Skocz do zawartości

[używana szosa] szosa 12-18tys


Robur82

Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie mam trak emonda sl5 chyba z roku 2018-2019,rama carbon 56,  szimano 105, koła chyba zwykłe alu, siedzenie tez jakiś standard, docięta sztyca na poprzedniego własciciela ( teraz ktoś mnie oświecił, że ktoś mógł dociąć sobie sztyce.

Ogólnie kolega jeżdący od lat, dał mi wytyczne, 

najważniejsze są koła i wygodne siedzenie z dziurą na wiadomo co, a reszta to bez znaczenia, czy to 105 czy jakaś elektronika.

Moje wymiary, 182cm, 82kg

Potrzeby- wygodna szosa na 40-50km dziennie, 1,5-2h przejażdżki po robocie przed wieczorkiem w płasko Polsce, może trafi się w przyszłości ze 2-3 razy w roku przejażdżka 100km w niedzielny poranek, ale raczej weekendowo mam inne zajawki, rower w tygodniu.

Ogólnie nie lubię inwestować w stare sprzęty, gdzie inwestycja nie ma sensu, dlatego jak mam zmienia koła siedzenie w swoim treku, może heble tarcze jakby kiedy w góry pojechał, to wolę kupic juz gotowca który wszystko ma, 

Jakieś propozycje, za czym rozejrzeć się, na innej szosie niż emonda sl 5 nie jeździłem. Na jakims znaczku firmowym mi nie zależy, Treka kupiłem bo włoskie nazwy mi nic nie mówią, a to trafiłem w maju23 za 4koła.

 

Wymagania-

pełny karbon i rama dla 42-u latka który będzie starzał się

zaiste koła- skoro to takie ważne

zaiste siedzenie

przerzutki elektroniczne, i precyzyjnie zmieniające przełożenia( w moim przy 36-38km/h potrafi mi sam przeskakiwac na trybach z tyłu i to denerwuje), ogólnie osprzęt żeby był bezobsługowy, albo możliwe najmniej potrzebował serwisu/regulacji

dobra rama, żeby był sens kładzenia drogich kół isiedzenia

Nie wiem na co jeszcze zwrócić uwagę.

 

~dobrej używki nie wykluczam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nagłowek używana szosa nie patrzcie, przypadkowo tak załączyło się, bo przez te tagi nie chciał mi ie post dodać, a nie będe doktoryzoał się w temacie dodawania postów na forum rowerowym

 

pułap cenowy dotyczy nowego sprzętu

Edytowane przez Robur82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 18.09.2024 o 15:25, Robur82 napisał:

docięta sztyca na poprzedniego własciciela ( teraz ktoś mnie oświecił, że ktoś mógł dociąć sobie sztyce.

Rozwiń  

To teraz szybciutko o tym zapomnij bo w emondzie nie masz sztycy tylko maszt😁

  W dniu 18.09.2024 o 15:25, Robur82 napisał:

najważniejsze są koła

Rozwiń  

Najważniejsza jest rama a reszta to części wymienne.

  W dniu 18.09.2024 o 15:25, Robur82 napisał:

i wygodne siedzenie z dziurą na wiadomo co,

Rozwiń  

Siodełko dobierasz do swojej anatomii i pozycji podczas jazdy, kupujesz/wypożyczasz, testujesz aż w końcu znajdziesz swojego "złotego grala" który będzie się razem z tobą przesiadał na kolejne rowery, Trzeba na starcie założyć, że fabryczne siodełko i tak wyleci, nie ma sensu zwracać na nie uwagi.

  W dniu 18.09.2024 o 15:25, Robur82 napisał:

a reszta to bez znaczenia, czy to 105 czy jakaś elektronika.

Rozwiń  

To akurat ma znaczenie, szczególnie pod względem finansowym bo osprzęt szosowy jest za drogi żeby się później bawić w jakieś wymiany a do kolejnego roweru go przecież nie zabierzesz - w odróżnieniu od kół czy siodełka.

