Skocz do zawartości

[800-2000zł] Rower na zimę


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Mam w planie w tym sezonie nie odpuszczać roweru również zimą. Myślę o zakupie czegoś taniego - używanego aby moich maleństw nie katować solą śniegiem itp. 

Jako, że będę polował na używkę to bardziej niż konkretnych rowerów potrzebuje porad jakie rozwiązania polecacie do roweru, który ma jeździć zimą, w błocie i śniegu, również poza asfaltem. Dodam, że nie jestem specjalnie zmotywowany żeby po każdej jeździe pucować sprzęt ;)

Moja wizja jest następująca:

Rower aluminiowy lub stalowy, najchętniej całkowicie pozbawiony amortyzacji, wyposażony w dobre i tanie hamulce tarczowe, szerokie opony (2,5' wzwyż) rama dość niska co by klejnotów przy podpórce nogą nie uszkodzić. Możliwie prosty napęd (np deore lub stare xt) np 1x10 lub 1x11. 

 

Tak więc, co polecacie? Co się u was sprawdziło? Czego unikać? 

Edytowane przez Byderobo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chrismel napisał:

Jak zamierzasz naprawdę jeździć po asfalcie który u nas jest zawsze posolony to w mokrych warunkach tylko singlespeed z hamulcami v-brake.

Zamierzamy jeździć głównie poza asfaltem i tylko dojeżdżać asfaltem. Z tego powodu singlespeed odpada (mam wokoło dużo górek) a z kombinacją v-brake + posolony śnieg z błotem mam już pewne - niezadobre doświadczenia (v-brake nie hamuje na mocno brudnej feldze)

Keltu - dzieki, to wydaje się dobry kierunek, choć z uwagi na mój nikczemny wzrost 173cm i dość krótkie nogi, to rowery na kołach 29 raczej nie są dla mnie (parę razy się już przymierzałem). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będą górki, lasy itp. to albo uzywany gravel na clarisie i hamplach tarczowych mechanicznych - pod warunkiem że to bardziej szutry niż single będą. Dobra opcja jest używany mtb/xc na kołach 26cali. Można dorwać lekki rower na lekkich kołach,  dobrym amorze i slx lub xt. Na jesien/zimę mam gravela ale jak spadnie śnieg i lecę do lasu to biorę właśnie starego mtb na 26cali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak. Mieszkałem kilka lat pod Warszawą gdzie nie było praktycznie komunikacji miejskiej, samochodem kilkaset metrów do sklepu nie opłacało się jechać, więc kupiłem jakiegoś Gianta za chyba 800 zł bo taki był najtańszy w salonie. Na zasadzie żeby mi nie było szkoda. Napęd przestał działać w ogóle po jednym sezonie. Jakoś go odratowali ale po drugim zardzewiał tak bardzo że nadawał się wyłącznie do wymiany. Rowery tolerują wodę jak później je wysuszyć ale sól jest dla nich zabójcza.

Także jak chcemy zimą jeździć po lesie to przy odpowiedniej konserwacji każdy rower to wytrzyma. Jak dostanie solą to każdy rower ulegnie biodegradacji. W singlespeedzie jest mniej elementów do wymiany dlatego o nim wspomniałem jako jedynym sensownym rozwiązaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Coraz bardziej pożądliwe spoglądam na używanego Muirwoodsa ale mam co do niego pewne pytanie. Da się tam włożyć (tak żeby ładnie działała) grupę deore 1x11 11-51? Bo gdzieś się dokopałem, że problemy mogą być z linią łańcucha? Czy to prawda? Ktoś próbował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Model do roku 2021 opona do 2,2", model od roku 2022 opona do 2,5"."

Jak rozpoznać modele do 2021? Najłatwiejsze do zobaczenia na fotografiach różnice:

1. Modele do roku 2021 miały inne malowanie napis Marin wzglednie mały na szarym polu, po 2021 szara "ramkowa" czcionka na znacznej długości dolnej rury przedniego trójkąta.

2. Do 2021 napęd 3x9, po 2021napęd 1x10

3. trójkątne wzmocnienie połączenia rury podsiodłowej z górną rurą przedniego trójkąta.

