Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Poszukując roweru na zimę natknąłem się na bardzo małą niszę rowerów. Mianowicie sztywne rowery mtb ale nie dirtówki. Zainteresował mnie temat i zacząłem go drążyć.

Moje założenia: rower o sztywniej ramie i widelcu, pod koła 29" pod opony 2,3"+, obowiazkowo mocowanie pod tarczę. Najchetniej CROMO, ewentualnie aluminium. (Tytan i carbon raczej jako ciekawostki)

Ja natrafiłem bądź został mi polecony:

Cromo:

- Marin Muirwoods Advent

- Breezer Thunder

Carbon

- Canyon Dude CF 8 (choć to już trochę fatbike)

 

Znacie jeszcze coś w tej klasie? Zwłaszcza w nizszychr przedziałach cenowych? (Mogą być również framesety)

 

Napisano

Mam teraz Marina DSX 1 z oponą 2.1 - las, szuter, nawet ścieżka w korzeniami - luzik. Także strome zjazdy (jeśli nie wyboiste). Miękka opona, luźne rączki, pupa w górze. Ale w górach? Słabo to widzę - już czuję ból w rękach przy zjazdach z wszelkich progów i strach przy atakowaniu przeszkód karbonowym widelcem. Dodam, że jeździłem (ćwierć wieku temu) prawdziwe górskie wycieczki na sztywnych rowerach (i oponach 1,95 dmuchanych 3,5 bara) - nie chcę do tego wrócić.

Napisano
3 godziny temu, Byderobo napisał:

No ale z tego co widzę to stalowe sztywniaki mtb to jednak obecnie niezła rzadkość :)

Stalowy temat na grube setki stron traktuje głównie o takich, kopalnia wiedzy, zachęcam :) 

Napisano (edytowane)
12 godzin temu, Byderobo napisał:

No ale z tego co widzę to stalowe sztywniaki mtb to jednak obecnie niezła rzadkość

W Polsce raczej tak. Ale w Stanach, Australii, Kanadzie it'd. to wcale niemała nisza. Choć to głównie raczej mniej ekstremalne odmiany  MTB.

Ram jest multum, wiele bezproblemowo można kupić w sklepach internetowych w UE. Tu kopalnia wiedzy, inspiracji, często fascynujących:

https://bikepacking.com/

Edytowane przez Miro1970
Napisano

Myślę o takimi rowerze jako możliwie bezobsługowej i niezawodnej opcji na zimowe solone drogi, błota i śniegi. Z tego powodu trasy nie będą pod względem korzeni, kamieni i innych przeszkód na poziomie tych letnich. Jasne, że na dropy, chopy i inne urozmaicenia taki sprzęt się niespecjalnie nada ;) Za to zabijanie roweru amortyzowanego i/lub karbonowego solą, błotem, niskimi temperaturami jak i lżejszymi glebami (o które na śliskim łatwiej) to też moim zdaniem nie najlepszy pomysł. Dla tego mając w pamięci lata na sztywniakach pomyślałem, że szywna stal mogła by tu się nieźle odnaleźć.

Napisano

A w czym na zimę alu w takim rowerze byłoby gorsze od stali? Alu lżejsze i bardziej odporne na sól i wilgoć. Jak kupisz ramę stalową na zimę, to powinna być ona dobrze, trwałe pomalowana i od środka w pełni zabezpieczona przed czynnikami zewnętrznymi - niektóre marki to określają jako E.D.

Napisano

Jeśli rower podstawowy  nie jest fullem  to można tylko zmienić widelec na sztywny,  może plus inne opony, zgodnie z potrzebami ... im mniej rowerów w stajni tym lepiej.   ( mówię z własnej perspektywy)  

  • +1 pomógł 1
Napisano

@Miro1970Z rowerami na ramie aluminiowej jest jeden dość znaczny problem, nie znalazłem sztywnych rowerów na ramie aluminiowej z aluminiowym bądź stalowym widelcem pod tarczówki, które mieszczą opony o szerokości 2.3"+ i najlepiej pod koła 29". Za to zakup samego widelca do takiej ramy przebija kosztowo cały używany rower na stali. Karbonowego widelca nie chcę (za duże ryzyko, że go uszkodzę przy jakiejś glebie). 

