Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich,

Potrzebuję rower który będzie tani w ekspoatacji w sezonie jesienno-zimowym przy dojazdach do pracy. Zamówiłem rower Winora Yucatan 10 na Cues a przysłali 12 rzędowy. https://www.greenbike.pl/rower-meski-elektryczny-winora-yucatan-12-630wh-w-100-gotowy-gratis-p-8607.html

Czy 12 rzędowe deore może być tanie i bezproblemowe w ekspoatacji zimą jeśli w miarę wcześnie będę zmieniać łańcuch? Jeźdzę na standard (180%) i rzadko zmieniam biegi. Umiem wymienić łańcuch i kasetę ale słyszałem, że napęd 12rz jest problematyczny w regulacji. Czy lepiej spróbować go zwrócić na swój koszt? Cena rowery była taka sama tj 7550 i jeszcze poza tylnią piastą która zakłóca mir domowy jest ok ;)

Edytowane przez kuba.p
  • Mod Team
Napisano
  Cytat

Czy 12 rzędowe deore może być tanie i bezproblemowe w ekspoatacji zimą

Rozwiń  

Nie. Zwłaszcza że

  Cytat

rzadko zmieniam biegi.

Rozwiń  

To się będzie sypać bardzo szybko i będzie drogie w eksploracji. Do takich zastosowań Cues powstał i jest zdecydowanie lepszy i trwalszy, najlepiej n ie więcej jak 10sp. Do tego trzeba by jednak nauczyć się te biegi ogarniać żeby przedłużyć życie napędu.

  • +1 pomógł 2
Napisano

A ja napiszę, że będzie bardzo tani, bo skoro kolega nie zmienia biegów, to będzie wymieniał tylko jedną koronkę zamiast całej kasety. I tyle. Nie wiem o którą koronkę chodzi, ale te tam małe 14, 16, 18 to po 3-4 euro są sztuka 👌

 

Ale tak, wypada nauczyć się jeździć rowerem...

  • +1 pomógł 2
Napisano

A ja mam dla Ciebie inne rozwiązanie - ogłoś że zamienisz się na napęd z kimś kto kupił 9 - 10 rzędów a chciałby 12 - to Ci jeszcze dopłaci. Tylko wtedy trzeba zamienić wszystko - manetkę, przerzutkę, łańcuch, tylne koło ( lub sam bębenek) i tarczę z przodu - to wymaga trochę roboty przy demontażu i montażu.

Napisano

Kupiłeś nowy rower, w specyfikacji stoi jak byk, 12 rzędów, jeśli uda Ci się zajechać napęd w jeden sezon to wymienisz na kolejny w cenie około 350 zł.
Nie widzę sensu jakichś podmian, wymian i kombinacji z Twojej strony, zacznij korzystać jakby jutra miało nie być🫠😉

Pozdrow'er😘

Napisano (edytowane)

Te 12 biegów jest na zwykłym bębenku czy na microspline ? 
Jak zwykły to tylko manetkę zmieni i kasetę i łańcuch. 
Jak microspline to wszystko trzeba zmienić oprócz zmieniarki. 

Trzeba nauczyć sie jeździć, zmieniać biegi i cieszyć sie z tego co się ma. 
Dbać o łańcuch i będzie wszystko działać. 
Nie przemyślany temat.  
p.s. 

chyba że można podmienić tylko bębenek w piaście 

Edytowane przez XC100S
Napisano

Przy silniku centralnym i codziennych dojazdach do pracy obawiam się że kolega może nie nadążyć ze zmianą łańcuchów.

  Cytat

rower który będzie tani w ekspoatacji w sezonie jesienno-zimowym przy dojazdach do pracy

Rozwiń  

przy tych wymaganiach to chyba jakaś piasta wielobiegowa nexus/alfine lepiej by się sprawdziła

Napisano
  W dniu 19.09.2024 o 01:45, kuba.p napisał:

Zamówiłem rower Winora Yucatan 10 na Cues a przysłali 12 rzędowy.

Rozwiń  
  W dniu 19.09.2024 o 01:45, kuba.p napisał:

Czy lepiej spróbować go zwrócić na swój koszt?

Rozwiń  

To chyba jasna sytuacja jest, skoro przysłali zły model, to wymiana na koszt sprzedawcy.

  W dniu 19.09.2024 o 07:23, Sobek82 napisał:

Kupiłeś nowy rower, w specyfikacji stoi jak byk, 12 rzędów

Rozwiń  

Przecie pisze wyraźne, że zamówił Winora Yucatan 10, a przysłali 12...

Napisano

Bo 12 rzędów swoim stylem jazdy zajedzie w try miga, a 10 Cues to wół roboczy ;)

Ja też mając do wyboru elektryka z napędem 12-rzędowym, z premedytacją wybrałem 10.  Nie dlatego, że był tańszy.

