Skocz do zawartości

[Rower] do pracy i na przejażdżki


katrin18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Chciałbym prosić o radę dotyczącą zakupu nowego roweru do pracy i na przejażdżki. Do pracy mam Ok.10 kilometrów, na jednym odcinku jest stromo pod górkę, poza tym 75% trasy to ścieżka rowerowa. Ponadto chciałbym,aby był to model do którego można zmontować koszyki- jeden z przodu, drugi z tyłu bo często także na zakupy jeżdżę na rowerze i zależy mi,by było można je przymocować, co nie zawsze jest takie oczywiste jak się okazało przy moim startym rowerze. Ma ktoś jakieś propozycje dobrego roweru spełniającego moje oczekiwania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłaś już tą trasą na jakimś rowerze ? Czy ten podjazd jest problemem czy tylko wysiłkiem ? Czy masz , miałaś jakiś rower , jaki ? Ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na rower + ew dodatki ? Twoja waga też ma znaczenie . Powiedzmy zakres do 70 kg albo ponad .

Bez tych informacji - na taki dystans typowa miejska damka już odpada . Jeśli chcesz jeździć wyprostowana to rower trekkingowy , jeśli pozycja ma być bardziej sportowa to cross + dodatkowe wyposażenie , jeśli górka wymaga wpychania roweru to można pomyśleć o rowerze z elektrycznym wspomaganiem . Zakres cenowy od 2,5tyś (?) do >10 tyś .

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeżdżę tą trasą rowerem Giant, kupiony jakieś 8 lat temu. Jeżeli chodzi o górkę to podjazd wymaga sporego wysiłku bo jest naprawdę stromy. Co do pieniędzy,które chce przeznaczyć na nowy rower to tak do 5 tysięcy plus za dodatki czyli np. montaż koszyków. Zastanawiałam się mocno nad jakimś modelem Merida, najbardziej podoba mi się  Freeway lady 9700, ale niewiem co sądzisz o tej marce? Jeżeli chodzi o moją wagę to 64 kg, elektryka nie chce kupować.

A jeszcze dodam,że obecny rower na którym jeżdżę to Giant ATX 27,5 kupiony kilka lat temu, ale niekoniecznie jestem z niego zadowolona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giant ATX który wygooglowałem jest z 2022 więc może się trochę różnić od twojego . To podstawowy rower MTB/ATB  . Słaby amortyzator , słaby napęd 3x7  bez bardzo miękkich biegów . Tzn do ogólnego użytku jest ok , w góry za słaby . Pytanie co ci w nim nie pasowało ?

Merida to dobra, uznana firma , a model o którym myślisz jest ok. Amortyzator jest sprężynowy i nie potrafię go ocenić . Napęd jest ok , ma minimalnie lżejsze przełożenie niż Giant ale wielkiej różnicy w jeździe nie będzie . Tzn mam na myśli przełożenie 1-1 , mała z przodu - największa z tyłu . Pozycja , jeśli dobrze dobierzesz rozmiar powinna być bardziej wyprostowana niż w G . Producent nie podje wagi ale przygotuj się na 16-18kg . Niestety to jest standard w trekkingach .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Giancie nie pasuje mi to,że według mnie dosyć ciężko się nim jeździ. Tzn na prostej drodze lub z górki jest ok, ale jak jest teren pod górkę nawet o niewielkim nachyleniu to według mnie jest ciężko. Zauważyłam,że rowerzyści,którzy mnie mijają jednak jadą szybciej i bez takiego wysiłku jak ja, a kondycję mam dobrą więc to raczej kwestia roweru. I teraz zastanawiam się nad tą Meridą skoro piszesz,że różnicy wielkiej w jeździe nie będzie. Ogólnie ma ktoś jakieś polecajki roweru crossowego,który by w miarę lekko i szybko jechał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko może być z następujących powodów:

-opony o dużych oporach do tego źle napompowane. 
-opory w napędzie z powodu złej konserwacji.
-inne ukryte opory wynikające z braku konserwacji lub regulacji.

