Arkadiusz2344 Napisano 26 Września Udostępnij Napisano 26 Września (edytowane) Chcę nasmarować lub wymienić jeśli będzie trzeba tylną ośkę koła. Po czyszczeniu napędu rower wydaje takie skrzeczące dźwięki z okolic tylnej ośki. Z tego co się orientuje muszę zdemontować kasetę, a następnie tę ośkę. Nie wiem jak fachowo się nazywa. Czy może ktoś mi napisać jakie narzędzia będę musiał kupić, aby to zrobić? Chodzi mi o demontaż kasety i tego środka tylnego koła. Do tego ten cały element ośki. Ewentualnie może lepiej kupić całe koło, tylko pytanie jaki dokładnie model tak żeby to pasowało. Rower jest taki: https://mirapolnext.pl/rower-alpina-eco-lc10-da-28-r18-m-2020-aqua-p-18047.html Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 26 Września przez Arkadiusz2344 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 26 Września Udostępnij Napisano 26 Września Istotne jest pytanie czy z tyłu jest kaseta, czy też wolnobieg. Specyfikacja tego nie definiuje, a na zdjęciach jest wolnobieg. Naprawa/obsługa może nie przynieść trwałego efektu w przypadku części z tej kategorii cenowej, warto mieć to na uwadze. Będzie potrzebny klucz do odkręcenia wolnobiegu: https://bitul.pl/pl/p/KLUCZ-DO-WOLNOBIEGU-SIS CS012_WYPRZ/426 Klucze do konusów w rozmiarach właściwych dla Twojej piasty: https://bitul.pl/pl/searchquery/klucz+do+konusów/1/phot/5?url=klucz,do,konusów Klucz do rozkręcenia wolnobiegu: wpisać na allegro Super-B TB-8018. Do tego standardowe klucze płaskie, zmywacz uniwersalny, czyste szmary, smar do łożysk tocznych etc. Tu są całkiem dobre instrukcje: https://bikeground.pl/porady/artykul/serwis-i-konserwacja-piasty-z-lozyskami-kulkowymi/ https://bikeground.pl/porady/artykul/serwis-wolnobiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 26 Września Udostępnij Napisano 26 Września Taka drobna sugestia... Z tego drugiego linka przydatne jest tylko pierwsze zdjęcie czyli demontaż/montaż wolnobiegu. Nie ma sensu serwisować wolnobiegu. Jeździć dopóki nie zużyje się (powycierane zęby) i wymienić na nowy (da się kupić poniżej 30 zł). Serwis wolnobiegu dla kogoś kto nigdy tego nie robił może być wyzwaniem (pogubione kulki, źle włożone podkładki itp). No chyba, że wskrzeszamy jakieś Colnago czy Bianchi z połowy ubiegłego stulecia i potrzebujemy oryginalną Reginę od Campagnollo. Wtedy warto spróbować, bo NOS trochę kosztują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.