Krypto.Szosowiec Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września LHM+ jest gęstszy niż olej Shimano. Najwyraźniej przez to, przechodzi wolniej przez układ. Dokładnie tak samo jak w tłumiku. To olej definiuje, jak szybko tłumik się ugnie i wróci. To nie kwestia ściśliwości, a gęstości. Robicie debatę nad kompletnym druciarstwem, kiedy na rynku za grosze jest dedykowane rozwiązanie. Aż mi się przypomniało smarowanie łańcucha olejem do piły i inne takie farmazony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września (edytowane) Ale gęstość nie wpływa na twardość klamki ????, co najwyżej ta większa na to że hample mniej ciekną, no i może w szybkości reakcji układu jak wspomniane - ale nie odnotowane, pzynajmniej na tym co ja używam. A są odpowiedzi bo było pytanie, w tym rzecz, przece to forum. No i sam stwierdziłem przecież, że przy obecnych o wiele mniejszych różnicach cen i ogólnej dostępności wszystkiego co kto chce, koszt już nie gra takiej roli i można sobie wybierać co kto tam lubi. Jak ktoś chce experymentować to dlaczego nie, nic na pewno sobie nie popsuje, oczywiście jak minerl wleje w mineral 😄, bo z tym jeden hampel na mineralu a drugi na DOT to faktycznie ciekawe 😉 . Edytowane 18 Września przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września (edytowane) Zrób sobie porównanie 1:1, wtedy być może poczujesz różnicę. U mnie była ewidentna. Po prostu eksperymenty mają sens, kiedy potencjalnie niosą jakąś korzyść. Tutaj ciężko jej się doszukać. Edytowane 18 Września przez Krypto.Szosowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września (edytowane) Dziwna sugestia, przez te 25 lat nakupowałem multum nowych hampli do swych rowerów, skąd pomysł bym od razu wylewał oryginał a zalewał LHM+? Zalewałem jak przychodził czas na serwis. Więc porównanie mam cały czas. Tylko nowe klamkomanetki zalewałem puste, jedyny raz w życiu chyba. Dolewałem też, mieszałem, absolutnie żadnych różnic a jeżdżąc tak dużo jak jeżdżę i to na różnych rowerach i tak długo rzczej obstawiam że bym coś poczuł 😉. No i nie wiem co tu taka spina i opór jak ktoś ma czelność zapłacić 2x mniej nie używając oryginału? Nie chcesz nie używaj, ale nie ma co dręczyć kogoś kto chce spróbować, krzywdy żadnej se tym nie zrobi absolutnie. Edytowane 18 Września przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 18 Września Udostępnij Napisano 18 Września W dniu 17.09.2024 o 10:21, novis napisał: Witam, przychodzę z pytaniem. Mianowicie jakiego oleju użyć podczas odpowietrzania i zalewania hamulców(oczywiście nie chodzi mi tu o hamulce działające na DOT). Czy można użyć zwykłego mineralnego hydraulicznego do hamulców czy musi być to specjalnie olej z np. Shimano w przypadku hamulców Shimano. Niestety hamulców do przelania trochę mam a koszt oleju Shimano jest wysoki i mijało by się to z celem bo koszt oleju przerósł by cenę hamulców. @Mentos dlatego. Przeczytaj ostatnie zdanie. Potem mimo wskazania że olej Shimano jest relatywnie tani, autor dalej brnie w chęć używania innego oleju. Nie wiem, nie moja sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 19 Września Udostępnij Napisano 19 Września 23 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał: Robicie debatę nad kompletnym druciarstwem, kiedy na rynku za grosze jest dedykowane rozwiązanie. Aż mi się przypomniało smarowanie łańcucha olejem do piły i inne takie farmazony... Ja chcę tylko zwrócić na totalne błędy jakie się pojawiły, bo nawet zalewając oryginałem można takie same popełnić. Tam być może z powodu większej gęstości/lepkości odpowietrzenie nie wyszło. Albo po zalaniu nikt nie upewnił się, że tłoczki prawidłowo się wyregulowały i doszły do tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XYZPV Napisano 19 Września Udostępnij Napisano 19 Września A jakie są opinie na temat olejów Maxima? (ten, dedykowany do Sramów DB8 i Maven) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 