Robur82 Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września Obecnie mam trak emonda sl5 chyba z roku 2018-2019,rama carbon 56, szimano 105, koła chyba zwykłe alu, siedzenie tez jakiś standard, docięta sztyca na poprzedniego własciciela ( teraz ktoś mnie oświecił, że ktoś mógł dociąć sobie sztyce. Ogólnie kolega jeżdący od lat, dał mi wytyczne, najważniejsze są koła i wygodne siedzenie z dziurą na wiadomo co, a reszta to bez znaczenia, czy to 105 czy jakaś elektronika. Moje wymiary, 182cm, 82kg Potrzeby- wygodna szosa na 40-50km dziennie, 1,5-2h przejażdżki po robocie przed wieczorkiem w płasko Polsce, może trafi się w przyszłości ze 2-3 razy w roku przejażdżka 100km w niedzielny poranek, ale raczej weekendowo mam inne zajawki, rower w tygodniu. Ogólnie nie lubię inwestować w stare sprzęty, gdzie inwestycja nie ma sensu, dlatego jak mam zmienia koła siedzenie w swoim treku, może heble tarcze jakby kiedy w góry pojechał, to wolę kupic juz gotowca który wszystko ma, Jakieś propozycje, za czym rozejrzeć się, na innej szosie niż emonda sl 5 nie jeździłem. Na jakims znaczku firmowym mi nie zależy, Treka kupiłem bo włoskie nazwy mi nic nie mówią, a to trafiłem w maju23 za 4koła. Wymagania- pełny karbon i rama dla 42-u latka który będzie starzał się zaiste koła- skoro to takie ważne zaiste siedzenie przerzutki elektroniczne, i precyzyjnie zmieniające przełożenia( w moim przy 36-38km/h potrafi mi sam przeskakiwac na trybach z tyłu i to denerwuje), ogólnie osprzęt żeby był bezobsługowy, albo możliwe najmniej potrzebował serwisu/regulacji dobra rama, żeby był sens kładzenia drogich kół isiedzenia Nie wiem na co jeszcze zwrócić uwagę. ~dobrej używki nie wykluczam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robur82 Napisano 18 Września Autor Udostępnij Napisano 18 Września (edytowane) na nagłowek używana szosa nie patrzcie, przypadkowo tak załączyło się, bo przez te tagi nie chciał mi ie post dodać, a nie będe doktoryzoał się w temacie dodawania postów na forum rowerowym pułap cenowy dotyczy nowego sprzętu Edytowane 18 Września przez Robur82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września 1 godzinę temu, Robur82 napisał: docięta sztyca na poprzedniego własciciela ( teraz ktoś mnie oświecił, że ktoś mógł dociąć sobie sztyce. To teraz szybciutko o tym zapomnij bo w emondzie nie masz sztycy tylko maszt😁 1 godzinę temu, Robur82 napisał: najważniejsze są koła Najważniejsza jest rama a reszta to części wymienne. 1 godzinę temu, Robur82 napisał: i wygodne siedzenie z dziurą na wiadomo co, Siodełko dobierasz do swojej anatomii i pozycji podczas jazdy, kupujesz/wypożyczasz, testujesz aż w końcu znajdziesz swojego "złotego grala" który będzie się razem z tobą przesiadał na kolejne rowery, Trzeba na starcie założyć, że fabryczne siodełko i tak wyleci, nie ma sensu zwracać na nie uwagi. 1 godzinę temu, Robur82 napisał: a reszta to bez znaczenia, czy to 105 czy jakaś elektronika. To akurat ma znaczenie, szczególnie pod względem finansowym bo osprzęt szosowy jest za drogi żeby się później bawić w jakieś wymiany a do kolejnego roweru go przecież nie zabierzesz - w odróżnieniu od kół czy siodełka. Myślę, że warto zerknąć na defy https://www.giant-bicycles.com/pl/defy-advanced-1?partnumber=1031002244 którego kupisz sporo poniżej ceny katalogowej np. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-giant-defy-advanced-1-pd42066/?v_Id=228621 Na www wyskakuje również model na rok 2025 z karbonowymi kołami na pokładzie i wygląda to bardzo spoko ale trzeba się dowiedzieć kiedy będą dostępne https://www.giant-bicycles.com/pl/defy-advanced-0-2025 Ciekawą opcją z dobrym stosunkiem jakość/cena będą też canyony https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-7-axs/3708.html?dwvar_3708_pv_rahmenfarbe=R076_P01&dwvar_3708_pv_rahmengroesse=L https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-8-di2/3709.html?dwvar_3709_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK Jeśli chcesz mieć coś innego niż oklepane gianty i canyony to za zachodnią granicą można