 

Myślę, że warto zerknąć na defy https://www.giant-bicycles.com/pl/defy-advanced-1?partnumber=1031002244 którego kupisz sporo poniżej ceny katalogowej np. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-giant-defy-advanced-1-pd42066/?v_Id=228621

Na www wyskakuje również model na rok 2025 z karbonowymi kołami na pokładzie i wygląda to bardzo spoko ale trzeba się dowiedzieć kiedy będą dostępne https://www.giant-bicycles.com/pl/defy-advanced-0-2025

Ciekawą opcją z dobrym stosunkiem jakość/cena będą też canyony

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-7-axs/3708.html?dwvar_3708_pv_rahmenfarbe=R076_P01&dwvar_3708_pv_rahmengroesse=L

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-8-di2/3709.html?dwvar_3709_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

Jeśli chcesz mieć coś innego niż oklepane gianty i canyony to za zachodnią granicą można nabyć https://www.rosebikes.pl/rose-reveal-04-105-di2-2722257?product_shape=orange+utan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz jeszcze pytanie za jakimi modelami ramy rozglądać się w poszczególnych markach

to nie ma byc strikte wyczynowy sprzęt na zawody, ale z jajem dla siebie, żeby dało się w razie czego tę 100tkę zrobić, jakieś 4h wytrzymać na nim

giant

trek

cube

spec

canyon

i włoskie o których nie znam

 

rozumiem, że kupować na osprzęcie takim jakim bedzie się jeździć, 

koła, pedały, siodło i tak będą wymieniane, czy jeszcze coś z reguły wymienia się po zakupie?

Edytowane przez Robur82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej wymienia się siodełko, często też kierownicę jeżeli okaże się za wąska lub szeroka. Z twojego opisu wnioskuję że Shimano 105 Di2 będzie dla Ciebie wystarczające.

Rowery szosowe sprzedawane są bez pedałów więc je i tak musisz kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie polece Giant'a  model TCR . Rowej o sportowej geometri, dobrze ustawiony jest bardzo komfortowy.  Swoją drogą też jeździłem torche na Emondzie, ale mi nie przypasowała ta geomtria (jak dobrze pamiętam H2) bo mam troche mały przekrok.

Edytowane przez luker7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki rowerek, 

Skoro wszyscy twierdzą, że koła i siodełko kupuje się dodatkowo, to jak kupie sobie jakieś drogie siodło do tego roweru i jakieś drogie koła załóżmy za 3-4 tys , to do następnego roweru bez problemu to przeniosę, czy trzeba zwrócić na coś uwagę, żeby jakiś standard zachować. Jestem kompletnym laikiem, kupiłem taki jak na zdjęciu w maju 23r za 4tys i tylko wsiadam i jeżdżę, a nie chce bez sensu wywalić pieniędzy na coś czego w przyszłości nie wykorzystam. Najbardziej zależy mi na wygodnym siedzeniu, co jeszcze byście zmienili w tym rowerze co później raczej na pewno w nowym rowerze wykorzystam. Jak już będe wiedział jaki ten nowy rower będzie, to pewnie coś w budżecie około 15tys, typu jak kolega wyżej napisał giant .Może gdzieś w centralnej Polsce są jakieś dni testowe różnych modeli szos, żeby sobie porównać?image.thumb.jpeg.00f08e8d925bad0775ffb8614ffe3680.jpeg

DDB17F85-7E1C-42AC-8EC8-FC9B9A329F3A.heicPobieranie informacji ...

