Skocz do zawartości

[Hamulce] M8100 FreeStroke - słaby efekt ?


Yacko

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest u Was ze śrubą skoku jałowego w manetkach hamulca XT M8100 ? Nie zauważyłem żadnego efektu wykręcając śrubę. Może spróbować przelać i uzupełnić olej z wykręconą tą śrubą ? W instrukcji Shimano nie widziałem wzmianki o takiej procedurze. Druga sprawa to dość duży skok klamki (nowy komplet), próbował ktoś trochę inaczej niż zaleca Shimano ? Po odpowietrzeniu poluzować śrubę i przy zakręconej śrubie na manetce wcisnąć jeszcze na siłę ze strzykawki i zakręcić zawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręcanie śruby zwiększa skok klamki.

Nie potrafię sobie wyobrazić przydatności tej regulacji.

Można próbować dolać oleju z wykręconą regulacją by zmniejszyć skok klamki, ale wtedy będzie problem z wymianą klocków hamulcowych i z równomiernością pracy tłoczków.

Edytowane przez KSikorski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby zmniejszyć skok klamki nic nie trzeba lać pod ciśnieniem.

Wystarczy z podpiętym lejkiem i zdemontowanym kołem lub zaciskiem nacisnąć kilka razy klamkę, aby klocki trochę się zeszły.

Zdejmujesz lejek, zakręcasz śrubę zbiorniczka i zakładasz zacisk na tarczę.

Jak jest za ciasno to rozpychasz trochę klocki / tłoczki, luzując jednocześnie śrubkę zbiorniczka, aby upuścić nadmiar płynu i gotowe.

Edytowane przez Maciek.B
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja free stroke to nie tylko kręcenie śrubą ale i pokrętłem od odległości klamki od chwytu. Trzeba regulować free stroke z miarką i używając obu regulatorów, bo pozycja klamki się zmienia po użyciu free stroke (trzeba zmierzyć odległość klamki od gripa, przestawić free stroke, na koniec ustawić pokrętłem pozycję klamki do wcześniej zmierzonej odległości).

 

I zapewniam, regulacja działa. Mam M8000, połamałem w prawej klamce regulatorek free stroke przy wymianie uszczelek w tłoczku. Mam nadrukownych tych regulatorów w 3d i składałem jakiś czas temu klamkę na nowo. A zabrałem się za to, bo zauważyłem kolosalną różnicę w pracy klamek między jednym a drugim rowerem. Człowiek przywykł do braku regulacji (wykręconych śrub), nowy rower ma wkręcone do końca regulatory - jałowy ruch klamki zmienia się diametralnie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciek.B napisał:

Aby zmniejszyć skok klamki nic nie trzeba lać pod ciśnieniem.

Wystarczy z podpiętym lejkiem i zdemontowanym kołem lub zaciskiem nacisnąć kilka razy klamkę, aby klocki trochę się zeszły.

Zdejmujesz lejek, zakręcasz śrubę zbiorniczka i zakładasz zacisk na tarczę.

Jak jest za ciasno to rozpychasz trochę klocki / tłoczki, luzując jednocześnie śrubkę zbiorniczka, aby upuścić nadmiar płynu i gotowe.

Faktycznie, zapomniałem, kiedyś tak rzeźbiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...