kapsel7 Napisano 4 Października 2024 Napisano 4 Października 2024 Witam, przymierzam się do kupna pierwszego ebika i wpadły mi w oko te dwa rowery: https://electofun.pl/rowery-elektryczne/3936-13610-rower-elektryczny-whistle-b-rush-a51x-lt12.html#/61-rozmiar_ramy-m/225-kolor-pomaranczowy https://electofun.pl/pozostale/5337-rower-elektryczny-gepida-ruga-pro-29-m12s-int.html Rower ma mi służyć głównie do dojazdów do pracy po niezbyt wymagającym terenie ale w weekendy chciałbym polatać po lesie. W internecie znalazłem niewiele informacji o tych modelach. Pytanie czy są warte swojej ceny i czy nie rozsypią się po pół roku. A może macie jakieś inne propozycje które zmieszczą się w 12k? Ważne jest dla mnie żeby bateria była zamykana na kluczyk oraz łatwa do wyjęcia ponieważ w pracy rower będzie parkowany pod wiatą również zimą. Cytuj
burz Napisano 4 Października 2024 Napisano 4 Października 2024 (edytowane) A brałeś pod uwagę ten: Rower elektryczny Kellys TYGON R10 (Panasonic) (electofun.pl) Dobry, mocny i niegłośny silnik, bardzo duży akumulator (w trybie Eco i w niewymagającym terenie pozwoli przejechać 180-190 km). Osprzęt przeciętny, ale za to napęd 1x9, który w elektryku wystarczy, dłużej pożyje niż 1x12, a przy wymianie jest tańszy. W twoim budżecie wolałbym Tygona R50, silnik i bateria takie same, osprzęt lepszy, biegi 1x10. I jeszcze jedno, z twoimi wymaganiami i terenem wykluczyłbym fulla. Edytowane 4 Października 2024 przez burz dopisek 1 Cytuj
XC100S Napisano 5 Października 2024 Napisano 5 Października 2024 Wszystkim tym rowerom coś brakuje. Wąskie obręcze kół, hamulce słabe, przerzutka słaba. Duża bateria to nie wszystko. Cytuj
nikbar1 Napisano 5 Października 2024 Napisano 5 Października 2024 9 godzin temu, kapsel7 napisał: Ważne jest dla mnie żeby bateria była zamykana na kluczyk oraz łatwa do wyjęcia ponieważ w pracy rower będzie parkowany pod wiatą również zimą. To szukaj jakiegoś z bidonem . Cytuj
RabbitHood Napisano 5 Października 2024 Napisano 5 Października 2024 Nie, wszystkie elektryki nie są warte swojej ceny. Płacisz za modę. 2 1 Cytuj
XC100S Napisano 5 Października 2024 Napisano 5 Października 2024 To jest np moja propozycja, oczywiście wybór poprzez pryzmat możliwej kwoty na rower https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-hybrid-9.0-625-1 1 Cytuj
2marekm Napisano 5 Października 2024 Napisano 5 Października 2024 Bez błotników to lipa. Jak będziesz jechał do pracy i złapie Cię deszcz, to będziesz mokry jak przysłowiowa mysz Cytuj
kapsel7 Napisano 5 Października 2024 Autor Napisano 5 Października 2024 2 godziny temu, XC100S napisał: To jest np moja propozycja, oczywiście wybór poprzez pryzmat możliwej kwoty na rower https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-hybrid-9.0-625-1 Niestety ale jestem ograniczony do sklepów w Polsce bo chce kupić na raty. @2marekm Błotniki jakieś dokupię więc brak w zestawie nie jest problemem. Cytuj
burz Napisano 5 Października 2024 Napisano 5 Października 2024 Nie kupiłbym elektryka do całorocznego tyrania z napędem x12. 2 Cytuj
kapsel7 Napisano 5 Października 2024 Autor Napisano 5 Października 2024 @burz Patrze właśnie na Kellysa R50 którego zasugerowałeś i muszę powiedzieć że można go za rozsądne pieniądze kupić. Wcześniej rozważałem r10 ale sporo narzekania na niego znalazłem w opiniach. A tak z ciekawości czemu odradzasz fulla? Nie miałem okazji jeżdzić na fullu dlatego pytam. Na hardtailu z silnikiem Boscha trochę pojeżdziłem w alpach w okolicach jeziora Garda i sprzęcior mnie kupił 😁 1 Cytuj
