luker7 Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września (edytowane) Cześć. Planuję zakup pierwszego full'a. Czy kross earth warty byłby dopłaty? https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-500s-29-karbonowa-i-aluminiowa-rama/_/R-p-325050 https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/earth-3-0-czarny-limonkowy-srebrny-polysk Napęd powiedzmy że remis. A amortyzacja? Zawieszenie jest kompletnie inaczej rozwiązane. Rozwiązanie zawieszania w Krossie przypomina zastosowane do cięższych zastosowań niż XC. Największy problem mam z rozmiarem bo nie jeździłem nigdy na progresywnej geometrii. Byłem mierzyć korssa M i L, a w decu był tylko M . Miałem wrażenie, że w Krossie L-ka była z byt duża, a rower w M-ce już mnie wystarczająco wyciągał. Ale nie miałem doczynienia z rowerem z progresywną geo i nie wiem czy to kwestia zmiany choćby kierownicy by wziąć L-ke. Mam 179/83cm. Kross rekomenduje M , a dec L. Rowery raczej podobne. Edytowane 18 Września przez luker7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 18 Września Mod Team Udostępnij Napisano 18 Września Jeżeli chodzi o Kross'a, to brałbym M -kę, ale model 2023, który ma nieco lepszy osprzęt : https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/earth-3-0-zielony-czarny-srebrny-polysk Co do geometrii progresywnej, to na dzisiejsze standardy jest co najwyżej średnia - teraz rowery HT XC mają podobną, a czasem nawet większą (np. kąt główki 67)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września Godzinę temu, luker7 napisał: Rozwiązanie zawieszania w Krossie przypomina zastosowane do cięższych zastosowań niż XC Tym bym się nie sugerował, akurat w decathlonowym masz więcej skoku 120mm a kross 100mm. Ten który wrzuciłeś earth ma aluminiowy tylny trójkąt ramy a ten nowszy podlinkowany przez @KrissDeValnor jest pełen karbon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luker87 Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września A jakie korzyści da karbonowy wahacz do aluminium. Chodzi tylko o mniejszą wagę ? Czy będzie wyczuwalna większa sztywność zawieszenia? Ten zalinkowany przez @KrissDeValnor ma mniejszą wagę ale to chyba przez osprzęt albo koła. Nie wiem czy będzie dostępny w M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września Cytat A jakie korzyści da karbonowy wahacz do aluminium. Chodzi tylko o mniejszą wagę ? Jest większa szansa, że będzie prosty i otwory w wahaczu będą się schodzić z tymi w ramie z dokładnością lepszą niż +/- 1mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luker7 Napisano 18 Września Autor Udostępnij Napisano 18 Września @KSikorski Earthy w Aluminium często mają taką przypadłość ? Nie widziałem wcześniej tego modelu i myślę że warto dopłacić do nowszego. Dostanę full carbon i lżejszy osprzęt. Koła chyba są też lepsze. Różnica w cenie między Earth a Rockriderem jest jednak spora. Muszę to przemyśleć. Ogólnie kosmos jak zmieniły się rowery Mtb na przestrzni 10 lat i najgorszy mętlik mam z geometrią roweru. W internetach wyczytałem, że jak ktoś wypada pomiędzy rozmiarami to lepiej brać większy bo stabilniejszy. No ale Earth w L-ce nieźle mnie wyciągnął i nie wiem czy nie męczyłbym się na zbyt długiej ramie. Ręce raczej miałem mocno wyprostowane, a tak raczej nie powinno być. Nie zwróciłem także uwagi jak był oryginalnie zamontowany mostek(+-) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września Jeżeli chodzi o krossa to wcale bym nie brał. Mam ich fulla i jeżeli chodzi o kontrolę jakości czy nawet głupoty jak osadzenie łożysk to wszystko leży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luker7 Napisano 18 Września Autor Udostępnij Napisano 18 Września Jakiego masz fulla od nich i jak długo i co było nie tak z twoim rowerem? Ciekawe czy to co mówisz może dotyczyć tego nowszego modelu w pełnym karbonie bo trochę inaczej to wygłada w alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września (edytowane) 3 godziny temu, luker7 napisał: @KSikorski Earthy w Aluminium często mają taką przypadłość ? Duży procent aluminiowych fulli, nie ważne jakiej marki. Niemniej miałem aluminiowego fulla krossa. Soil z rocznika 2020. W linku zdjęcia pozwalające na wyrobienie sobie jako-takiej opinii na temat jakości. https://photos.app.goo.gl/Heu3yvxH4wa1TDucA Po za szybkim zużywaniem się łożysk - działało to prawidłowo. Jakiegokolwiek fulla by się nie kupowało to: - wariant sklepowy - dopłacić 100zł-200zł żeby przy Tobie rozkręcili wahacz i zaprezentowali spasowanie otworów w ramie z otworami w wahaczu. W razie wątpliwości nie kupować. - wariant wysyłkowy - pierwsza czynność po zakupie to skontrolować wyżej wspomniane spasowanie. W razie wątpliwości odesłać. Edytowane 18 Września przez KSikorski 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luker7 Napisano 19 Września Autor Udostępnij Napisano 19 Września Dziękuję Krzysztofie za sygnalizowanie problemów w rowerach z pełnym zawieszaniem. Widzę że, producenci ram mają duże tolerancje spasowania części byle wy wyprodukować taniej/więcej. A ty się później męczysz z serwisowaniem bo przez słabe spasowanie łożyska w zawieszeniu szybciej padają . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 19 Września Udostępnij Napisano 19 Września Ogólnie carbony z racji technologii produkcji są znacznie lepiej spasowane. Jeśli stać na carbona - brać carbona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciorra Napisano 19 Września Udostępnij Napisano 19 Września Carbony też nie są wolne od problemów jeśli chodzi o spasowanie i nie mówię tu o Krossach, ale znacznie droższych markach. Na MTBR można o tym sporo poczytać. Rada @KSikorski, żeby dokładnie sprawdzić rower przy zakupie jest jak najbardziej na miejscu niezależnie od materiału ramy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 19 Września Udostępnij Napisano 19 Września (edytowane) Różnica jest taka, że carbony wychodzą z form frezowanych CNC. Można przyjąć że formy mają powtarzalność do 0,1mm, a wychodzące z nich wyroby do 0,3mm między osiami otworów, o ile forma jest prawidłowo skonstruowana. Przy spawaniu to 0,5mm uchybu może być na każdej spoinie. Anonimowy użytkownik forum cieszy się nową ramą i bierze za rozkręcanie w celu weryfikacji. Kocyk zajumany w tym celu dzieciom. https://photos.app.goo.gl/JrJsMRoTpa25i7aLA Edytowane 19 Września przez KSikorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.