nabyć https://www.rosebikes.pl/rose-reveal-04-105-di2-2722257?product_shape=orange+utan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robur82 Napisano 18 Września Autor Udostępnij Napisano 18 Września (edytowane) teraz jeszcze pytanie za jakimi modelami ramy rozglądać się w poszczególnych markach to nie ma byc strikte wyczynowy sprzęt na zawody, ale z jajem dla siebie, żeby dało się w razie czego tę 100tkę zrobić, jakieś 4h wytrzymać na nim giant trek cube spec canyon i włoskie o których nie znam rozumiem, że kupować na osprzęcie takim jakim bedzie się jeździć, koła, pedały, siodło i tak będą wymieniane, czy jeszcze coś z reguły wymienia się po zakupie? Edytowane 18 Września przez Robur82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietrash Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września Najczęściej wymienia się siodełko, często też kierownicę jeżeli okaże się za wąska lub szeroka. Z twojego opisu wnioskuję że Shimano 105 Di2 będzie dla Ciebie wystarczające. Rowery szosowe sprzedawane są bez pedałów więc je i tak musisz kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luker7 Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września (edytowane) Ja od siebie polece Giant'a model TCR . Rowej o sportowej geometri, dobrze ustawiony jest bardzo komfortowy. Swoją drogą też jeździłem torche na Emondzie, ale mi nie przypasowała ta geomtria (jak dobrze pamiętam H2) bo mam troche mały przekrok. Edytowane 18 Września przez luker7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robur82 Napisano 19 Września Autor Udostępnij Napisano 19 Września Mam taki rowerek, Skoro wszyscy twierdzą, że koła i siodełko kupuje się dodatkowo, to jak kupie sobie jakieś drogie siodło do tego roweru i jakieś drogie koła załóżmy za 3-4 tys , to do następnego roweru bez problemu to przeniosę, czy trzeba zwrócić na coś uwagę, żeby jakiś standard zachować. Jestem kompletnym laikiem, kupiłem taki jak na zdjęciu w maju 23r za 4tys i tylko wsiadam i jeżdżę, a nie chce bez sensu wywalić pieniędzy na coś czego w przyszłości nie wykorzystam. Najbardziej zależy mi na wygodnym siedzeniu, co jeszcze byście zmienili w tym rowerze co później raczej na pewno w nowym rowerze wykorzystam. Jak już będe wiedział jaki ten nowy rower będzie, to pewnie coś w budżecie około 15tys, typu jak kolega wyżej napisał giant .Może gdzieś w centralnej Polsce są jakieś dni testowe różnych modeli szos, żeby sobie porównać? DDB17F85-7E1C-42AC-8EC8-FC9B9A329F3A.heic AE775E8E-45A3-4416-B940-A3FF88DE858A.heic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietrash Napisano 19 Września Udostępnij Napisano 19 Września Masz rower na hamulcach szczękowych, więc jeżeli kupisz do niego nowe koła to raczej ciężko je będzie za jakiś czas zamontować w nowym (zakładając że kupisz całkowicie nowy rower)rowerze gdyż obecnie każda nowa szosa posiada hamulce tarczowe. Jeżeli wymienisz napęd w tym rowerze na nowszy to i tak przenosząc go do nowego roweru będziesz musiał wymienić klamki pod zaciski hydrauliczne wraz z zaciskami. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luker7 Napisano 19 Września Udostępnij Napisano 19 Września Wymień kierownice na lepszą jeśli masz fabryczną. Z dużym prawdopodobieństwem masz za szeroką. Dla mnie zmiana kierownicy z 42cm na 39.5cm było najlepszym ulepszeniem roweru. Poprawiłem aerodynamikę , i pewność w składaniu się do zakrętu na zjazdach. Są filmiki jak dobrać szerokość kierki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 19 Września Udostępnij Napisano 19 Września A co Cię w obecnym rowerku irytuje, boli etc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xzc Napisano 19 Września Udostępnij Napisano 19 Września Podstawowa sprawa, w tym momencie wszystko idzie w kierunku tarcz, tak więc zakup "drogich" kół pod szczęki nie ma większego sensu, dodatkowa sprawa, system mocowania QR lub sztywna oś, obecnie sztywna oś jest chyba już standardem, kupowałem szosę 4 lata temu i jeszcze wtedy nie było to takie oczywiste, na początku też nie znając się zupełnie po tym czego