irokez941 Napisano 24 Września Udostępnij Napisano 24 Września (edytowane) Witajcie. Szybkie pytanie: chce wymienić przed jesienią tylną oponę w MTB 26'. Obecnie z przodu założone jest nowe Schwalbe Racing Ralph 26 x 2.25, oraz z tyłu także (starszy model). Zamówiłem Smart Sam Plus 26 x 2,25; (naczytałem się że ma niższe opory toczenia na asfalcie), lecz przeraża mnie jej waga (980g). Co byście mi polecili? Zależy mi na odporności, przyczepności, mniejszych oporach na asfalcie, no i oczywiście taniości (125 zł).😁 A może zostać przy Racingu Ralph? Trasa to 30 % ~ 40% asfalt /60~ 70 % szuter, leśne ścieżki, teren. Pozdrawiam. Edytowane 24 Września przez irokez941 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 24 Września Udostępnij Napisano 24 Września Race king- mniejsze opory na asfalcie Cross King- lepsza przyczepność nieco gorsza na asfalcie ale moim zdaniem i tak niezła Specialized fast track- fajna na asfalcie i niezła w terenie swego czasu katowałem taką nawet w górach. Maxis Icon wielu chwali,że szybka, ja sie z nią nie polubiłem. Mezcal podobno też dobra ale to z opini sam nie jeździłem. Nie wiem czy wszystkie wystepuja na koła 26 cali i w jakich szerokosciach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irokez941 Napisano 24 Września Autor Udostępnij Napisano 24 Września Interesująco wygląda Specialized fast track (znalazłem wyłącznie model "Sport") , ale znów czytam opinie i niby na mokrym słabo. Jakie są Twoje odczucia @Przecietny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 24 Września Udostępnij Napisano 24 Września W swojej 26 mam Crosskingi 2.2, polecam na asfalt i łatwy teren, w górach też zresztą dają radę. Problem z Continentalem jest jedynie taki, że potrafią się często trafić "krzywe" opony, przynajmniej w wersji zwijanej. W dwóch sztukach drutówek nie zauważyłem tego problemu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irokez941 Napisano 24 Września Autor Udostępnij Napisano 24 Września @NerfMe a jak radzą sobie z błotem, wodą, czy śniegiem? 😊 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 24 Września Udostępnij Napisano 24 Września Cytat Jakie są Twoje odczucia @Przecietny? ogólnie pasowała mi ta opona ale szczerze to nie pamietam jak na mokrym się zachowywała. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 24 Września Udostępnij Napisano 24 Września 21 minut temu, irokez941 napisał: @NerfMe a jak radzą sobie z błotem, wodą, czy śniegiem? 😊 Dają radę, wiadomo uważać trzeba: https://gopro.com/v/Z0e248Ld5vazp Ja właśnie używam ich w rowerze całorocznym 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irokez941 Napisano 24 Września Autor Udostępnij Napisano 24 Września Widzę, że temat uniwersalnych opon w dobrej cenie, to bardzo kontrowersyjna kwestia. 😂 Na razie skończyło się na tym, że odmówiłem Smart Samy Plus i z chęcia posłucham dalszych opinii, aby spędzić sobie sen z powiek. 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 25 Września Udostępnij Napisano 25 Września czy na zawodach czy na treningach zawsze dobrze spisywała się schwalbe rocket ron 26x2.1. U mnie waga niecałe 500gram. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 25 Września Udostępnij Napisano 25 Września (edytowane) W dniu 24.09.2024 o 12:49, irokez941 napisał: Na razie skończyło się na tym, że odmówiłem Smart Samy Plus i z chęcia posłucham dalszych opinii, aby spędzić sobie sen z powiek. 😁 I całe szczęście, bo wozić prawie kilogram gumy na tylnym kole to zupełny bezsens. W zakładanym budżecie kupisz zwijaną wersją (Pure Grip) klasyka, czyli Race King (obecnie 2-ga generacja). Continental Race King II 26x2.2 zwijana - Biostern (abstore.pl) Jako napędowa w zupełności wystarczająca, wręcz zadziwiająca trakcja, spora objętość (choć ja bym wolał jeszcze szersze, tak realnie z 55-57 mm, bo moje 2,2 mają realnie tylko 52 mm). Mam pierwszą generację tych opon i zwykła zwijana 26x2.2 ważyła 560-570 g. Obecne widzę cięższe, ale mają chyba dodatkową warstwę Shield Wall (stare były bardzo cienkie na bokach). No i niestety potwierdzam, że Continentale bywają krzywe. Moje są jeszcze z Indii i mają spore bicie, obecnie chyba robią w Chinach. Tak czy inaczej, moim zdaniem warte uwagi. Edytowane 25 Września przez marvelo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irokez941 Napisano 26 Września Autor Udostępnij Napisano 26 Września (edytowane) Słuchajcie. A co powiedzielibyście na takie zestawy? -Przełożenie Racing Ralpha na tył, oraz kupno Nobby Nic na przód. - Dokupienie drugiego Racing Ralpha i jazda na zestawie 2 x RR. Edytowane 26 Września przez irokez941 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irokez941 Napisano 26 Września Autor Udostępnij Napisano 26 Września (edytowane) Drodzy Państwo: Postanowiłem zamknąć ten temat (w sobie oczywiście), czy zrobiłem dobrze? Nie wiem.. Przekonamy się wiosną, kiedy napiszę post "z recenzją". Moje zakupy: Schwalbe Racing Ralph 26 x 2,25 za 93 zł (Amazon), opona która bedzie u mnie pracować jako przednia w okresie letnim. Schwalbe Nobby Nic 26 x 2,25 za 65 zł (Amazon), opona przednia na czas jesienno - zimowo - wiosenny. A z tyłu niezmiennie RR, który przełożę z przedniego koła. Dziękuje za pomoc. Edytowane 26 Września przez irokez941 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.