Skocz do zawartości

[Opony] Opona tylna do MTB 26'.


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. 

 

Szybkie pytanie: chce wymienić przed jesienią tylną oponę w MTB 26'. Obecnie z przodu założone jest nowe Schwalbe Racing Ralph 26 x 2.25,  oraz z tyłu także (starszy model). 

 

Zamówiłem Smart Sam Plus 26 x 2,25; (naczytałem się że ma niższe opory toczenia na asfalcie), lecz przeraża mnie jej waga (980g).

 

Co byście mi polecili? Zależy mi na odporności, przyczepności, mniejszych oporach na asfalcie, no i oczywiście taniości (125 zł).😁  A może zostać przy Racingu Ralph?

 

Trasa to 30 % ~ 40% asfalt /60~ 70 % szuter, leśne ścieżki, teren. 

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez irokez941
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Race king- mniejsze opory na asfalcie

Cross King- lepsza przyczepność nieco gorsza na asfalcie ale moim zdaniem i tak niezła

Specialized fast track- fajna na asfalcie i niezła w terenie swego czasu katowałem taką nawet w górach.

Maxis Icon wielu chwali,że szybka, ja sie z nią nie polubiłem.

Mezcal podobno też dobra ale to z opini sam nie jeździłem.

Nie wiem czy wszystkie wystepuja na koła 26 cali i w jakich szerokosciach.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej 26 mam Crosskingi 2.2, polecam na asfalt i łatwy teren, w górach też zresztą dają radę. Problem z Continentalem jest jedynie taki, że potrafią się często trafić "krzywe" opony, przynajmniej w wersji zwijanej. W dwóch sztukach drutówek nie zauważyłem tego problemu.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.09.2024 o 12:49, irokez941 napisał:

Na razie skończyło się na tym, że odmówiłem Smart Samy Plus i z chęcia posłucham dalszych opinii, aby spędzić sobie sen z powiek. 😁

I całe szczęście, bo wozić prawie kilogram gumy na tylnym kole to zupełny bezsens.

W zakładanym budżecie kupisz zwijaną wersją (Pure Grip) klasyka, czyli Race King (obecnie 2-ga generacja). 

Continental Race King II 26x2.2 zwijana - Biostern (abstore.pl)

Jako napędowa w zupełności wystarczająca, wręcz zadziwiająca trakcja, spora objętość (choć ja bym wolał jeszcze szersze, tak realnie z 55-57 mm, bo moje 2,2 mają realnie tylko 52 mm).

Mam pierwszą generację tych opon i zwykła zwijana 26x2.2 ważyła 560-570 g. Obecne widzę cięższe, ale mają chyba dodatkową warstwę Shield Wall (stare były bardzo cienkie na bokach). No i niestety potwierdzam, że Continentale bywają krzywe. Moje są jeszcze z Indii i mają spore bicie, obecnie chyba robią w Chinach. 

Tak czy inaczej, moim zdaniem warte uwagi. 

 

Edytowane przez marvelo
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Państwo:
 

Postanowiłem zamknąć ten temat (w sobie oczywiście), czy zrobiłem dobrze?

Nie wiem.. Przekonamy się wiosną, kiedy napiszę post "z recenzją". :D 

Moje zakupy:

Schwalbe Racing Ralph 26 x 2,25 za 93 zł (Amazon),  opona która bedzie u mnie pracować jako przednia w okresie letnim.

Schwalbe Nobby Nic 26 x 2,25 za 65 zł (Amazon), opona przednia na czas jesienno - zimowo - wiosenny.


A z tyłu niezmiennie RR, który przełożę z przedniego koła. Dziękuje za pomoc. :D
 

Edytowane przez irokez941
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...