naczytałem się na forum uparłem się, że ma być karbon i ultegra, w konsekwencji kupiłem synapsa w takiej konfiguracji swoją droga super rama, ale jeśli mówimy o tamtych rocznikach bo obecnie synaps jest zdecydowanie mniej sportowy niż modele produkowane do końca 2021, w międzyczasie wymieniłem masę komponentów, tak więc podstawą jest dobra rama, żeby mieć bazę pod upgrade, doszły karbonowe koła, sztyca i kierownica, koła rzeczywiście miały duży wpływ na poprawę jazdy, ale to też zmiana z kół o profilu 23 mm na 50mm zdecydowanie na plus na płaskim, wymiana sztycy była również mocno odczuwalna pod kątem komfortu natomiast przy wymianie kierownicy liczyłem na większy efekt. Odnośnie napędu jeżdżę od 4 lata na mechanicznej ultegrze i nic mi w niej nie brakuje, dla porównania kolega ma 105 di2, która czasem potrafi mało precyzyjnie wrzucić bieg, dając takiego jakby "strzała" na przerzutce, także osobiście jak dla mnie nawet jeśli by była to mechaniczna 105 było by już ok, bo po prostu działa to dobrze, wiem, że jest masa ludzi, którzy twierdzą, że musi być di2, tak samo jak pomiar mocy, ale jak dla mnie po 4 latach nie odczuwam braku z nieposiadania tych rzeczy, oczywiście jest to moje subiektywne zdanie. Podstawa fajna rama pod rozbudowe, koła, sztyca, kierownica i oczywiście siodełko ale to indywidualna sprawa a nad resztą bym się tak nie rozdrabniał, oczywiście jeszcze polecam założyć dobrej jakości opony, stosunkowo jest to niewielki wydatek porównujac chociażby do kół a potrafi zmienić wiele w jeździe. Prostszy napęd również, będzie tańszy w eksploatacji, wiec to też jakiś argument. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek595 Napisano 19 Września Udostępnij Napisano 19 Września (edytowane) Skoro pytasz to ja bym zmienił pedały , kierownicę , koła i hamulce . Zmieniłbym opony i 105 zmieniłbym na Ulterga Di2 czyli wyrzuć tego starego treka na złom i kup nowy rower 😅 żart 🤣 Edytowane 19 Września przez Tomek595 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robur82 Napisano 19 Września Autor Udostępnij Napisano 19 Września 3 godziny temu, grzesiowu napisał: A co Cię w obecnym rowerku irytuje, boli etc? siedzenie uciska w worek, w dolnym chwycie kiery wcale nie jeżdżę Przy 35-38km/h na gdzieś 3cim 4tym przełożeniu od końca przeskakuje lańcuch z zębatki na zębatkę. Ogólnie to nie mam porównania, kolega z którym jeżdże jest sporo niższy i ma inny rozmiar roweru, więc nie porównamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xzc Napisano 20 Września Udostępnij Napisano 20 Września Przeskakiwanie łańcucha najprawdopodobniej świadczy o zużyciu napędu, miałem podobną sytuację, koronki na których jeździłem najczęściej po prostu szybciej się zużyły i dawały efekt przeskakiwania łańcucha, tak więc tę przypadłość można najprościej rozwiązać poprzez wymiane kasety i łancucha. Kolejna sprawa, która wcześniej należało by sprawdzić, czy hak przerzutki jest prosty, czasem problem z napędem może wynikać właśnie ze skrzywienia haka. Co do siodełka to nie jest powód aby wymieniać cały rower, nie ma uniwersalnego siodełka, każdy musi dobrać sobie indywidualnie pod swój rozstaw kości kulszowych, natomiast nie jest to jakiś wielki wydatek, ogólnie taki wyznacznikiem wygodny, które pasuje większości osób, są siodła profilowane jak power od speca, bontrager robi model aelous, którego sam używam kupiony za 300 zł, z tego co kojarze również giant zaczął robić podobnie profilowane siodełka, wiec może warto spojrzeć w tym kierunku, wydatek nie jest duży a zdecydowanie wpłynie na komfort jeśli zostanie odpowiednio dobrane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf24 Napisano 21 Września Udostępnij Napisano 21 Września https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-giant-tcr-advanced-disc-1-2024 nówka 15200 więc po co kupować używkę? Teraz czas promocji rowerowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robur82 Napisano 23 Września Autor Udostępnij Napisano 23 Września Do kiedy ceny spadają? Do Black Friday, a później to już zaczynają pzygotowania