19 Września Udostępnij Napisano 19 Września (edytowane) W temacie o oszczędzaniu na oleju shimano kwot rzędu 20pln pytasz o olej 100pln za 500ml? Z tym olejem to jest taka sprawa, że shimano (czy tam każdy inny) projektuje swoje hamulce w oparciu o właściwości zalecanego oleju. Więc jeśli olej zamienny będzie miał taką samą ściśliwość, taki sam ciężar właściwy, takie same właściwości chemiczne to będzie działał tak samo. Jeśli będą inne to hamulce będą działały inaczej. Edytowane 19 Września przez ernorator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 19 Września Udostępnij Napisano 19 Września Czyli pisząc krótko, będzie tym samym olejem. Po napisie na opakowaniu, nie da się tego stwierdzić i dlatego kupuje się dedykowany olej. Ciekawostka dla fanów LHM: Kiedyś jak jeszcze miałem konto na FB, próbowałem udzielać się na grupach rowerowych. Zrezygnowałem jak pojawił się identyczny wątek, a ktoś mi odpisał że się nie znam, bo on leje LHM do hamulców, dolnych goleni oraz tłumika i wszystko jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 19 Września Udostępnij Napisano 19 Września LHM to ja lałem do gruszek w swoim pierwszym aucie, Citroen BX rocznik 1987 aka Sokół Milenium, skubaniutki 420 tysięcy przebiegu miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XYZPV Napisano 19 Września Udostępnij Napisano 19 Września Godzinę temu, ernorator napisał: W temacie o oszczędzaniu na oleju shimano kwot rzędu 20pln pytasz o olej 100pln za 500ml? Nie pytam o oszczędności, zależy mi tylko na osiągach. Ogółem wielkim fanem sposobu działania hamulców Shimano nie jestem, dlatego postanowiłem pogrzebać po internecie na temat samego czynnika i jego wpływu na działanie. Zgadzam się, że parametry oleju powinny mówić o nim wszystko, jeśli były by jasno podane a nie są. Nie znalazłem na razie żadnego porównania face to face niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sky87 Napisano 19 Września Udostępnij Napisano 19 Września To akurat nie jest wiedza tajemna. Jest dostępna karta charakterystyki. Dwa najważniejsze parametry w niej zawarte to lepkość w 40*C = 8mm2/s i temperatura zapłonu 157*C. Ja używam z powodzeniem Axenol VG10. Lepkość 9-11mm2/s (40*C) i temperatura zapłonu 160*C. Nie widzę różnicy w stosunku do Shimano. Stosuję go od 3 lat w swoim rowerze cały rok. Kolega w elektryku, który w zasadzie jest motocyklem (65kg i 8kW) ma na tym oleju Sainty i jest wszystko ok. Testował kilka różnych, nawet oliwkę J&J ale najlepiej wypadł VG10. Kilku znajomym też zalewam i nikt nigdy nie miał problemu z hamulcami. Cena 15zł za 0,6l. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 20 Września Udostępnij Napisano 20 Września Jest tak jak kolega @sky87 napisał, olej jest odpowiedni gdy spełnia odpowiednie wymagania: lepkość kinematyczna, temp. upłynnienia, temp. zapłonu, itd. A kto te oleje robi /produkuje? Shimano nie ma petrochemii, a może "małe budy" je mają?😂😂😂 To wszystko są produkty wielkoprzemysłowe, z katalogów wyrobów petrochemicznych, które kupowane hurtowo kosztują kilkanaście zł za litr, potem rozlewane do buteleczek 100ml, dostają "firmową"🤣😭 naklejkę i cenę 10x większą😢. Najbardziej denerwuje utajnienie rzeczywistej marki oleju😡, ale to działanie celowe mające wywołać złudne przekonanie u kupujących, że to wprost "magiczny" wyrób, nie do zastąpienia. To dotyczy całego osprzętu i środków eksploatacyjnych do rowerów, np.: klocki hamulcowe, oleje do łańcuchów, smary do amortyzatorów,..., mleczko uszczelniające,... i inne. Te zagadnienia zostały poruszone /omówione w temacie: https://www.forumrowerowe.org/topic/271591-koszt-roweru-czy-rowery-są-realnie-tanie-a-może-drogie/?do=findComment&comment=2503650 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 20 Września Udostępnij Napisano 20 Września Oczywiście że tak jest. Tyle że do prywatnego użytku potrzebujesz tak małe ilości, że cena Cię nie zabije albo nie spowoduje że zostaniesz