Darek8x9 Napisano 25 Września Udostępnij Napisano 25 Września Hej, Szukam roweru raczej trekkingowego, choć moja wiedza o rowerach i ich podziale na kategorię pochodzi z czasów kiedy istniały "kozy", "górale" i "kolarzówki". Rower ma służyć do poruszania się w 90% po utwardzonej nawierzchni rzadko marnej jakości, czasem drogi "polne". Mam 180cm wzrostu, niecałe 100kg masy ciała oraz 35 lat. Zależy mi na wygodnej pozycji w trakcie jazdy jakby przydarzyła się jakaś 2-3 godzinna wycieczka. Chciałbym mieć możliwość zamontowania dodatkowego siedzenia dla młodszej córki (2 lata). Kompletnie nie znam się na oprzyrządowaniu. Szukając okazji na "pepperze" trafiłem na Bergamont Horizon 3 Gent 2024 za 1800zł z wysyłką z zagranicy. Ale kompletnie nie wiem czy to dobry czy zły wybór, natomiast chciałem mieć punkt zaczepienia. Nie zależy mi na konkretnej marce. Czy mógłbym prosić o pomoc w doborze roweru pod swoje potrzeby? Pozdrawiam DS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baca350 Napisano 25 Września Udostępnij Napisano 25 Września Jeżeli nie masz pojęcia o rowerach to na początek wejdż w posiadanie jakiegoś składaka z warsztatu rowerowego w okolicy, oni zawsze maja jakieś odpady. Albo pchli targ w okolicy, Kupisz za drobne pieniądze rower testowy i do nauki grzebania przy nim, jako ze grzebanie to nieodłączna część cyklizmu. Po jakimś czasie stwierdzisz że to i owo ci nie pasuje, to na plac i dokup i zmodyfikuj. Może po roku dojrzejesz do zakupu nowego roweru, co odradzam. Jest tyle rowerów z historią że nie ma potrzeby kupowania nowego. Nie oszczędzaj na narzędziach. Hej! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 26 Września Udostępnij Napisano 26 Września Tak, najczęściej z historią bez serwisu. Autor chce kupić rower, a Ty mu sugerujesz kupno używki w niewiadomym stanie i narzędzia, żeby od razu go serwisować? Po co? Żeby wywalić kasę w błoto, przy i tak minimalnym budżecie na rower? Samochód też kupujesz żeby go naprawiać, a nie jeździć? Może jakiś Kross Trans? Ten Bergamont ma hamulce V-Brake. W życiu bym tego nie wziął. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass Napisano 28 Września Udostępnij Napisano 28 Września @baca350 - kolega chce kupić rower, a Ty mu proponujesz, żeby zamiast roweru, kupił złom rowerowy i zabrał się do jego remontu??? Bez komentarza.... @Darek8x9 - nie trzeba "znać się" na rowreach, żeby nimi jeździć. Trekking będzie stosunkowo ciężki ale też wyposażony w stopkę, błotniki, sztycę amortyzowaną, regulowany mostek (możesz wymienić), często prądnica w przedniej osi (nie chciałbym tego). Pozycja na nim będzie bardziej wyprostowana. Za 3k zł można kupić całkiem rozsądny rower. Jeśli na serio zamierzasz wozić dziecko w foteliku kup "damkę", no chyba, że tańczysz w teatrze Balszoj i zrobienie szpagatu to dla Ciebie nie problem. Mając fotelik "na bagażniku" i męską ramę będziesz przekładał nogę nad ramą i wówczas wytarczy mały ruch roweru do przodu i kopniesz dziecko. Przy pochylaniu roweru "na siebie" i przekładaniu nogi przez ramę, dziecko może Ci się przechylić w Twoją stronę. I wówczas wywrócicie się oboje. Wiem jak to boli - dzisiaj do wożenia dziecka kupiłbym BEZWZGLĘDNIE damkę. No chyba, że fotelikiem obciążysz rower żony... Zobacz takie: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-trekkingowy-kross-trans-5-0-bg-cues-pd42134/ - męski, hamulce tarczowe Shimano BR-MT200 (do Twojego jeżdżenia będą super), napęd nowszej generacji, czyli Shimano Cues 2x9 - czyli bardzo rozsądnie. Damka jest tutaj: https://sprint-rowery.pl/rower-trekkingowy-damski-kross-trans-5-0-28-2024#additional ale nie widzę rozmiaru L - musisz poszukać ew. przymierzyć bo może być za mała (a większych nie ma). Unibike https://unibike.pl/voyagergts.html - hamulce tarczowe Shimano BR-MT200, Shimano Cues 2x9, w sklepach dostaniesz poniżej 3k zł. Generalnie trekkingi będą ciężkie ale pod fotelik sprawdzą się bardzo dobrze. Jeśli nie będziesz jeździł na wielogodzinne wyprawy to brak prądnicy w piaście uważam za zaletę. Pomyśl i poczytaj o rowerach crossowych - może taki rower mógłbyś kupić? Pozycja trochę bardziej pochylona ale są znacznie lżejsze. Z drugiej strony w tej cenie dostaniesz crossa o wadze 14 kg i jak dołożysz osprzęt to zrobi się 16kg. Przeważnie crossy to "golasy", ale sprzedawca bez problemu domontuje Ci, co będziesz chciał, np. stopkę, bagażnik, błotniki... Tutaj skrzyżowanie crossa z trekkingiem: https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-700/_/R-p-341646, lekki, fajny napęd 1x10, hamulce tarczowe, BARDZO fajna cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.