do wiosny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 23 Września Udostępnij Napisano 23 Września Ceny spadają do wyczerpania zapasów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xzc Napisano 23 Września Udostępnij Napisano 23 Września Z tego co kiedyś pracownik sklepu mi mówił, to ceny zostają takie póki się towar nie wyprzeda, chyba, że model z rocznika X będzie taki sam jak w następnym roku to wtedy ustalają cenę na nie według nowych cen, natomiast wystarczy, że zmieni się malowanie ramy i nie mogą już uznać, że jest to ten sam model i cena pozostaje taka jak wcześniej. Generalnie giant ma teraz super przeceny ale wynika to z tego, że po posuszy covidowej sklepy nagle zaczęły się masowo zaopatrzać a popyt wcale nie jest tak wysoki, w okresie covida brało się co było to sklep dyktował warunki, obecne jest duża podaż rowerów więc klient może sobie przebierać. Za 15k ten trc wygląda naprawdę atrakcyjnie, karbonowe koła Di2, ale może nie jestem do końca obiektywny bo cały czas pamiętam ceny z szaleństwa covidowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robur82 Napisano 23 Września Autor Udostępnij Napisano 23 Września Szaleństwo covidowe- ceny w $ poszły do góry, frachty morskie 5x do góry Następnie wojna ceny covidowe w $ jeszcze zostały x cena $4,8zł. Teraz ceny rowerów w $ spadły, frachty spadły, dolar po 3,9zł Więc to nie jest żadna superpromocja, spodziewam się , że cena na zachodnich rynkach przy obecnej sile złotówki jest zdecydowanie lepsza Fakt my mamy bardzo duży vat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xzc Napisano 25 Września Udostępnij Napisano 25 Września (edytowane) Nie wiem do końca jak wygląda to z wysyłka rowerów, ale często tutaj kupowałem części i nigdy nie było najmniejszego problemu, masz fajnego tcr w dobrej cenie https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/giant-tcr-advanced-pro-1-disc-ar-rival-etap-axs-2023-rower-szosowy/140966378/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=143589550&country=pl&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw6c63BhAiEiwAF0EH1BFOxELeO9YwJDN3SW_dwuIAbvIZJy77W5sV3HBpgJbdzFMKc_TFdxoC1tMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds, zresztą możesz sobie popatrzeć tam u nich na stronie co mają dostępnego z szos, które by cię interesowały mają naprawdę fajne ceny, co prawda nie są dostępne wszystkie rozmiary ale jeśli akurat trafisz na dostępność pasującego dla Ciebie to w super cenie jesteś w stanie wyrwać. Tutaj dodatkowo masz jeszcze pomiar mocy w stosunku do tego tcr, który był na 105 di2 a kola te same. Edytowane 25 Września przez Xzc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf24 Napisano 25 Września Udostępnij Napisano 25 Września (edytowane) Znam ten hiszpański sklep. Duży wybór i niezłe ceny (niższe niż w Polsce) ...niestety na przerzutkę czekałem ponad miesiąc a nie obiecany tydzień - pomimo że była dostępna od ręki.I głupia odpowiedź z automatu by czekać. Taka sama dla wszystkich. Oferta powyższa bardzo ciekawa choć maszyna z roku 2023 . Niestety wielu potwierdza że jest coraz gorzej w tym sklepie. https://pl.trustpilot.com/review/bikeinn.com?sort=recency&stars=1 Przy tej cenie parytetu usd/pln euro/pln ceny powinny być i tak znacznie niższe. Edytowane 25 Września przez wolf24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xzc Napisano 26 Września Udostępnij Napisano 26 Września Też w zeszłym roku czekałem chyba 6 tygodni na przesyłkę opon i klocków mimo, że teoretycznie dostawa miała być za 4 dni, ale nie narzekam bo wole poczekać nawet taki czas i kupić opony za 220 zł a nie za 450 zł, ceny na klocki czy tarcze galfera od dłuższego czasu są wyjatkowo niekorzystne podwyżka z 80 zł na 120 zł, natomiast przy takiej cenie jak ten tcr to mógłbym czekać, choć chyba jest dostępny od ręki. 4 lata temu kupiłem tam w świetnej cenie edge 530 i do tej pory działa nigdy nie było z nim żadnych problemów, tak więc jeśli komuś nie przeszkadza czas dostawy, to jest pewny sklep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.