Krypto.Szosowiec Napisano wczoraj o 07:24 Udostępnij Napisano wczoraj o 07:24 LHM+ jest gęstszy niż olej Shimano. Najwyraźniej przez to, przechodzi wolniej przez układ. Dokładnie tak samo jak w tłumiku. To olej definiuje, jak szybko tłumik się ugnie i wróci. To nie kwestia ściśliwości, a gęstości. Robicie debatę nad kompletnym druciarstwem, kiedy na rynku za grosze jest dedykowane rozwiązanie. Aż mi się przypomniało smarowanie łańcucha olejem do piły i inne takie farmazony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano wczoraj o 09:22 Udostępnij Napisano wczoraj o 09:22 (edytowane) Ale gęstość nie wpływa na twardość klamki ????, co najwyżej ta większa na to że hample mniej ciekną, no i może w szybkości reakcji układu jak wspomniane - ale nie odnotowane, pzynajmniej na tym co ja używam. A są odpowiedzi bo było pytanie, w tym rzecz, przece to forum. No i sam stwierdziłem przecież, że przy obecnych o wiele mniejszych różnicach cen i ogólnej dostępności wszystkiego co kto chce, koszt już nie gra takiej roli i można sobie wybierać co kto tam lubi. Jak ktoś chce experymentować to dlaczego nie, nic na pewno sobie nie popsuje, oczywiście jak minerl wleje w mineral 😄, bo z tym jeden hampel na mineralu a drugi na DOT to faktycznie ciekawe 😉 . Edytowane wczoraj o 09:25 przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano wczoraj o 09:49 Udostępnij Napisano wczoraj o 09:49 (edytowane) Zrób sobie porównanie 1:1, wtedy być może poczujesz różnicę. U mnie była ewidentna. Po prostu eksperymenty mają sens, kiedy potencjalnie niosą jakąś korzyść. Tutaj ciężko jej się doszukać. Edytowane wczoraj o 09:49 przez Krypto.Szosowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano wczoraj o 10:50 Udostępnij Napisano wczoraj o 10:50 (edytowane) Dziwna sugestia, przez te 25 lat nakupowałem multum nowych hampli do swych rowerów, skąd pomysł bym od razu wylewał oryginał a zalewał LHM+? Zalewałem jak przychodził czas na serwis. Więc porównanie mam cały czas. Tylko nowe klamkomanetki zalewałem puste, jedyny raz w życiu chyba. Dolewałem też, mieszałem, absolutnie żadnych różnic a jeżdżąc tak dużo jak jeżdżę i to na różnych rowerach i tak długo rzczej obstawiam że bym coś poczuł 😉. No i nie wiem co tu taka spina i opór jak ktoś ma czelność zapłacić 2x mniej nie używając oryginału? Nie chcesz nie używaj, ale nie ma co dręczyć kogoś kto chce spróbować, krzywdy żadnej se tym nie zrobi absolutnie. Edytowane wczoraj o 10:53 przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano wczoraj o 11:15 Udostępnij Napisano wczoraj o 11:15 W dniu 17.09.2024 o 10:21, novis napisał: Witam, przychodzę z pytaniem. Mianowicie jakiego oleju użyć podczas odpowietrzania i zalewania hamulców(oczywiście nie chodzi mi tu o hamulce działające na DOT). Czy można użyć zwykłego mineralnego hydraulicznego do hamulców czy musi być to specjalnie olej z np. Shimano w przypadku hamulców Shimano. Niestety hamulców do przelania trochę mam a koszt oleju Shimano jest wysoki i mijało by się to z celem bo koszt oleju przerósł by cenę hamulców. @Mentos dlatego. Przeczytaj ostatnie zdanie. Potem mimo wskazania że olej Shimano jest relatywnie tani, autor dalej brnie w chęć używania innego oleju. Nie wiem, nie moja sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 14 godzin temu Udostępnij Napisano 14 godzin temu 23 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał: Robicie debatę nad kompletnym druciarstwem, kiedy na rynku za grosze jest dedykowane rozwiązanie. Aż mi się przypomniało smarowanie łańcucha olejem do piły i inne takie farmazony... Ja chcę tylko zwrócić na totalne błędy jakie się pojawiły, bo nawet zalewając oryginałem można takie same popełnić. Tam być może z powodu większej gęstości/lepkości odpowietrzenie nie wyszło. Albo po zalaniu nikt nie upewnił się, że tłoczki prawidłowo się wyregulowały i doszły do tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XYZPV Napisano 12 godzin temu Udostępnij Napisano 12 godzin temu A jakie są opinie na temat olejów Maxima? (ten, dedykowany do Sramów DB8 i Maven) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 11 godzin temu Udostępnij Napisano 11 godzin temu (edytowane) W temacie o oszczędzaniu na oleju shimano kwot rzędu 20pln pytasz o olej 100pln za 500ml? Z tym olejem to jest taka sprawa, że shimano (czy tam każdy inny) projektuje swoje hamulce w oparciu o właściwości zalecanego oleju. Więc jeśli olej zamienny będzie miał taką samą ściśliwość, taki sam ciężar właściwy, takie same właściwości chemiczne to będzie działał tak samo. Jeśli będą inne to hamulce będą działały inaczej. Edytowane 10 godzin temu przez ernorator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 10 godzin temu Udostępnij Napisano 10 godzin temu Czyli pisząc krótko, będzie tym samym olejem. Po napisie na opakowaniu, nie da się tego stwierdzić i dlatego kupuje się dedykowany olej. Ciekawostka dla fanów LHM: Kiedyś jak jeszcze miałem konto na FB, próbowałem udzielać się na grupach rowerowych. Zrezygnowałem jak pojawił się identyczny wątek, a ktoś mi odpisał że się nie znam, bo on leje LHM do hamulców, dolnych goleni oraz tłumika i wszystko jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 9 godzin temu Udostępnij Napisano 9 godzin temu LHM to ja lałem do gruszek w swoim pierwszym aucie, Citroen BX rocznik 1987 aka Sokół Milenium, skubaniutki 420 tysięcy przebiegu miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XYZPV Napisano 9 godzin temu Udostępnij Napisano 9 godzin temu Godzinę temu, ernorator napisał: W temacie o oszczędzaniu na oleju shimano kwot rzędu 20pln pytasz o olej 100pln za 500ml? Nie pytam o oszczędności, zależy mi tylko na osiągach. Ogółem wielkim fanem sposobu działania hamulców Shimano nie jestem, dlatego postanowiłem pogrzebać po internecie na temat samego czynnika i jego wpływu na działanie. Zgadzam się, że parametry oleju powinny mówić o nim wszystko, jeśli były by jasno podane a nie są. Nie znalazłem na razie żadnego porównania face to face niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sky87 Napisano 4 godziny temu Udostępnij Napisano 4 godziny temu To akurat nie jest wiedza tajemna. Jest dostępna karta charakterystyki. Dwa najważniejsze parametry w niej zawarte to lepkość w 40*C = 8mm2/s i temperatura zapłonu 157*C. Ja używam z powodzeniem Axenol VG10. Lepkość 9-11mm2/s (40*C) i temperatura zapłonu 160*C. Nie widzę różnicy w stosunku do Shimano. Stosuję go od 3 lat w swoim rowerze cały rok. Kolega w elektryku, który w zasadzie jest motocyklem (65kg i 8kW) ma na tym oleju Sainty i jest wszystko ok. Testował kilka różnych, nawet oliwkę J&J ale najlepiej wypadł VG10. Kilku znajomym też zalewam i nikt nigdy nie miał problemu z hamulcami. Cena 15zł za 0,6l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.