@itr Rower mtb jest fullem ;)

 

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Singular Swift, Mafia, Kona Unit, Surly Karate Monkey*, Surly Krampus*, Brother Big Bro, On-One Bootzipper, On-One Whippet, Sonder Frontier...

* wersje ze sztywnym oraz amorem - inny kolor

Cytat

Za to zakup samego widelca do takiej ramy przebija kosztowo cały używany rower na stali

Oczywiście, są używane stalowe rowery za 50zzł a więc masz rację.  Jeśli jednak budżet pozwala na nieco szaleństwa to za ~pięć stówek masz nówkę Cr-Mo z dalekaZa trzysta wideł pod niestandardową oś (można piastę boost zaadaptować), pod 27+ a więc 29x2,35" powinno wleźć.

  • +1 pomógł 1
Napisano
W dniu 9.10.2024 o 15:36, kazafaza napisał:

Singular Swift, Mafia, Kona Unit, Surly Karate Monkey*, Surly Krampus*, Brother Big Bro, On-One Bootzipper, On-One Whippet, Sonder Frontier...

* wersje ze sztywnym oraz amorem - inny kolor

Oczywiście, są używane stalowe rowery za 50zzł a więc masz rację.  Jeśli jednak budżet pozwala na nieco szaleństwa to za ~pięć stówek masz nówkę Cr-Mo z dalekaZa trzysta wideł pod niestandardową oś (można piastę boost zaadaptować), pod 27+ a więc 29x2,35" powinno wleźć.

Wow! Wybór jest niezły. Czuję się teraz jak przedszkolak pod wzgledem umiejętności szukania rzeczy w necie ;)

Jeździsz może sam na tego typu sprzęcie?

  • Haha 1
Napisano

Tak, śmigam na sztywnym MyTyBy już od kilku lat / rowerów, znudziło mi się bujanie na froncie a nawet przerzutki.  Mieszkam jednak w zach.-pom'ie a więc nie potrzebuję nie wiadomo jakiego skoku ani przełożeń, od KOMa wolę sroma 🤭

 

IMG-0896.jpg

  • +1 pomógł 7
  • Haha 1
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Bożż, aż się łezka w oku kręci na wspomnienie sztywnej dwudziestkidziewiątki. Niżej moja zjawa sprzed 12. lat. Jak Koleżeństwo wspomniało, można usztywnić prawie każdą ramę i jeśli kto nie cierpi na osteoporozę, jest to świetny patent w teren, z wykluczeniem wszelakich "gór skalistych".

BansheeParadoxjesieni2012.thumb.JPG.59eeca75d3b3b4552a84f7f0efa639e1.JPG

 

  • +1 pomógł 3
Napisano

Teraz jeszcze będzie sztywny MTB, seryjny produkt od popularnej marki, nazwany... gravelem. Kiedy pierwszy raz go widziałem, to sądziłem że to raczej przyciągacz klików w internecie, tymczasem podali specyfikacje produkcyjne:
https://www.scott-sports.com/pl/pl/products/bike-bikes-gravel-scale-gravel

W dniu 11.10.2024 o 19:15, kazafaza napisał:

Mieszkam jednak w zach.-pom'ie a więc nie potrzebuję nie wiadomo jakiego skoku ani przełożeń, od KOMa wolę sroma 🤭


Miłość do sroma większa od KOMa to moja ulubiona wymówka by odpuścić trening 😄
 

  • Haha 1
Napisano (edytowane)
26 minut temu, KSikorski napisał:

Teraz jeszcze będzie sztywny MTB, seryjny produkt od popularnej marki, nazwany... gravelem. Kiedy pierwszy raz go widziałem, to sądziłem że to raczej przyciągacz klików w internecie, tymczasem podali specyfikacje produkcyjne:
https://www.scott-sports.com/pl/pl/products/bike-bikes-gravel-scale-gravel


 

i takiego gravela mógłbym mieć ;) Geometria XC ;) Jak ktoś ma Scale'a to sobie może wsadzić sztywny wideł, cieńsze opony i będzie miał ten sam efekt ;) Albo mając amor zablokować go na stałe jadąc na szutry + cieńsze opony.