Albo z powodu źle dobranego przełożenia. 
 

jak to u Ciebie wygląda? Na którym biegu podjeżdżasz tę górkę? Od tego zależy czy potrzebujesz roweru górskiego, czy bardziej nizinny (a to oznaczać może lżejszy i szybsz) starczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co to znaczy ciężko jedzie ? Przełożenie 1-1 jest za twarde i musisz cisnąć czy może masz szerokie terenowe opony i na asfalcie ogólnie trudno się toczą ?

Co do Meridy to nie zrozumiałaś mnie . Nie wiem czy uznasz jazdę na niej za lekka czy ciężką . Ja napisałem tylko że przełożenie 1-1 jest minimalnie lżejsze niż to które masz w Giancie .

Rowery trekkingowe powinny lżej jeździć bo mają nieterenowe opony . Czyli po asfalcie lżej się toczą . Z drugiej strony takie rowery są ciężkie co też ma znaczenie , zwłaszcza podczas podjazdów . Klasyczny cross będzie lżejszy ale nie będzie miał błotników , bagażnika , nóżki , lampek i co tam jeszcze . Napęd będzie podobny do trekkinga czyli bez bardzo lekkich przełożeń . Powtórzę, bez bardzo lekkich , bo lekkie są w każdym crosie i trekkingu .

Moja rada - idź do sklepu rowerowego i zrób jazdę próbną na jakimś crosie czy trekkingu . Nawet po sklepie w decathlonie . Może poczujesz różnicę ?

Jeśli chodzi o polecane na forum crossy to skorzystaj z istniejących tematów . Sporo tego jest .  Za 5 tyś możesz chyba dowolnie wybierać - Trek , Giant ( tzn damski Liv ) , Polygon , Cube , Merida ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za odpowiedź. Do sklepu rowerowego mam zamiar się wybrać, a tu wstawiłam zapytanie,żeby ogólnie zorientować się na co zwrócić uwagę. Tym bardziej,że zbytnio nie znam się na rowerach a nie mam pewności,że trafie na uczciwego sprzedawce,który dobrze mi doradzi. A odpowiadając na pytanie kolegi Wojcio to dbam zawsze o to by opony były dobrze napompowane,  ogólnie dbam o rower, w czerwcu był na serwisie i Pan mi tam wszystko sprawdził i itd więc wierzę,że jest ok. Górkę zazwyczaj podjeżdżam na 2 biegu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko że  masz 3x7 biegów . Co rozumiesz przez 2gi ? Oczywiście wiesz że na korbie masz 3 tarcze . Najlżejsze biegi są na najmniejszej czyli na 1 . Z tyłu odwrotnie najlżej jest na największe zębatce  też na 1 . Czyli najlżejsze przełożenie to 1-1 .

Jeśli chcesz mieć max lekkie przełożenia w crosie albo Trekkingu to szukaj takiego z korbą 26-36-46  ( to 26 jest ważne ) i z kasetą 11-32 , 11-34( tutaj 32 , 34 jest ważne )  .  Możesz trafić na napęd 2x10 albo 2x11 Cues . Tam są inne korby i kasety ale żeby wiedzieć jakie jest najlżejsze przełożenia wystarczy podzielić 1:1 . Np 26:32=0,81 . Im mniej tym lżej . W giancie masz prawdopodobnie 24:28=0,85 .

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało precyzyjnie napisałam, więc jeszcze raz: tą górkę podjeżdżam na przełożeniu 2- 2 bo jak próbuje na 1-2 lub 1-1 to tak jakbym w powietrzu pedałowała, jakkolwiek dziwnie to brzmi, chociaż ta górka jest naprawdę stroma i widzę,że wiele osób poprostu prowadzi rower pod nią.  Ogólnie raz jeszcze zapytam czy ta Merida 9700 to może być dobry wybór ? Czy jakie marki są jeszcze warte uwagi ewentualnie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok , czyli przełożeń ci nie brakuje .  Merida jest przyzwoitym rowerem trekkingowym . I jak większość trekkingów dość ciężkim .  Jedne części ma aż za dobre ( napęd ) inne trochę na tym cierpią ( amor ) . Nie powiem czy to jest najlepsza propozycja na rynku , nie ma takiego rozeznania ale źle nie jest . Gdyby zajrzał tu kolega @szy to pewnie coś by doradził . Zna się trekkingach .

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...