seba8121 Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września Mam zamiar w zimę znów trochę namieszać w moim rowerze. Obecnie stoi na kompletnej grupie 8100. W pierwszej kolejności myślałem dać tylko nową przerzutkę GX T-type AXS plus manetka, a korbę 8100, łańcuch, kasetę zostawić od Shimano, ale doszły mnie słuchy, że T-type to już zupełnie coś nowego i nie będzie to współpracować, proszę ewentualnie wyprowadzić mnie z błędu. Korbę bym chciał zostawić bo mam tam pomiar, oraz nie bardzo lubię system DUB. Kaseta 8100 jest dużo tańsza niż nowy T-type, a także ma wymienne newralgiczne koronki, do tego mam piasty 350 z ratchetem, więc bębenek to kolejny spory koszt. Więc pomysł padł na zwykłego GX AXS z manetką i to powinno z resztą mojego sprzętu hulać ? Ewentualnie jeszcze myślę, zostawić samą korbę shimano, a kasetę wrzucić SRAM GX Eagle XG-1275 ze względu na 52 zęby. Doradźcie proszę jakie macie doświadczenia z takimi modyfikacjami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września Zwykły GX AXS działa z kasetą Shimano bez problemu, bardzo długo tak jeździłem. Do tego łańcuch XT. Choc ja osobiście znowu wróciłem do mechanicznej przerzutki wraz z zmianą roweru, obie opcje mają wady i zalety, ale mechaniczny XT jest znacznie tańszy w wymianie w razie awarii niż nawet AXS GX Ja generalnie czekam na bezprzewodową grupę Shimano. Jeszcze słowem wyjaśnienia GX AXS T-Type, ta przerzutka wymaga haka UHD od SRAM, nie każdy rower to posiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 27 Września Autor Udostępnij Napisano 27 Września Ja też zawsze prostota i mechanika, ale chciałbym spróbować tego AXsa. Jak właśnie z awaryjnością tych zwykłych GXów ? Na ile starcza bateria w MTB ? Garmin pokazuje naładowanie przerzutki ? Też czekałem na elektronikę od shimano i się nie doczekałem. HAK UHD mam, ale jeżeli faktycznie T-type nie jest kompatybilny z innymi grupami to chyba go odpuszczę, ze względu na koszty chociażby kasety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września T-Type wymaga by przerzutka, kaseta i łańcuch były homogeniczne z uwagi na "mapowanie kasety" przy zmianie biegów. Korbę można wziąć spoza systemu i dostosować akcesoryjną zębatką do łańcucha typu T. Shimano ma jakąś dziwną politykę, bo jest przecież 12 rzędowe xt Di2, ale działa tylko w połączeniu z silnikiem e-bike. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września Bateria w normalne temperatury to ładowanie raz w miesiącu, u mnie to były przeważnie 4 wypady tygodniowo po +-/40 km, przewyższenie w średniej ok. 900 m w pion. Zimą czas mi się skracał o połowę pewnie, ale jakoś specjalnie tego nie mierzyłem, po prostu lepiej mieć zapasową baterię przy sobie. Z Garminem jest pełna integracja (mam 530). Moim zdaniem sprzęgło jest bardziej miękkie niż w normalnym GX więc trzeba się liczyć z większym telepaniem łańcucha, ale też nie traktowałem tego jako poważnego problemu. T-Type normalnie pracuje z kasetami spoza grupy T-Type, oczywiście mowa o kasetach SRAM Eagle, z tego co ludzie piszą do zwykłej kasety trzeba dać podkładkę 1mm od za kasetą żeby indeksowanie działało poprawnie, ale tego nie mogę potwierdzić, bo nie mam T-Type Z ciekawostek to wyszedł OEM T-Type SX, podobno jak zwykle w SRAM cała różnica to waga i ta grupa nie będzie dostępna komercyjnie, ale może kasety nie będą tak drogie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.