luker7 Napisano 18 Września 2024 Napisano 18 Września 2024 (edytowane) Cześć. Planuję zakup pierwszego full'a. Czy kross earth warty byłby dopłaty? https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-500s-29-karbonowa-i-aluminiowa-rama/_/R-p-325050 https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/earth-3-0-czarny-limonkowy-srebrny-polysk Napęd powiedzmy że remis. A amortyzacja? Zawieszenie jest kompletnie inaczej rozwiązane. Rozwiązanie zawieszania w Krossie przypomina zastosowane do cięższych zastosowań niż XC. Największy problem mam z rozmiarem bo nie jeździłem nigdy na progresywnej geometrii. Byłem mierzyć korssa M i L, a w decu był tylko M . Miałem wrażenie, że w Krossie L-ka była z byt duża, a rower w M-ce już mnie wystarczająco wyciągał. Ale nie miałem doczynienia z rowerem z progresywną geo i nie wiem czy to kwestia zmiany choćby kierownicy by wziąć L-ke. Mam 179/83cm. Kross rekomenduje M , a dec L. Rowery raczej podobne. Edytowane 18 Września 2024 przez luker7 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 18 Września 2024 Mod Team Napisano 18 Września 2024 Jeżeli chodzi o Kross'a, to brałbym M -kę, ale model 2023, który ma nieco lepszy osprzęt : https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/earth-3-0-zielony-czarny-srebrny-polysk Co do geometrii progresywnej, to na dzisiejsze standardy jest co najwyżej średnia - teraz rowery HT XC mają podobną, a czasem nawet większą (np. kąt główki 67)... Cytuj
Rafał87 Napisano 18 Września 2024 Napisano 18 Września 2024 Godzinę temu, luker7 napisał: Rozwiązanie zawieszania w Krossie przypomina zastosowane do cięższych zastosowań niż XC Tym bym się nie sugerował, akurat w decathlonowym masz więcej skoku 120mm a kross 100mm. Ten który wrzuciłeś earth ma aluminiowy tylny trójkąt ramy a ten nowszy podlinkowany przez @KrissDeValnor jest pełen karbon. Cytuj
luker87 Napisano 18 Września 2024 Napisano 18 Września 2024 A jakie korzyści da karbonowy wahacz do aluminium. Chodzi tylko o mniejszą wagę ? Czy będzie wyczuwalna większa sztywność zawieszenia? Ten zalinkowany przez @KrissDeValnor ma mniejszą wagę ale to chyba przez osprzęt albo koła. Nie wiem czy będzie dostępny w M. Cytuj
KSikorski Napisano 18 Września 2024 Napisano 18 Września 2024 Cytat A jakie korzyści da karbonowy wahacz do aluminium. Chodzi tylko o mniejszą wagę ? Jest większa szansa, że będzie prosty i otwory w wahaczu będą się schodzić z tymi w ramie z dokładnością lepszą niż +/- 1mm. Cytuj
luker7 Napisano 18 Września 2024 Autor Napisano 18 Września 2024 @KSikorski Earthy w Aluminium często mają taką przypadłość ? Nie widziałem wcześniej tego modelu i myślę że warto dopłacić do nowszego. Dostanę full carbon i lżejszy osprzęt. Koła chyba są też lepsze. Różnica w cenie między Earth a Rockriderem jest jednak spora. Muszę to przemyśleć. Ogólnie kosmos jak zmieniły się rowery Mtb na przestrzni 10 lat i najgorszy mętlik mam z geometrią roweru. W internetach wyczytałem, że jak ktoś wypada pomiędzy rozmiarami to lepiej brać większy bo stabilniejszy. No ale Earth w L-ce nieźle mnie wyciągnął i nie wiem czy nie męczyłbym się na zbyt długiej ramie. Ręce raczej miałem mocno wyprostowane, a tak raczej nie powinno być. Nie zwróciłem także uwagi jak był oryginalnie zamontowany mostek(+-) . Cytuj
Chleje24na7 Napisano 18 Września 2024 Napisano 18 Września 2024 Jeżeli chodzi o krossa to wcale bym nie brał. Mam ich fulla i jeżeli chodzi o kontrolę jakości czy nawet głupoty jak osadzenie łożysk to wszystko leży. Cytuj
luker7 Napisano 18 Września 2024 Autor Napisano 18 Września 2024 Jakiego masz fulla od nich i jak długo i co było nie tak z twoim rowerem? Ciekawe czy to co mówisz może dotyczyć tego nowszego modelu w pełnym karbonie bo trochę inaczej to wygłada w alu. Cytuj
KSikorski Napisano 18 Września 2024 Napisano 18 Września 2024 (edytowane) 3 godziny temu, luker7 napisał: @KSikorski Earthy w Aluminium często mają taką przypadłość ? Duży procent aluminiowych fulli, nie ważne jakiej marki. Niemniej miałem aluminiowego fulla krossa. Soil z rocznika 2020. W linku zdjęcia pozwalające na wyrobienie sobie jako-takiej opinii na temat jakości. https://photos.app.goo.gl/Heu3yvxH4wa1TDucA Po za szybkim zużywaniem się łożysk - działało to prawidłowo. Jakiegokolwiek fulla by się nie kupowało to: - wariant sklepowy - dopłacić 100zł-200zł żeby przy Tobie rozkręcili wahacz i zaprezentowali spasowanie otworów w ramie z otworami w wahaczu. W razie wątpliwości nie kupować. - wariant wysyłkowy - pierwsza czynność po zakupie to skontrolować wyżej wspomniane spasowanie. W razie wątpliwości odesłać. Edytowane 18 Września 2024 przez KSikorski 1 Cytuj
luker7 Napisano 19 Września 2024 Autor Napisano 19 Września 2024 Dziękuję Krzysztofie za sygnalizowanie problemów w rowerach z pełnym zawieszaniem. Widzę że, producenci ram mają duże tolerancje spasowania części byle wy wyprodukować taniej/więcej. A ty się później męczysz z serwisowaniem bo przez słabe spasowanie łożyska w zawieszeniu szybciej padają . Cytuj
KSikorski Napisano 19 Września 2024 Napisano 19 Września 2024 Ogólnie carbony z racji technologii produkcji są znacznie lepiej spasowane. Jeśli stać na carbona - brać carbona. Cytuj
Maciorra Napisano 19 Września 2024 Napisano 19 Września 2024 Carbony też nie są wolne od problemów jeśli chodzi o spasowanie i nie mówię tu o Krossach, ale znacznie droższych markach. Na MTBR można o tym sporo poczytać. Rada @KSikorski, żeby dokładnie sprawdzić rower przy zakupie jest jak najbardziej na miejscu niezależnie od materiału ramy:) Cytuj
KSikorski Napisano 19 Września 2024 Napisano 19 Września 2024 (edytowane) Różnica jest taka, że carbony wychodzą z form frezowanych CNC. Można przyjąć że formy mają powtarzalność do 0,1mm, a wychodzące z nich wyroby do 0,3mm między osiami otworów, o ile forma jest prawidłowo skonstruowana. Przy spawaniu to 0,5mm uchybu może być na każdej spoinie. Anonimowy użytkownik forum cieszy się nową ramą i bierze za rozkręcanie w celu weryfikacji. Kocyk zajumany w tym celu dzieciom. https://photos.app.goo.gl/JrJsMRoTpa25i7aLA Edytowane 19 Września 2024 przez KSikorski Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.