AE775E8E-45A3-4416-B940-A3FF88DE858A.heicPobieranie informacji ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rower na hamulcach szczękowych, więc jeżeli kupisz do niego nowe koła to raczej ciężko je będzie za jakiś czas zamontować w nowym (zakładając że kupisz całkowicie nowy rower)rowerze gdyż obecnie każda nowa szosa posiada hamulce tarczowe. Jeżeli wymienisz napęd w tym rowerze na nowszy to i tak przenosząc go do nowego roweru będziesz musiał wymienić klamki pod zaciski hydrauliczne wraz z zaciskami. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień kierownice na lepszą jeśli masz fabryczną. Z dużym prawdopodobieństwem masz za szeroką. Dla mnie zmiana kierownicy z 42cm  na 39.5cm było najlepszym ulepszeniem roweru. Poprawiłem aerodynamikę , i pewność w składaniu się do zakrętu na zjazdach. Są filmiki jak dobrać szerokość kierki.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa sprawa, w tym momencie wszystko idzie w kierunku tarcz, tak więc zakup "drogich" kół pod szczęki nie ma większego sensu, dodatkowa sprawa, system mocowania QR lub sztywna oś, obecnie sztywna oś jest chyba już standardem, kupowałem szosę 4 lata temu i jeszcze wtedy nie było to takie oczywiste, na początku też nie znając się zupełnie po tym czego naczytałem się na forum uparłem się, że ma być karbon i ultegra, w konsekwencji kupiłem synapsa w takiej konfiguracji swoją droga super rama, ale jeśli mówimy o tamtych rocznikach bo obecnie synaps jest zdecydowanie mniej sportowy niż modele produkowane do końca 2021, w międzyczasie wymieniłem masę komponentów, tak więc podstawą jest dobra rama, żeby mieć bazę pod upgrade, doszły karbonowe koła, sztyca i kierownica, koła rzeczywiście miały duży wpływ na poprawę jazdy, ale to też zmiana z kół o profilu 23 mm na 50mm zdecydowanie na plus na płaskim, wymiana sztycy była również mocno odczuwalna pod kątem komfortu natomiast przy wymianie kierownicy liczyłem na większy efekt. Odnośnie napędu jeżdżę od 4 lata na mechanicznej ultegrze i nic mi w niej nie brakuje, dla porównania kolega ma 105 di2, która czasem potrafi mało precyzyjnie wrzucić bieg, dając takiego jakby "strzała" na przerzutce, także osobiście jak dla mnie nawet jeśli by była to mechaniczna 105 było by już ok, bo po prostu działa to dobrze, wiem, że jest masa ludzi, którzy twierdzą, że musi być di2, tak samo jak pomiar mocy, ale jak dla mnie po 4 latach nie odczuwam braku z nieposiadania tych rzeczy, oczywiście jest to moje subiektywne zdanie. Podstawa fajna rama pod rozbudowe, koła, sztyca, kierownica i oczywiście siodełko ale to indywidualna sprawa a nad resztą bym się tak nie rozdrabniał, oczywiście jeszcze polecam założyć dobrej jakości opony, stosunkowo jest to niewielki wydatek porównujac chociażby do kół a potrafi zmienić wiele w jeździe. Prostszy napęd również, będzie tańszy w eksploatacji, wiec to też jakiś argument.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pytasz to ja bym zmienił pedały , kierownicę , koła i hamulce . Zmieniłbym opony i 105 zmieniłbym na Ulterga Di2

czyli wyrzuć tego starego treka na złom i kup nowy rower 😅

żart 🤣

Edytowane przez Tomek595
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 19.09.2024 o 12:52, grzesiowu napisał:

A co Cię w obecnym rowerku irytuje, boli etc?

Rozwiń  

siedzenie uciska w worek, w dolnym chwycie kiery wcale nie jeżdżę

Przy 35-38km/h na gdzieś 3cim 4tym przełożeniu od końca przeskakuje lańcuch z zębatki na zębatkę.