4. do 2021 przednie koło mocowane do widelca na przedłużeniu ramion widelca, po 2021 mocowanie wysunięte do przodu.

 

Dobrze zauważyłem?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem kusząca używkę ale pojawił się drobny problem. "na szybko" zrobiłem bikefit w jakimś kalkulatorze online  - takim wzglednie rozbudowanym i wychodzi mi że powinienem wziąć ramę XS-S. 

Czy to możliwe, że przy 174cm wzrostu i dość krótkich nogach M-ka będzie już za duża? 

Przed samym zakupem oczywiście bym się przejechał, jednak rower mam ponad 250km od domu, więc wolał bym takiego kawałka nie jechać jeżeli rower i tak ma być dla mnie za duzy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem sobie w stanie wyobrazić jeżdżenia poza asfaltem, po nieodśnieżonych drogach z koleinami na 20-30 cm a nawet pół metra jak więcej śniegu. Zresztą po nieodśnieżonym asfalcie, z 30 cm warstwą mokrego śniegu i błota pośniegowego też sobie tego nie wyobrażam. Nie pomogą tu żadne opony, nie ujedziesz za daleko tak czy siak.

Zimą da sie jeździć raczej tylko po odśnieżonym asfalcie, tudzież chodniku (bo DDR nie są zwykle odśnieżane) albo po odśnieżonej ulicy, ale ryzykujesz upadek pod koła samochodu jak napotkasz jakąś wartstwę brei śniegowej albo lodu, a napotkasz na pewno.

Ja zimą jeżdżę tylko po asfalcie i gdy nawierzchnia jest przejezdna, idealnie gdy akurat temperatura jest na plusie i nie zalega na drogach śnieg ani lód. Czasem tez wystarczy że jest akurat odwilż i w miejscach gdzie było odśniażane jest praktycznie goły asfalt albo chodnik pomimo że wokoło dalej zalega śnieg. Czyli np w takich warunkach jeszcze się da (chodnik po prawej w miarę czysty, DDR nie): 

yVYwzVx.png

Nie ma co się zbytnio upierać na jazdę po nieprzejezdnych drogach, u nas przez ostatnie lata przez większość czasu zimą raczej nie ma śniegu.

Edytowane przez leon7877
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, leejoonidas napisał:

Ale który rower wybrałeś?

Skłaniam się ku Muirwoods'owi ale jeszcze się nie zdecydowałem 

 

@leon7877

Ja za czasów kiedy w Gdańsku padał śnieg to dość często jeździłem w 10-20cm śniegu po znanych mi trasach leśnych. Czasem nawet zdarzyła się jakaś mała zaspa po osie. W tamtych czasach 2.5calowe Continentale Diesle świetnie sobie na śniegu radziły. Tylko v-brake'i trochę nie dawały rady ;) A że obecnie mieszkam w regionie gdzie się śnieg zdarza, do tego jeszcze rozważam dojazdy do pracy rowerem... To kolarką karbonową bym się bał, a w pełni amortyzowany rower na xt musiał bym co jazdę czyścić i smarować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważam różne koncepcjie i zacząłem się jeszcze zastanawiać nad opcją zakupu używanego aluminiowego mtb i wymianie w nim widelca na sztywny. 

Macie jakieś sztywne widły z Alu lub Stali do polecenia? - musi być pod hamulce tarczowe, opony 29x2,3"+, idealnie 2,5" z błotnikiem.

Patrząc na Muirwoodsa na starcie chciało by się go zrobić pod siebie, (wymienić napęd na deore 1x11, hamulce na magury mt5, opony, sztyca na regulowaną) więc budżet puchnie. Może wpadł któremuś z Was rower w poniższej specyfikacji (cena oczywiście im niższa tym lepiej) już na gotowo:

Sztywny przód i tył, ze stali lub alu, na kołach/oponach 29x2,3-2,5", hamulce magura mt5 (lub shimano slx/xt), napęd 1x11-12 deore lub wyżej, mile widziana duża ilość mocowań na błotniki bagażniki itp, mile widziana sztyca regulowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...