Edytowane przez michalr75
  • 3 miesiące temu...
Napisano

Tak spojrzałem na temat niechcący ponieważ ja ostatnio też czegoś szukałem takiego nie do zajechania i prostego po całości. Miałem treka dual sporta 1 przerobionego na sztywny widelec i na ramie w sumie na dożywotniej gwarancji. Ale chciałem sobie jednak zrobić prawdziwą wypadówkę.
Przeglądałem kony, surly i riverside touringi. Problem w moim treku ogólnie był taki że z błotnikiem nie byłem w stanie wstawić żadnej opony powyżej 1,75``. Bez błotnika było ok wchodziły opony mtb 2,0 i schwablle 2,1 ( mają zaniżone moim zdaniem wymiary). No ale ja jestem starszy pan, nie szukałem wyścigówki tylko woła którego można zapakować i będę mógł jechać sobie przez leśne ścieżki i zapiaszczone drogi bez stawania w miejscu. Niestety trek na oponach 1,75 - smart sam plus stawał mi jak było piaszczyste podłoże. Prawda jest taka że dopiero w naszej strefie trzeba mieć oponę przynajmniej 2,1 cala żeby jakoś jechać. Nie mówię tu o piasku afryki po prostu leśne scieżki z obciążeniem w suche lato. W zeszłym roku pojechałem do mnie na działkę którą mam w lesie i powiedziałem sobie dość. 

Podszedłem do tego tak: nie kupię  sobie jakiegoś Velotraum Findera na pinionie bo nie mam na to kasy ale kupię tamę co przyjmie minimum 2,3``. I padło na muirwoodsa. 
Kupiłem i walczę 2 miesiąc wiec napiszę ci moje pro i const tego roweru na dzień dzisiejszy dla mnie.

  • rama fajna sztywna, przyjmie moim zdaniem opony 2,4`` nawet jak chcesz
  • dla mnie geometria była trochę za bardzo wyciągnięta, ale ja nie jestem wyścigowiec. I tak kierownicę mam powyżej siodła.
  • kupując miurwoodsa musisz pomyśleć o wielkości ramy, mam mały tylni trójkąt, przez to ciężko upakować coś w nim
  • ostatecznie na ramie S upakowałem błotniki i bagażnik. Wielu osobą nie udało się tego dobrać z tego co czytam po siedzi. Jest mało miejsca na odstep od koło do rury pod siodłowej ale temat do ogarnięcia. U mnie ostatecznie jest błotnik plus bagażnik.
  • jakby co kłódka z łańcuchem już nie wejdzie,
  • przedni bagażnik - tu zaleta zamontujesz tubusa, chociaż z małym skosem
  • nie ma na ramie uchwytów na bidony od dołu, space jest ale trzeba sobie samemu to dorobić.
  • koła - tu jest żle - kupując ten rower musisz od razu zakładać ze muszisz sobie do niego zrobić koła. Piasty marina padają bardzo szybko.

Z perspektywy czasu , 2 miesięcy. Nie żałuję zakupu ramy, napęd też jest dla mnie całkiem spoko adventX 1x10, pojeżdzę trochę i zapewne zmienię na coś innego. Jamulce hydrauliczne tekktro, wywaliłem je od razu, zmieniłem kierownice i sztycę. 
Ale czy to rower MTB - raczej nie to trekking na szerokich oponach :)

  • +1 pomógł 1
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Ja niestety nie znalazłem ostatecznie odpowiedniej kombinacji jakości i ceny wśród sztywniaków i zdecydowałem się na półsztywnego Cuba. Jak kiedyś umrze amortyzator to zobaczymy co go zastąpi ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...