% przypadków jest na rower jako całość więc modyfikacja na własną rękę zawsze będzie podstawą do wyłączeń. To jest jakieś chore podejście. W rowerze można na przestrzeni lat wymienić wszystko prócz ramy. Jeśli rama ma dożywotnią gwarancję to nie powinno mieć znaczenia w jakim stopniu rower został zmodyfikowany. Bo niby co, jak np zużyje się napęd i wsadzę lepszy to jest to podstawa do odmowy wykonania gwarancji? Nonsens. Cytuj
zekker Napisano 31 Października 2024 Napisano 31 Października 2024 Dożywotnia gwarancja nie jest dożywotnia. Doczytaj warunki, żeby nie było zdziwienia, że za kilka lat przestanie obowiązywać, bo model wycofali z rynku. Dodatkowo, gwarancja to dobrowolne świadczenie producenta, może ustalić warunki jakie chce, byle nie łamały prawa. 1 Cytuj
michalr75 Napisano 31 Października 2024 Napisano 31 Października 2024 @zekker Miałem przejazdy z jedną z firm produkujących rowery, gdy pękła jedna ich rama a druga skorodowała na powłoce lakierniczej. W obu przypadkach gwarancja nic nie wspominała o wycofaniu danego modelu z rynku - w takiej sytuacji jeśli roszczenie zostanie uznane, dostajesz kolejna generację ramy tego samego modelu (rzadko kiedy model w ogóle wypada z rynku). To tak jak z elektroniką - jak zgłosisz roszczenie gwarancyjne dla modelu który już nie jest produkowany, zwykle dostajesz kolejna generację, jeśli gwarancja zostanie uznana (Garmin, Samsung, Jabra). Cytuj
Dokumosa Napisano 31 Października 2024 Napisano 31 Października 2024 3 godziny temu, zekker napisał: Dożywotnia gwarancja nie jest dożywotnia. Doczytaj warunki, żeby nie było zdziwienia, że za kilka lat przestanie obowiązywać, bo model wycofali z rynku. Dodatkowo, gwarancja to dobrowolne świadczenie producenta, może ustalić warunki jakie chce, byle nie łamały prawa. No i zwykle najczęstszym wyłączeniem odpowiedzialności producenta jest użytkowanie niezgodnych lub niedopuszczonych przez producenta innych elementów jak sztyca, suport, stery itp. A jeśli rama była sprzedana razem z resztą roweru to zapewne jest zapis o nieautoryzowanych przez producenta modyfikacjach (wymiana każdego istotnego elementu roweru). 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.