Yacko Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września Szukam od dłuższego czasu i spotykam sprzeczne informacje. Temat dotyczy blokady amortyzatora z manetki. Ile faktycznie powinien się uginać amortyzator w tej wersji po zablokowaniu i bardzo mocnym wciśnięciu ? Wciskając delikatnie u mnie ugina się 2-5mm, jeśli użyje dużej siły to nawet do 20mm (chyba nie jest to efekt zadziałania floodgate). Druga kwestia to przebieg zakresu blokady. Ciąg linki 10-14 mm jest blokada, powyżej do końca (jakieś 3 mm jeszcze) następuje odblokowanie - tak ma być ? Temat dotyczy tego modelu: https://trailhead.rockshox.com/en/product/08t25635410/details Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września W mojej Rebie blokada pozwalała na ugięcie max 5mm. Po pół roku blokada straciła na wydajności, w ramach gwarancji wymieniono tłumik kompresji. Co do linki to generalnie polecam ustawić manetkę na "zablokowany", manualnie ustawić tłumik kompresji w pozycji "pełne zamknięcie" i wtedy przykręcać linkę do tłumika kompresji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września (edytowane) Przy bardzo mocnym naciśnięciu będzie uginał się bardziej - odkształca się (sprężyście) korpus tłumika kompresji. Tak, to jest ten przereklamowany floodgate, przy dużym obciążeniu korpus ugina się na tyle, że oddala się od przesłony blokującej przepływ oleju w górę. Były wersję RCT gdzie można było z zewnątrz regulować w pewnym niewielkim zakresie siłe potrzebną do ugięcia przy blokadzie. Jak dolewałeś oleju trzeba było pobawić się tłumikiem kompreji mając go w rękach. To konstrukcja prostą dosłownie jak cepy. Żadnej wyrafinowanej hydrauliki tam nie ma. Edytowane 18 Września przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 18 Września Autor Udostępnij Napisano 18 Września (edytowane) Godzinę temu, KSikorski napisał: W mojej Rebie blokada pozwalała na ugięcie max 5mm. Po pół roku blokada straciła na wydajności, w ramach gwarancji wymieniono tłumik kompresji. Co do linki to generalnie polecam ustawić manetkę na "zablokowany", manualnie ustawić tłumik kompresji w pozycji "pełne zamknięcie" i wtedy przykręcać linkę do tłumika kompresji. Masz Rebę w miarę nową, czy już kilkuletnią ? Jak naprawdę mocno naprzesz na kierownice przy zablokowanym to tylko 5mm się ugina ? Na pewno to wersja SoloAir ? Sęk w tym, że jeśli bym faktycznie ustawił tłumik w maksymalną pozycję w kierunku zamknięcia to zawór się zwalnia. Blokada działa w zakresie mniej więcej 8-14mm ciągu linki. Edytowane 18 Września przez Yacko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burchlak Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września Recon solo air ugina sie na ~25mm przy wrzuceniu ~90kg na kierownice bez siadania. Jako tako nowy amor, nabity na 110-115 psi, 5 stopniowa regulacja. Bez blokady strzal 90kg ugina go na polowe skoku. Moim zdaniem w normie. Blokada nie oznacza cegly w ladze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 18 Września Autor Udostępnij Napisano 18 Września 30 minut temu, Dokumosa napisał: Przy bardzo mocnym naciśnięciu będzie uginał się bardziej - odkształca się (sprężyście) korpus tłumika kompresji. Tak, to jest ten przereklamowany floodgate, przy dużym obciążeniu korpus ugina się na tyle, że oddala się od przesłony blokującej przepływ oleju w górę. Były wersję RCT gdzie można było z zewnątrz regulować w pewnym niewielkim zakresie siłe potrzebną do ugięcia przy blokadzie. Jak dolewałeś oleju trzeba było pobawić się tłumikiem kompreji mając go w rękach. To konstrukcja prostą dosłownie jak cepy. Żadnej wyrafinowanej hydrauliki tam nie ma. Oglądałem go, faktycznie dość prosta konstrukcja. Nie widziałem jednak regulacji zakresu a mój działa w ten sposób, że na końcu zakresu jest odblokowany. Przekładając na ciąg linki wygląda to tak (miej więcej) 8-14mm zablokowany od 14mm do końca (jakieś 3mm) odblokowuje. Może to celowy zabieg aby współpracował z manetką Push To Unlock ? Jest sporo wersji Reby, jest nadzieja, że kolega ma identyczną to jutro porównam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września Regulację RLT bywały w latach 2015-2017. Mam takiego dziadka w jednym z rowerów. Ty masz A9 więc świeżynka. Współpracuje tylko z manetką o ciągu 10mm Onelok/Twistlock. PushLock ma ciąg 17mm. Od 10 lat nieużywany Poplock działał tak, że wcisnięcie odblokowywało, miał ciąg 10mm ale tłumik kompresji miał odwrotnie założoną sprężynę - normalnie był zablokowany (a sama manetka miała żywotność pół sezonu). Mam gdzieś skitraną taką A9 jak twoja, jak znajdę to sprawdzę czy jest możliwość przekręcenia trgo pokrętła za które ciągnie linka więcej niż 10mm (pamiętam, że raczej nie ma). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 18 Września Autor Udostępnij Napisano 18 Września (edytowane) Można przekręcić do oporu wkładając imbus w śrubę od góry - u mnie w końcowej pozycji już nie blokuje. Pusch lock pracuje w pełnym zakresie 15mm bez problemy, tylko na końcowej pozycji juz odblokowuje. Jeśli zostawię 3mm luzu linki to jest OK. Edytowane 18 Września przez Yacko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Września Udostępnij Napisano 19 Września To zostaw 3mm linki luzu i problemu brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 19 Września Autor Udostępnij Napisano 19 Września Tak zrobiłem, ale chciałem wiedzieć czy to prawidłowe działanie. Udało mi się sprawdzić u znajomego z tym samym modelem Reby - jest wszystko identycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.