nudam Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września (edytowane) Szukam szosy, która będzie okej pod triathlon oraz treningi, w tym sezonie (który był pierwszym przy okazji) jeździłem na gravelu Specialized Diverge E5 (+ lemondki i slicki). Budżet to około 4-6k, zależy mi na hydraulice, osprzęt 105/ultegra, waga <10kg i spoko kolach Aktualnie jest wysyp w Polsce Cube Attain Gtc (rok 2021/2022), cena super bo 5.5k brutto a rower jest w karbonie, osprzet ultegra, kola dt swiss er1600, waga <9kg, hydraulika Problem jest tylko w tym, ze te rowery sa z wypozyczalni, co prawda sklepy twierdza ze oczywiscie wymieniaja to co trzeba, ale nie potrafia ocenic przebiegu oraz elementow ktore byly wymieniane podczas eksploatacji w wypozyczalniach Teraz pytanie - rower wydaje sie fajny w tej cenie ale to bylby moj pierwszy rower karbonowy a karbon raczej wypadaloby dokladnie sprawdzic. Sklepy niby twierdza ze zawsze sprawdzaja dokladnie rame oraz daja gwarancje 3/6 mies, jednak mimo to obawiam sie ze ewentualne niewykryte przeze mnie uszkodzenie beda dodatkowym kosztem w przypadku naprawy. Druga sprawa to geometria, to jest szosa endurance wiec czy bedzie mimo to okej razem z lemondkami? Myslicie ze warto wziac taki rower? Mam oczywiscie mozliwosc sprawdzenia golym okiem karbonu, jednak nie jestem pewien czy jestem na tyle doswiadczony ze wszystko wykryje Wrzucam specyfikacje Rama Cube Attain GTC Monocoque Twin Mold Technology, Road Comfort Geometry Widelec Cube Attain CUBE CSL Race Disc, Full Carbon, 1 1/8″ – 1 1/4″ Tapered, Flat Mount, 12x100mm Waga 8,8 kg Hamulce Shimano Ultegra BR-R8070 tarczowe hydrauliczne Koła DT Swiss ER 1600 Classic Korba Shimano Ultegra R8000, 50/34 Przerzutka przód Shimano Ultegra R8000 Przerzutka tył Shimano Ultegra R8000 11s Manetki Shimano Ultegra R8020 2×11 Kaseta: Shimano 105 R7000 11s Siodło Fizik / Natural Fit Nuance Sztyca FSA Gossamer / CUBE Performance Post, 27.2mm Kierownica Newman Evolution Mostek Newman Evolution Edytowane 27 Września przez nudam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września Kwestia jest taka, czy chcesz po prostu wziąć udział i ukończyć, czy zawalczyć o jakieś wyższe miejsca. Attain to jest zasadniczo rower na długie wypady, a nie ściganie. Na początek będzie łatwiej się do niego przyzwyczaić po przesiadce z gravela, ale poza wagą nie oferuje zbyt wiele zalet w porównaniu do diverge w zastosowaniu wyścigowym. Jeśli chcesz poważnie walczyć o miejsca i się ścigać, to potrzebujesz roweru z bardziej agresywną geometrią, pod warunkiem że dasz radę jechać na lemondce z plecami poziomo Jeśli chodzi o samego Attaina, jeśli kupisz go od jakiegoś w miarę solidnego handlowca jak bernard, to nie powinieneś się za bardzo martwić o uszkodzenia ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nudam Napisano 27 Września Autor Udostępnij Napisano 27 Września Dzięki za odpowiedź, jak najbardziej zależy mi na poprawianiu wyników także geometria w takim razie jest ważna 😃 Akurat ten rower właśnie chciałem kupić u bernarda, ale w takim wypadku raczej się wstrzymam, aby znaleźć coś lepszego. Przychodzą Tobie do głowy konkretne modele, które już będą bardziej agresywne w podobnej półce cenowej? I generalnie, czy jesteś w stanie w skrócie szybko opisać na co zwracać uwagę w geometrii, będę bardzo wdzięczny W okolicy znalazłem jeszcze CORRATEC CORONES EXPERT DISC (szybkierowery) ze 105 i hydrauliką, który wydaje się mieć bardziej agresywną geometrię (albo RIDLEY FENIX SLA DISC z bernarda). Tylko tutaj mamy alu i nieznane koła 🤣 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września Cytat Dzięki za odpowiedź, jak najbardziej zależy mi na poprawianiu wyników także geometria w takim razie jest ważna 😃 1. Geometria to ma przede wszystkim pasować do twojego ciała. Co z tego, że kupisz sobie np. typową wyścigówkę skoro pozycja może ci ograniczać generowanie pełnej mocy albo będziesz co chwila pozycję podnosił bo będzie niewygodnie? Najszybciej będziesz jechał na rowerze, który będzie do ciebie dopasowany. 