  • +1 pomógł 1
Napisano

12 w ciężkich warunkach, tylko górskich, wytrzymuje na łańcuchu slx około 1200-1600km.  Kaseta xt po trzech łańcuchach nie ma większych objawów zużycia. Tylko góry i to raczej z gatunku pionowych. Najmniejsze zębatki w zasadzie nieużywane. Raczej zestaw niezbyt drogi w eksploatacji. Najmniejszy przebieg jaki widziałem, to ok 400 km i łańcuch wyciągnięty + 10 zębatka w zasadzie pourywane zęby. Właściciel przyznał się do jazdy tylko na turbo i posiadaniu speedboxa. Reasumując, świadoma jazda kliczem do sukcesu.

Napisano
  W dniu 19.09.2024 o 08:12, Dokumosa napisał:

Koronki 14, 16 i 18 są do kupienia poniżej 10zł/szt. 10+12 w okolicy 50zł. Łańcuch 120zł (XT). Dałoby się znacznie taniej (np. 8 lub 9rz napęd byłby dużo trwalszy) ale tragedii nie ma.

Rozwiń  
To wygląda na plan. Rozumiem, że muszę zajechać CS-M6100 10-51 a następnie kupuję wielorazówkę. 
Co będzie najbardziej opłacalne SLX CS-m7100 czy XT?   Łańcuch nie lepiej częściej wymienić ale CN-M6100 za 65zł? Wystarczy, że wymienię go po 1000km?
Gdzie dokupić koronki?
Kaseta po 100km ma czyste 4 najmniejsze koronki, brudne są 18,21,24.
A jak z regulacją? Wiele czytałem o rozlegulowujących się SX. Czy przy Deore wystarczą korekty baryłką?
 
 
  Cytat

Ale tak, wypada nauczyć się jeździć rowerem...

Rozwiń  

To producenci powinni dopasowywać się do użytkowników a nie użytkownicy i ich portfele do producentów. Staram się nie jeździć siłowo ale na elektryku zauważyłem, że dużo częściej się zatrzymuje i przepuszczam ludzi, przecinając centrum Wrocławia. Nie chcę się zastanawiać czy odpowiednio zredukowałem bieg w swoim sportowych napędzie w rezultacie czego czy za miesiąc nie będę musiał kupować kasetę za 400zł. Wolę się skupić na obserwowaniu otoczenia dlatego wybrałem shimano cues które właśnie wybacza ewentualne błędy. Przeczytałem negatywne opinie dotyczących kultury pracy ale po przetestowaniu w dużym sklepie uważam, że to najlepszy napęd do takiej jazdy. W zwykłym rowerze moja siła wywierana na zębatki jest też wywierana na kolana więc łatwo jest jeździć ekonomicznie. Przy 70Nm i silniku który działa od razu nie czuje jaką siłą działam na kasetę.

xxx.jpg

Napisano
  W dniu 19.09.2024 o 10:51, burz napisał:

Bo 12 rzędów swoim stylem jazdy zajedzie w try miga, a 10 Cues to wół roboczy

Rozwiń  

Cues nie różni się niczym od 12rz.

 

  W dniu 19.09.2024 o 21:15, kuba.p napisał:

przecinając centrum Wrocławia

Rozwiń  

Rower z kasetą 10-51 jest dupiatym wyborem do elektryka na Wrocław w dowolnej kombinacji. To miasto jest tak płaskie, że z tego 10-11-12 rzędowca robi się napęd 3rzędowy. Najtańszym wyborem jest pozbycie się całego napędu, wymiana koła na klasyczny bębenek i kasetę 7/8 rzędową. Koszta eksploatacji spadną dramatycznie a nie będzie utraty funkcjonalności.

  • +1 pomógł 1
Napisano
  W dniu 19.09.2024 o 21:15, kuba.p napisał:
Kaseta po 100km ma czyste 4 najmniejsze koronki, brudne są 18,21,24.
Rozwiń  

 

No to lipa, bo tylko 18T i mniejsze są luzem, cała reszta jest monolitem.

Ja nie wiem co ja myślę. W razie planu zmiany napędu na inny, tańszy - możesz się posiłkować kalkulatorem do napędów, np: 

https://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=34&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,37,42&UF=2194&TF=82&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=34&RZ2=10,12,14,16,18,21,24,28,33,39,45,51&UF2=2328

 

Ustawiasz na jednym panelu obecny napęd, na drugim planowany jaki chcesz kupić i dowiesz się, jak się pokrywają biegi i czy jest to ekonomicznie sensowne. Bo może rozwiązaniem jest zmniejszenie zębatki z przodu - o ile się da - wtedy zaczniesz używać mniejszych koronek na kasecie dla zrekompensowania tej różnicy i wtedy wskakujesz w tryb zmiany tych tanich, małych zębatek w obecnym napędzie? Albo w drugą stronę - zębatka większa z przodu sprawi, że zaczniesz używać większych koronek z tyłu. Wtedy na znacznie dłużej napęd wystarczy, bo z tyłu siła będzie się rozkładała nie na kilka ząbków ale na wiele więcej.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Nie rozumie skąd ta panika. Parzy ten napęd czy toksyczny jest???
Trochę nie trafiony do potrzeb ale …