Ogólnie to nie mam porównania, kolega z którym jeżdże jest sporo niższy i ma inny rozmiar roweru, więc nie porównamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeskakiwanie łańcucha najprawdopodobniej świadczy o zużyciu napędu, miałem podobną sytuację, koronki na których jeździłem najczęściej po prostu szybciej się zużyły i dawały efekt przeskakiwania łańcucha, tak więc tę przypadłość można najprościej rozwiązać poprzez wymiane kasety i łancucha. Kolejna sprawa, która wcześniej należało by sprawdzić, czy hak przerzutki jest prosty, czasem problem z napędem może wynikać właśnie ze skrzywienia haka. Co do siodełka to nie jest powód aby wymieniać cały rower, nie ma uniwersalnego siodełka, każdy musi dobrać sobie indywidualnie pod swój rozstaw kości kulszowych, natomiast nie jest to jakiś wielki wydatek, ogólnie taki wyznacznikiem wygodny, które pasuje większości osób, są siodła profilowane jak power od speca, bontrager robi model aelous, którego sam używam kupiony za 300 zł, z tego co kojarze również giant zaczął robić podobnie profilowane siodełka, wiec może warto spojrzeć w tym kierunku, wydatek nie jest duży a zdecydowanie wpłynie na komfort jeśli zostanie odpowiednio dobrane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kiedyś pracownik sklepu mi mówił, to ceny zostają takie póki się towar nie wyprzeda, chyba, że model z rocznika X będzie taki sam jak w następnym roku to wtedy ustalają cenę na nie według nowych cen, natomiast wystarczy, że zmieni się malowanie ramy i nie mogą już uznać, że jest to ten sam model i cena pozostaje taka jak wcześniej. Generalnie giant ma teraz super przeceny ale wynika to z tego, że po posuszy covidowej sklepy nagle zaczęły się masowo zaopatrzać a popyt wcale nie jest tak wysoki, w okresie covida brało się co było to sklep dyktował warunki, obecne jest duża podaż rowerów więc klient może sobie przebierać. Za 15k ten trc wygląda naprawdę atrakcyjnie, karbonowe koła Di2, ale może nie jestem do końca obiektywny bo cały czas pamiętam ceny z szaleństwa covidowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szaleństwo covidowe- ceny w $ poszły do góry, frachty morskie 5x do góry

Następnie wojna ceny covidowe w $ jeszcze zostały x cena $4,8zł.

Teraz ceny rowerów w $ spadły, frachty spadły, dolar po 3,9zł

Więc to nie jest żadna superpromocja, spodziewam się , że cena na zachodnich rynkach przy obecnej sile złotówki jest zdecydowanie lepsza

Fakt my mamy bardzo duży vat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem do końca jak wygląda to z wysyłka rowerów, ale często tutaj kupowałem części i nigdy nie było najmniejszego problemu, masz fajnego tcr w dobrej cenie

https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/giant-tcr-advanced-pro-1-disc-ar-rival-etap-axs-2023-rower-szosowy/140966378/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=143589550&country=pl&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw6c63BhAiEiwAF0EH1BFOxELeO9YwJDN3SW_dwuIAbvIZJy77W5sV3HBpgJbdzFMKc_TFdxoC1tMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds, zresztą możesz sobie popatrzeć tam u nich na stronie co mają dostępnego z szos, które by cię interesowały mają naprawdę fajne ceny, co prawda nie są dostępne wszystkie rozmiary ale jeśli akurat trafisz na dostępność pasującego dla Ciebie to w super cenie jesteś w stanie wyrwać. Tutaj dodatkowo masz jeszcze pomiar mocy w stosunku do tego tcr, który był na 105 di2 a kola te same.

Edytowane przez Xzc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ten hiszpański sklep. Duży wybór i niezłe ceny (niższe niż w Polsce) ...niestety na przerzutkę czekałem ponad miesiąc a nie obiecany tydzień - pomimo że była dostępna od ręki.I głupia odpowiedź z automatu by czekać. Taka sama dla wszystkich.

Oferta powyższa bardzo ciekawa choć maszyna z roku 2023 . Niestety wielu potwierdza że jest coraz gorzej w tym sklepie.

 

https://pl.trustpilot.com/review/bikeinn.com?sort=recency&stars=1

 

Przy tej cenie parytetu usd/pln euro/pln ceny powinny być i tak znacznie niższe.

Edytowane przez wolf24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też w zeszłym roku czekałem chyba 6 tygodni na przesyłkę opon i klocków mimo, że teoretycznie dostawa miała być za 4 dni, ale nie narzekam bo wole poczekać nawet taki czas i kupić opony za 220 zł a nie za 450 zł, ceny na klocki czy tarcze galfera od dłuższego czasu są wyjatkowo niekorzystne podwyżka z 80 zł na 120 zł, natomiast przy takiej cenie jak ten tcr to mógłbym czekać, choć chyba jest dostępny od ręki. 4 lata temu kupiłem tam w świetnej cenie edge 530 i do tej pory działa nigdy nie było z nim żadnych problemów, tak więc jeśli komuś nie przeszkadza czas dostawy, to jest pewny sklep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.