2. O tym jaką będziesz miał pozycję na rowerze decyduje zarówno geometria ramy jak i dobór rozmiaru i twoje proporcje ciała. Na zdjęciu masz attaina którego kiedyś miałem - miałem na nim pozycję "endurance"? 3. U bernarda (i nie tylko) są też cube agree na di2, o wiele lepsza opcja pod tt bo sobie łatwo zmianę biegów na lemondce zrobisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września W Triathlonie większość trasy lub nawet całą pokonujesz na lemondce. Więc bardziej lub mniej agresywna geometria ma praktycznie wpływ tylko na to czy zastosujesz pod nią podkładki i ile. To co warto by mieć to Di2 lub AXS. Masz wtedy możliwość zmiany biegów jadąc na niej. Zwróć też uwagę czy kierownica daje możliwość bezproblemowego założenia jej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nudam Napisano 27 Września Autor Udostępnij Napisano 27 Września Dzięki wielkie, to co - czyli nie zwracać tak uwagi na geometrię skoro i tak 90% treningu robię na lemondce (te 10% to wyjazd z miasta)? A rzeczywiście jest się czego bać w przypadku ramy karbonowej od handlowca (np bernard)? Słyszałem, że te cube są po wypożyczalniach z Majorki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września Cytat czyli nie zwracać tak uwagi na geometrię skoro i tak 90% treningu robię na lemondce (te 10% to wyjazd z miasta)? Oczywiście, że zwracać. Problem w tym, że nie masz zielonego pojęcia o temacie ani nie potrafisz przekazać (albo i sam nie wiesz) jakie są twoje preferencje co do geometrii. Cytat A rzeczywiście jest się czego bać w przypadku ramy karbonowej od handlowca (np bernard)? Słyszałem, że te cube są po wypożyczalniach z Majorki Nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma. Imo ten agree to chyba najsensowniejsza oferta w tej kasie + geometria w miarę pośrednia, ni to race ni endurance więc się dopasujesz i będziesz wiedział w którą stronę pójść z kolejnym rowerem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września 47 minut temu, nudam napisał: czyli nie zwracać tak uwagi na geometrię Szukałbym pomocy nie na forum ogólnorowerowym ale u osób które głębiej siedzą w temacie, np. na specjalistycznych forach. Miałem rower TT, od kilku lat używam lemondki w gravelu, pomimo tego nie podejmuję się określić jak powinna wyglądać geometria szosy która z założenia będzie używana przez większość czasu właśnie z nią. Wiem tylko że nie da się ustawić roweru tak żeby było Ci wygodnie na niej i w standardowych chwytach. Tutaj ma wpływ nie tylko geometria ale też wielkość roweru czy siodełko (rodzaj i ustawienie). Dlatego potrzebujesz porady osoby która spędza na lemondce np. godzinę-dwie non stop a nie używa jej jako zmiany chwytu w turystyce przez chwilę. Z moich obserwacji wynika że lemondki używa naprawdę bardzo mało osób i sporej części wydaje się że wystarczy ją założyć do jakiekolwiek roweru, jakoś ustawić i będzie git. Dlatego ich porady dotyczące standardowego roweru mogą być cenne ale w przypadku adaptacji szosy do TT bezwartościowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekCH Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września 1 godzinę temu, nudam napisał: Słyszałem, że te cube są po wypożyczalniach z Majorki To są rowery z https://www.huerzeler.com/de Sam często z nimi jeżdżę, maja bardzo dużo (kilka tysięcy) rowerów na Majorce. Rowery są zawsze dobrze przygotowane i regularnie je serwisują, więc nawet na myśl by mi nie przyszło brać własną szosę. Roczne przebiegi zakładam tak pewnie jakieś 10kkm. Z tego co pamiętam, mówili mi że wymieniają co trzy lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.