Nie sprzeda już bo jest jeżdżony to ile za to dostanie. 
Zostaw to jak masz a kluczem do długiego używania jest łańcuch. 
Kup dobry łańcuch, tylko Shimano i w cenie około 200 PLN w normalnym sklepie. 
Jest tyle podróbek za 100 kilka zł. 
Napęd jest niszczony przede wszystkim przez łańcuch,. 
Jeżeli fatalnie jeździsz w sensie zmiany przełożeń to conajmniej ten tysiąc kilometrów przejedziesz. 

https://amzn.eu/d/2kXExLU 

https://www.centrumrowerowe.pl/lancuch-kmc-x12-black-tech-pd20364/ 
 

KMC będzie głośniejszy 

Edytowane przez XC100S
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
  W dniu 19.09.2024 o 21:15, kuba.p napisał:
To wygląda na plan. Rozumiem, że muszę zajechać CS-M6100 10-51 a następnie kupuję wielorazówkę. 
Co będzie najbardziej opłacalne SLX CS-m7100 czy XT?   Łańcuch nie lepiej częściej wymienić ale CN-M6100 za 65zł? Wystarczy, że wymienię go po 1000km?
 
Rozwiń  

 Tutaj opłacalność łańcucha. Też to przerabiałem, staram się zawsze mieć orginalny xt ( co jest dość trudne bo fejków masa )

film z testów łańcucha xt vs slx

 

Przy okazji, mam w drugim rowerze 11 rzędów na łańcuchu KMC E11. Nie jest głośniejszy, jego praca nie różni się niczym od Shimano. Wytrzymałość w górach to ca 1400km.

Edytowane przez Lassar71
dopisek
Napisano

Jak już zacząłeś jeździć to nie masz innego wyjścia jak sprawdzić ile wytrzyma napęd w rzeczywistości. Nie przejmuj się pomiarami bo przy elektryku pokazują konieczność wymiany łańcucha po 500 km. Jeździj aż zacznie Ci przeskakiwać łańcuch przy silniejszym przyspieszaniu. Jeśli będzie to 1500 - 2500 km to radzę Ci zmienić cały napęd na 8 - 9 rzędów bo u mnie 9 rzędów wytrzymuje ok 8 tyś. ( obecnie mam trzeci więc wiem co mówię a jeżdżę całkowicie nieprawidłowo - głównie na 3 najmniejszych zębatkach z kadencją ok 60, wiem że nie jest to zgodnie z zasadami ale nie nauczyłem się inaczej przez 50 lat to już raczej się nie nauczę, w pierwszym rowerze mojej żony też napęd wytrzymał 8500 km) Porównywanie żywotności łańcucha używanego w płaskim mieście z katowanym w górach to jakby porównywać zużycie tarcz hamulcowych w samochodzie używanym do dojazdu do pracy z rajdówką. Czy Cues jest bardziej trwały to się dopiero okaże - na razie moja żona ma 6500 km , myślę że dopiero za rok będzie miała ok 11tyś. więc wtedy da się powiedzieć czy LG jest bardziej trwały niż HG.

  • +1 pomógł 2
Napisano
  W dniu 19.09.2024 o 10:51, burz napisał:

Bo 12 rzędów swoim stylem jazdy zajedzie w try miga, a 10 Cues to wół roboczy ;)

Ja też mając do wyboru elektryka z napędem 12-rzędowym, z premedytacją wybrałem 10.  Nie dlatego, że był tańszy.

Rozwiń  

Wół tak tylko taki upośledzony.

Kultura pracy bardzo niska. I nie chodzi bynajmniej o powolną zmianę biegów. Zmiana jest jak na zajechanym klasycznym napędzie. 

W bardzo wielu napędach obrót baryłką o 1/4 obrotu bardzo zmienia jakość zmiany biegów z przeciętnej na kulawą. 

Przerzutki są mizerne jakościowo. Wózkami trzeba się pobawić bo niejednokrotnie łańcuch podzwania o blachę wózka. W kilku kasetach miałem dziabnięte koronki i łańcuch cykał zahaczając o zęby. 

Cues do zimówki  - wg mnie słaby pomysł jeśli rower będzie dostawał w dupsko a brudna linka najprawdopodobniej skopie i tak skopaną zmianę biegów. 

Składałem identyczne rowery z dwóch roczników,  jeden na cues 1x10 drugi na altusie 3x9. Jakość pracy to dwa różne bieguny tego pojęcia. 

Mam nadzieję, że shimano zakończy produkcji starszych komponentów.  Albo wprowadzi poprawki do cuesa produkowanego w kolejnych latach. 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Nie jest to klasa XT, ale w elektryku Deorka daje radę i nic o wózek nie dzwoni, biegi wchodzą pewnie. Kultura pracy - jak się przerzuca pod obciążeniem, to się ma zgrzyty ;)

Edytowane przez burz

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.