sivesgaard Napisano 21 Września Udostępnij Napisano 21 Września (edytowane) Obecnie mam crossa Unibike Viper do powolnego jeżdżenia z rodziną po lasach i jest cudownie, ale chciałbym od następnego sezonu zacząć też jeździć solo dłuższe trasy. Niestety brak u nas premium szutrów czy ubitych dróg polnych, a głównie leśne ścieżki z wieloma dziurami. Liczę że znajdę coś ciekawego jak wyjadę trochę dalej. ma to być rower na lata więc mam kilka pytań. 1. Czy warto dopłacić do tubelessa zalanego mlekiem? 2. Sztyca suntour ncx będzie dobra czy iść w karbonowa? 3. Które cechy są najważniejsze i warto do nich dopłacić a Które to zbędne bajery? 4. System spd to dobry pomysł na gravelu? Edytowane 21 Września przez sivesgaard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 21 Września Udostępnij Napisano 21 Września W tej cenie nie ma szybkich graveli...większość jest skrojona bardziej turystycznie niż sportowo, ale w porównaniu do Twojego Vipera każdy będzie bardziej "sportowy". W prompce kupisz teraz gianta revolta 1. Masz grxa 2x10, karbonowy widelec, punkty montażowe. Do szczęścia brakuje karbonowej sztycy i lepszych opon, ale w tym budżecie trudno narzekać. Wracając do pytań: 1....w giancie masz to już w standardzie. Warto mieć o ile jeździsz cały rok, jak rower idzie na pół roku do garażu to wg lepiej na dętkach. Mleko i ciśnienie zejdzie, pojawiają się wycieki po dłuższym postoju. Ale jak jeździsz często choćby ruszysz go raz na 2 tygodnie to tematu nie ma. Na mleku możesz jeździć na niższym ciśnieniu co znacząco wpływa na komfort. 2....do niektórych modeli masz sztyce dedykowane, ale warto iść w karbon bo podnosi komfort jazdy. U mnie zmiana ze sztycy aluminiowej dfuse na karbonową dfuse sporo wniosła, tyłek docenił. 3....przyzwoita rama, karbonowy widelec, w tym budżecie hydrauliczne hamulce tarczowe. Ideałem byłby napęd grx 2x10. O lepszych kołach i oponach nie ma co pisać w tym budżecie więc sobie darujemy. Jak jakiś bikepacking, sakwy to pamiętaj żeby rama i widelec miała dodatkowe punkty montażowe. Jak tego nie planujesz to wystarczą dwa mocowania na bidony. Ciekawe opcje to giant revolt 1, superior xroad (to taka szosa road+), coś od rometa... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass Napisano 29 Września Udostępnij Napisano 29 Września W dniu 21.09.2024 o 12:43, sivesgaard napisał: Sztyca suntour ncx będzie dobra czy... Niektórzy producenci ram nie dopuszczają możliwości stosowania tego rodzaju sztyc ze względu wektor obciążeń. Tłumacząc na język konsumenta: rama może Ci pęknąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
randle9000 Napisano 29 Września Udostępnij Napisano 29 Września (edytowane) Ja kupiłem Romet aspre 2, który ma karbonowy widelec, grxa, hamulce hydrualiczne i (teraz cytuje co inni piszą, bo ja tego nie czuje) lekko bardziej sportowa ramę i jestem mega zadowolony! Z tego co czytałem to pierwszy 'prawdziwy' osprzęt pod gravele to dopiero grx, bo wszystko 'ponizej' to są napędy dedykowane pod MTB. Na stronach Rometa kosztuje oko 5500zl ale można wyrwać za 4800zl, mi się udało za 4600zl. Romet też ma gwarancję najniższej ceny, warto o tym przeczytać. Jednym z powodów, ale drugorzędnym jest to ze Romet to nasza polska firma, ramy są projektowane i produkowane w PL i dają na niee gwarancję dożywotnią. Szczerze to nie wiem co więcej za gravela do 5k-6k mógłbym oczekiwać Edytowane 29 Września przez randle9000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.