WojtasTaba Napisano 29 Września Udostępnij Napisano 29 Września Cześć 🖐️ Składam sobie gruza na pumptracka i nie rozumiem jednej rzeczy. Ma być tanio więc korzystam z tego co mam (rama dirtowa 26"), a wiadomo że sztywny widelec to dużo tańsza opcja niż jakiś DJ. Ale jak mówię, że rozglądam się za sztywnym widelcem to ludzie za głowe się łapią. Że to głupie i wystarczy spojrzeć na czym inni jeżdzą. Jak odpowiadam, że patrzę i widzę na przemian dirtówy z amorami i BMXy na sztywnych widelcach to na ich twarzach pojawia się błąd matrixa. Z racji, że nikt realnie nie jest w stanie mi wytłumaczyć czy i dlaczego musi być amor jak są 26" koła to ja to tłumaczę tak, że to takie błędne rozumowanie. Wszystkie 26" na pompach to dirtówy - nie pumptrackowe rowery. Problem tej kwestii pogłębia się, kiedy przeglądam profesjonalne sprzęty. Widzę super pro bmx na sztywnych i 26 calowce na amorach, a na tym poziomie już ludzie raczej więdzą co mają i po co. Pumptrack pumtrackowi nie równy? No nie bo widzę nawet rundy na tych samych torach raz bmxami, raz hardtailami. Pomóżcie mi się w tym połapać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 29 Września Udostępnij Napisano 29 Września (edytowane) Sam jeżdżę na amorze, ale... Amor być nie musi, a ci którzy twierdzą, że amor do takiego roweru jest lepszy, albo nie mają porównania, albo nie chcieli pozbawiać roweru uniwersalności. Wystarczy spojrzeć jak wyglądają rowery zawodników 4x. Są to totalne sztywniaki, w dodatku na małych kołach, bo mają służyć tylko do wygrywania. Jeżeli chcesz być mistrzem świata, to na treningi kup fulla z marketu, a na zawody profesjonalnego sztywniaka. Jeżdżę na stalowej dirtówce ze sprężynowym RS Argyle (11,7 kg) i na wideł bym nie zamienił pomimo tego, że waga spadłaby o 1 kg. Ale próbowałem się na tym ścigać i pomijając kwestię umiejętności to od czołówki odstaję sporo. Edytowane 29 Września przez Maciek.B 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRMOCAAD Napisano 29 Września Udostępnij Napisano 29 Września A dopowiem się, jak tylko na pump tracka to sztywniak będzie ok, ale musisz pamiętać aby brać taki na koło 29cali, bo jak weźmiesz na 26 to się zmieni mocno geometria i będzie tak dziwnie nisko, amorki w dirtach są aby choć troszkę tłumiły rąbnięcie przy lądowaniu i oszczędzały ramę. Kiedyś dirty były na sztywniakach a teraz widzę nawet i na fulu, wszystko żeby było bardziej komfortowo i tyle. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtasTaba Napisano 29 Września Autor Udostępnij Napisano 29 Września (edytowane) Poruszyłeś inny ważny temat, ale już nie chciałem zagracać postu. Biorę pod uwagę sztywny widelec z 29", żeby długość widelca była bliższa dedykowanemu dla ramy. Z drugiej jednak strony główka ramy np. z punktu widzenia wytrzymałości raczej jest robiona z myślą o najmocniejszym wciśnieciu amortyzatora (chyba). Nie zmierzyłem jeszcze kąta główki, a brak info w necie i myślę, że to będzie miało decydujący wpływ na decyzję. A na pompach stromy kąt jest chyba właściwym kierunkiem co sprzyja ogarnięciu krótszego widelca. Jeszcze to rozkminiam. Edytowane 29 Września przez WojtasTaba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 29 Września Udostępnij Napisano 29 Września Jak założysz niski wideł 26 to kąt się zmieni, ale bez przepaści. Większym problemem będzie wysokość, co będziesz musiał kompensować kierownicą Jak założysz niski wideł 26 to kąt się zmieni, ale bez przepaści. Większym problemem będzie wysokość, co będziesz musiał kompensować kierownicą. P.S. Odpowiedniej wysokości widelec nie musi być od 29. Są widelce pod dirtówki, które mają odpowiednią długość. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtasTaba Napisano 3 Października Autor Udostępnij Napisano 3 Października @Maciek.B Cytat Jak założysz niski wideł 26 to kąt się zmieni, ale bez przepaści. Większym problemem będzie wysokość, co będziesz musiał kompensować kierownicą Akurat mi to na rękę, bo przeznaczenie tego gruza będzie miało dwie twarze. Główne to naukę na pumptrackach, ale czasem chętnie porobiłbym sobie pedal kicka z murka, więc sprawy idealnie się układają. Cytat Odpowiedniej wysokości widelec nie musi być od 29. Są widelce pod dirtówki, które mają odpowiednią długość. Tru. Co prawda nie przeglądałem jeszcze aż tak dokładnie, ale widziałem, że płaci się za fanty, w których jest napisane, że do dirtu. Myślę, że wszystko w głównej kwestii tego tematu się dowiedziałem. Pozostało zmierzyć kąt główki ramy i wysokość suportu przy jakiejś tam długości teoretycznej widelca, żeby mieć punkt odniesienia i będę szukał już docelowo pod zakup. Dzięki wszystkim 🖐️ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.