burz Napisano 5 Października 2024 Napisano 5 Października 2024 Bo napisałeś, że chcesz dojeżdżać do pracy, a w niedzielę po lesie. W niezbyt wymagającym terenie. To po co full? Tylko generuje koszty serwisu. Nie wiem ile masz wzrostu, ale seria Tygon nie ma rozmiaru S (to w razie, jakbyś miał w okolicach 170-172 cm), dla mnie był jeden z powodów, by brać Tayena. 1 Cytuj
WojtasTaba Napisano 5 Października 2024 Napisano 5 Października 2024 (edytowane) @burz Z tym że tak czy siak jest już jest drogo. Tysiąc czy dwa w jedną czy drugą to już nie jest taka różnica przy tych kosztach. A na fulla w elektryku trzeba patrzeć trochę inaczej niż w analogu. W analogach hardtaile są bardzo istotne przez mniejsze straty energii, zwłaszcza w terenie gdzie tylny amor nie jest tak potrzebny. W elektrykach to już nie ma znaczenia, a jeśli tak to lepiej mieć z tyłu amor niż nie mieć, nawet przejeżdzając przez krawężnik. Takie zdanie me. A no i w elektryku jakoś jeszcze bardziej widzę napędy 1X niż w analogach. A lubię 1x w analogach. Edytowane 5 Października 2024 przez WojtasTaba Cytuj
burz Napisano 5 Października 2024 Napisano 5 Października 2024 Elektryk z silnikiem centralnym chyba wymusza napęd 1x... Cytuj
WojtasTaba Napisano 5 Października 2024 Napisano 5 Października 2024 Z midem tak, z silnikiem w tylnym kole nie. Cytuj
tobo Napisano 10 Października 2024 Napisano 10 Października 2024 W dniu 5.10.2024 o 12:48, burz napisał: Elektryk z silnikiem centralnym chyba wymusza napęd 1x... Nie. Yamaha oferuje w szosowych giantach 2x11. W dniu 5.10.2024 o 12:22, burz napisał: Bo napisałeś, że chcesz dojeżdżać do pracy, a w niedzielę po lesie. W niezbyt wymagającym terenie. To po co full? Tylko generuje koszty serwisu. Nie wiem ile masz wzrostu, ale seria Tygon nie ma rozmiaru S (to w razie, jakbyś miał w okolicach 170-172 cm), dla mnie był jeden z powodów, by brać Tayena. Po co full. Jeżdżę elektrycznym fullem praktycznie wyłącznie po asfalcie. Mam też innego E , hardtaila. Komfort jazdy w typowych drogowych nawet warunkach (krawężniki, dziury w asfalcie i inne) powoduje że hardtailem jeżdżę wyłącznie na długich dystansach bo do fulla nie mogę wsadzić większej baterii. Gdybym mógł to hardtaila bym się pozbył. Koszty (powiedzmy roczne) - smar i olej do komory powietrznej dampera 10-20pln - zestaw łożysk 200 - koszt jednorazowy prasy do łożysk 300. Serwis dampera jak powyżej nie wymaga żadnych praktycznie narzędzi poza kluczem imbusowym i żadnej zaawansowanej wiedzy. Wygenerowany regularny koszt dodatkowy do hardtaila to 220 pln. Autor chce do tego w lekki teren. Koszty w zestawieniu z dodaną wartością jakości jazdy - żadne. Przy elektryku bujanie zawieszenia - pomijalne. 2 Cytuj
MacqNDW Napisano 17 Października 2024 Napisano 17 Października 2024 @kapsel7 podzielisz się co wybrałeś? Sam zastanawiam się nad Gepidą, ale faktycznie niewiele o niej można znaleźć.. Cytuj
kapsel7 Napisano 18 Października 2024 Autor Napisano 18 Października 2024 @MacqNDW Zakup przełożyłem na za 3 tygodnie ze względu na urlop ale zdecydowałem się na Kellysa r50 chyba że będzie w zbliżonej cenie R90. Chyba wolałbym coś na Boschu ale na ten moment ciężko coś znależć w tych widełkach cenowych. Cytuj
MacqNDW Napisano 21 Października 2024 Napisano 21 Października 2024 Jasne W takim razie chętnie przeczytam na czym stanęło bo pewnie w listopadzie też będę się na coś decydował. U mnie tak samo Bosch na prowadzeniu, ale poza Gepidą i jakimiś Ghostami niewiele ciekawego można znaleźć.. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.