spicylemon Napisano Czwartek o 19:49 Udostępnij Napisano Czwartek o 19:49 Hej, obiłem się o coś tyłem roweru ostatnio i zauważyłem, że trze tarcza. Wymieniłem ją i ciągle trze, trick z trzymaniem hamulca i dokręcaniem zrobiłem od razu (Mam hamulce hydrauliczne). I teraz kiedy mam nową tarczę, ustawiałem hamulec jak zawsze i wciąż trze to co może być nie tak? Koło jest proste, rama nie wygląda na wygiętą a hamulce też wyglądają na całe. Mogę załączyć potem zdjęcia jak ktoś chce zobaczyć. Ma ktoś jakiś pomysł co się mogło stać i co za tym może stać a przede wszystkim jak temu zaradzić? Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano Czwartek o 20:19 Udostępnij Napisano Czwartek o 20:19 Skoro nie tarło, był dzwon i trze, to jednak coś jest krzywo, tak myślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano wczoraj o 03:01 Udostępnij Napisano wczoraj o 03:01 Są plusy tarcz i są minusy. Upierdliwa regulacja to jeden z minusów, a czasami tak się przytrafi, że trzeba aż do skutku. Najpierw sprawdziłbym czy koło w hakach się nie ruszyło, potem za zacisk bym się zabierał i najpierw mu tłoczki wyrównał, a potem jego samego do tarczy i na końcu samą tarczę. Sama regulacja, powtarzana aż się uda, to tylko ustawianie tego paluchami w różnych wariantach. Prawdziwą sztuką jest nie uwalić całości brudem na nowo i wyregulować jak jeszcze jest czyste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano wczoraj o 06:28 Udostępnij Napisano wczoraj o 06:28 Ustal co trze, przecież to nie jest rocket science. Może np tłoczki się nierównomiernie wysuwały w zacisku, przez co tarcza ociera nie o same klocki a o korpus zacisku. Tam jest przecież tycia szparka i zdarza się, że trzeba rozruszać tłoczki przed ustawieniem ponownie zacisku. Aha, zanim zaczniesz wciskać tłoczki w zacisk, to umyj to miejsce, żeby syfu nie pakować w układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano wczoraj o 07:06 Udostępnij Napisano wczoraj o 07:06 Pytanie, czy trze na calym obwodzie - wtedy krzywo zacisk, lub ktorys tloczek sie nie cofa - .... bądz sam nie cofnąłeś tłoczków przed wsadzeniem nowej grubszej nieco tarczy....czy trze miejscowo...wtedy to krzywa jest tarcza.... nowa tarcza też może być krzywa. koło siedzi symetrycznie w tylnych widełkach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spicylemon Napisano wczoraj o 12:02 Autor Udostępnij Napisano wczoraj o 12:02 8 godzin temu, Brombosz napisał: Są plusy tarcz i są minusy. Upierdliwa regulacja to jeden z minusów, a czasami tak się przytrafi, że trzeba aż do skutku. Najpierw sprawdziłbym czy koło w hakach się nie ruszyło, potem za zacisk bym się zabierał i najpierw mu tłoczki wyrównał, a potem jego samego do tarczy i na końcu samą tarczę. Sama regulacja, powtarzana aż się uda, to tylko ustawianie tego paluchami w różnych wariantach. Prawdziwą sztuką jest nie uwalić całości brudem na nowo i wyregulować jak jeszcze jest czyste. 5 godzin temu, cervandes napisał: Ustal co trze, przecież to nie jest rocket science. Może np tłoczki się nierównomiernie wysuwały w zacisku, przez co tarcza ociera nie o same klocki a o korpus zacisku. Tam jest przecież tycia szparka i zdarza się, że trzeba rozruszać tłoczki przed ustawieniem ponownie zacisku. Aha, zanim zaczniesz wciskać tłoczki w zacisk, to umyj to miejsce, żeby syfu nie pakować w układ. Trze tarcza o klocki. Powciskałem tłoczki i wciąż trze, tylko najdziwniejsze jest to, że trze rytmicznie (brzmi tak jak przy krzywej tarczy), a tarcza jest prosta i jest nowa, dopiero co założona. Klocki mają równą powierzchnie. Koło jest proste i siedzi równo na widełkach. Bardzo dziwne zjawisko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spicylemon Napisano wczoraj o 12:45 Autor Udostępnij Napisano wczoraj o 12:45 5 godzin temu, player123 napisał: Pytanie, czy trze na calym obwodzie - wtedy krzywo zacisk, lub ktorys tloczek sie nie cofa - .... bądz sam nie cofnąłeś tłoczków przed wsadzeniem nowej grubszej nieco tarczy....czy trze miejscowo...wtedy to krzywa jest tarcza.... nowa tarcza też może być krzywa. koło siedzi symetrycznie w tylnych widełkach ? Właśnie problem jest taki, że trze miejscowo przy nowej, prostej tarczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciorra Napisano wczoraj o 16:47 Udostępnij Napisano wczoraj o 16:47 To, że tarcza jest nowa nie znaczy, że jest prosta. Tarcze pokrzywione prosto z pudełka to niestety dość powszechna przypadłość. Zacząłbym od próby wyprostowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 3 godziny temu Udostępnij Napisano 3 godziny temu W dniu 27.09.2024 o 14:45, spicylemon napisał: Właśnie problem jest taki, że trze miejscowo przy nowej, prostej tarczy... Jak przemyslisz sprawe....to tarcza musi byc krzywa jesli trze miejscowo....no chyba ze kolo ma wywalone łożyska 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.