z niesprawnym rowerem. Nie każdemu się chce latać i porównywać właściwości oleju. Niektórzy, a zaryzykuję że większość ludzi woli kupić dedykowany produkt i zapomnieć. Zaraz się pojawi głos: a ja mam 12 rowerów i wiesz ile to wychodzi?! Wiem, dlatego może trzeba sprzedać jeden rower i mieć na serwis, bo 12 rowerami na raz się nie jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 20 Września Udostępnij Napisano 20 Września Postawił bym sporą kasę, że Shimano jednak opracowało coś dla siebie a nie ktoś postanowił lać z beki i dostosować. Więc jakie utajnianie marki oleju? Może to robi jakaś mała firma za rogiem robiąca właśnie miedzy innymi olej na łańcucha takiego czy innego. Przeraża fakt zajmowania się duperelami i męczenia z tego tytułu innych. Jeszcze mało jest klocków za pińć złotych? Mało jeszcze jest rodzajów olejów do łańcucha? Stans ma podawać skład chemiczny swojego mleka by zaraz były podróby marki X? Takie podejście to już poważna choroba. Jest cała masa olejów, które się leje do amorów zamiast dedykowanych ale nie każdy olej pasuje choćby do uszczelnień, które potrafią się rozpuścić. Chce ktoś kombinować to droga wolna ale sporo ludzi woli mieć spokój sumienia zamiast zajmowaniem się oszczędnościami z dvpy na poziomie może stówki na kilka sezonów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 21 Września Udostępnij Napisano 21 Września To nie jest powód do kpiny.... 17 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał: ...Zaraz się pojawi głos: a ja mam 12 rowerów i wiesz ile to wychodzi?! Wiem, dlatego może trzeba sprzedać jeden rower i mieć na serwis, bo 12 rowerami na raz się nie jeździ. Ja sam mam 2 rowery, obsługuję kilka w rodzinie i jeszcze wśród dobrych znajomych. @Tyfon79 pisze: Postawił bym sporą kasę, że Shimano jednak opracowało coś dla siebie a nie..... No proszę, "magia" Shimano działa, ma swoich wyznawców😉. Szkoda tylko, że inni producenci, np. renomowani wytwórcy amortyzatorów, np.Fox, RockShox, itp, nie potrafią stworzyć takiego zaufania do swoich wyrobów. Panuje powszechne przekonanie podsycane propagandą serwisów, że nowiutki amortyzator za ok. 2500zł trzeba oddać do serwisu "zerowego" bo prawdopodobnie, a w zasadzie na pewno nie jest prawidłowo zmontowany (słynne opiłki😁), zastosowano zbyt małe ilości smarów i olejów, a już na pewno nie są właściwie rozprowadzone na prowadnice😵💫😵💫😵💫. Nic dziwnego, że przestraszone chłopaki lecą na ten serwis "0"😂, no bo jak już zapłacił 3ooo za amorka, to nie dołoży marne 3oozł dla świętego spokoju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 21 Września Udostępnij Napisano 21 Września A myślisz że to jakiś problem, żeby zlecić produkcję oleju według własnej specyfikacji? Co do amortyzatora. Rozebrałeś kiedyś nowy amortyzator Rock Shox, czy tak sobie teoretyzujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 21 Września Udostępnij Napisano 21 Września Nie chce ni się wierzyć by Sheet-mano wypuszczając na bazie Grimeci swoje pierwsze tarczówki zamawiałi jakiś specjalny olej. Przy tej skali hampli jaką na początku sprzedawali nie ma mowy. Nie sądzę by to był jakiś inny teraz olej.Głowę dam sobie uciąć że to był olej jaki wzięli z katalogu dostępnych u producenta. Zresztą wciąż wierzę zaprwnienią przedstawiciela że wówczas był to olej identyczny z LHM+ który wówczas! oferowała ta firma. Z dupy se tej info, wysoko postawiony gość u Pawlaka tego nie wziął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 22 Września Udostępnij Napisano 22 Września @Turysta05 widzisz magię marki gdzie rozchodzi się o tak małe ilości zużytego oleju? Serio chcesz się bawić w takie teksty? Nawet jedne heble stare Deore to mam olej nie wymieniany a już ponad 10 lat. Ciebie to chyba boli fakt, że robisz zdaje się za friko te rowery po znajomych i musisz jeszcze dawać swoje części. Takie coś mogę kupić a nie mącenie wszędzie o wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.