bobek00 Napisano 25 Września 2024 Napisano 25 Września 2024 Witam, czy ma ktoś jakąś poradę jak mogę odkręcić mechanizm korbowy?. Na początku próbowałem to wybić młotkiem ale doszedłem do wniosku że prędzej uszkodzę tarcze kół zębatych niż odkręcę ten mechanizm, więc kupiłem ściągacz do korb. zalałem korbę wd-40 i nasmarowałem aby na następny dzień to gładko zeszło. Na następny dzień chciałem odkręcić ale nie szło. tak mocno jest zapieczona korba że ściągacz zerwał gwint w korbie i nie mam pojęcia co w takiej sytuacji mam zrobić. Dodam że po zerwaniu gwintu ściągaczem próbowałem uderzać dwoma młotkami od tylniej strony korby ale też nic. Proszę o pomoc bo naprawdę nie mam pojęcia co dalej mogę zrobić.! Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 25 Września 2024 Napisano 25 Września 2024 A może byś pokazał korbę? Strzelam że to kwadrat, ale może Octalink i źle się za to zabrałeś. Podejrzewam że skończy się na cięciu suportu lub próbie ze ściągaczem do łożysk. 1 Cytuj
marvelo Napisano 25 Września 2024 Napisano 25 Września 2024 (edytowane) Nie zdarzyło mi się nigdy, aby poprawnie wkręcony ściągacz zerwał gwint w korbie nawet w przypadku mocno zapieczonych korb. Ludzie zwykle albo od początku krzywo wkręcają ściągacz, albo za płytko. Tu lepiej dziesięć razy sprawdzić, czy wchodzi równo i bez oporu, a potem wkręcić do samego końca, kluczem, a nie palcami. Oczywiście najpierw warto prysnąć na oś i gniazdo w korbie penetrantem. Ważna jest też jakość ściągacza, zwłaszcza precyzja gwintu i centryczność śruby, czy dobrze opiera się na osi podczas ściągania (miałem kiedyś taki wyraźnie krzywy). No i nową korbę osadzamy na smarze, dokręcając bardzo mocno. Edytowane 25 Września 2024 przez marvelo 1 Cytuj
Kadirax Napisano 25 Września 2024 Napisano 25 Września 2024 Jeżeli, to jest korba na kwadrat, to masz w sumie kilka opcji.: 1. Najmniej inwazyjna, oraz najdroża to kupić ściągacz na kwadrat, z gwintem stożkowym, coś takiego https://allegro.pl/oferta/sciagacz-do-korb-unior-unr-1662-4-stozkowy-13718368636, . Ten ściągacz tylko trzeba ładnie wkręcić, oraz bardzo mocno. Jest tak zrobiony, że wgryza się w uszkodzony gwint, i wtedy bez problemu powinno zejść. 2. Druga opcja, przecinak młotek i mocne uderzanie, w korbę. 3. Trzecia opcja, szlifierka kontowa i tniemy przy suporcie, no ale w tedy całość do wymiany, suport i korba. 4. Kupić ściągacz 3 ramienny , i próbować ściągnąć. Chociaż, duża szansa jak dziadostwo zapieczone, że prędzej blaty, zaczną się wyginać, a niżeli to zejdzie. Ale najlepiej to ten ściągacz stożkowy kupić. 2 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.