Yacko Napisano 15 Września Udostępnij Napisano 15 Września Jak to jest u Was ze śrubą skoku jałowego w manetkach hamulca XT M8100 ? Nie zauważyłem żadnego efektu wykręcając śrubę. Może spróbować przelać i uzupełnić olej z wykręconą tą śrubą ? W instrukcji Shimano nie widziałem wzmianki o takiej procedurze. Druga sprawa to dość duży skok klamki (nowy komplet), próbował ktoś trochę inaczej niż zaleca Shimano ? Po odpowietrzeniu poluzować śrubę i przy zakręconej śrubie na manetce wcisnąć jeszcze na siłę ze strzykawki i zakręcić zawór? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 15 Września Udostępnij Napisano 15 Września (edytowane) Wykręcanie śruby zwiększa skok klamki. Nie potrafię sobie wyobrazić przydatności tej regulacji. Można próbować dolać oleju z wykręconą regulacją by zmniejszyć skok klamki, ale wtedy będzie problem z wymianą klocków hamulcowych i z równomiernością pracy tłoczków. Edytowane 15 Września przez KSikorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 15 Września Autor Udostępnij Napisano 15 Września (edytowane) Ta śruba ma jakiś ogranicznik czy można całkiem wykręcić ? Spróbuję z lejkiem u góry odkręcić, myślę, że po zamknięciu obwodu i przykręceniu śruby skok klamki będzie mniejszy. Edytowane 15 Września przez Yacko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 16 Września Udostępnij Napisano 16 Września Można całkiem wykręcić. Uważaj, bo jest pod nią malutka podkładka, którą łatwo zgubić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 16 Września Udostępnij Napisano 16 Września (edytowane) Aby zmniejszyć skok klamki nic nie trzeba lać pod ciśnieniem. Wystarczy z podpiętym lejkiem i zdemontowanym kołem lub zaciskiem nacisnąć kilka razy klamkę, aby klocki trochę się zeszły. Zdejmujesz lejek, zakręcasz śrubę zbiorniczka i zakładasz zacisk na tarczę. Jak jest za ciasno to rozpychasz trochę klocki / tłoczki, luzując jednocześnie śrubkę zbiorniczka, aby upuścić nadmiar płynu i gotowe. Edytowane 16 Września przez Maciek.B 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 16 Września Udostępnij Napisano 16 Września Regulacja free stroke to nie tylko kręcenie śrubą ale i pokrętłem od odległości klamki od chwytu. Trzeba regulować free stroke z miarką i używając obu regulatorów, bo pozycja klamki się zmienia po użyciu free stroke (trzeba zmierzyć odległość klamki od gripa, przestawić free stroke, na koniec ustawić pokrętłem pozycję klamki do wcześniej zmierzonej odległości). I zapewniam, regulacja działa. Mam M8000, połamałem w prawej klamce regulatorek free stroke przy wymianie uszczelek w tłoczku. Mam nadrukownych tych regulatorów w 3d i składałem jakiś czas temu klamkę na nowo. A zabrałem się za to, bo zauważyłem kolosalną różnicę w pracy klamek między jednym a drugim rowerem. Człowiek przywykł do braku regulacji (wykręconych śrub), nowy rower ma wkręcone do końca regulatory - jałowy ruch klamki zmienia się diametralnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 16 Września Autor Udostępnij Napisano 16 Września 4 godziny temu, Maciek.B napisał: Aby zmniejszyć skok klamki nic nie trzeba lać pod ciśnieniem. Wystarczy z podpiętym lejkiem i zdemontowanym kołem lub zaciskiem nacisnąć kilka razy klamkę, aby klocki trochę się zeszły. Zdejmujesz lejek, zakręcasz śrubę zbiorniczka i zakładasz zacisk na tarczę. Jak jest za ciasno to rozpychasz trochę klocki / tłoczki, luzując jednocześnie śrubkę zbiorniczka, aby upuścić nadmiar płynu i gotowe. Faktycznie, zapomniałem, kiedyś tak rzeźbiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.